Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the Anxiety and Expectations of University Students about Their Future

Yıl 2020, , 435 - 454, 01.07.2020
https://doi.org/10.17541/optimum.684605

Öz

Uncertainties caused by significant changes in the world can affect the anxiety and expectation levels of most people, especially for young people. In this context, it is aimed to determination of anxiety and expectation of tourism education students and the factors that affect them in Turkey. Quantitative research methods were used in the research and survey technique was used as a data collection tool. The data was obtained from total of 2,578 students, who are studying at public and private universities in Turkey. According to the results of the study, three expectations and one anxiety dimension were formed. These dimensions differed significantly according to some descriptive variables of the students. Family structure, terrorism, and the quality of education were the three most important factors affecting university students' anxiety levels and expectations in Turkey. In addition, a significant correlation was found between the anxiety and expectations of the students.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitapevi.
  • Anderson, B. A. (2006). Crisis Management in the Australian Tourism Industry: Preparedness, Personnel and Postscript. Tourism Management, 27(6): 1290-1297, DOI: 10.1016/j. tour-man.2005.06.007.
  • Aymankuy, Y. & Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla ilgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri (Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Akademik Bakış Dergisi, (35): 1-21, ISSN:1694-528X.
  • Bayoğlu, A. S. & Purutçuoğlu, E. (2010). Yetiştirme Yurdunda Kalan Ergenlerin Gelecek Beklentileri ve Sosyal Destek Algıları. Kriz Dergisi, 18(2): 27-39
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Chuang, N. K., Goh, B. K., Stout, B. L. & Dellman J. M. (2007). Hospitality Undergraduate Career Choices and Factors Influencing Ommitment to the Profession. Journal of Hospitality and Tourism Education, 19(4): 28-37, DOI: 10.1080/10963758.2007. 10696902.
  • Clements, M. A. & Georgiou, A. (1998). The Impact of Political Instability on a Fragile Tourism Product. Tourism Management, 19(3): 283-288, DOI: S0261-5177(98) 00012-0.
  • Çağlar, M. Dinçyürek, S. & Arsan, N. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Kaygılarının Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (43): 106-116
  • Demir, Ş. Ş. (2013). Beklenti, Algılanan Kalite Değer ve Memnuniyet İlişkisi: Turizm Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. International Journal of Human Sciences, 10(1): 307-324, ISSN: 1303-5134.
  • Douglas, J., Douglas, A. & Barnes, B. (2006). Measuring Student Satisfaction at a UK University. Quality Assurance in Education, 14(3): 251-267, DOI:10.1108/09684 880610678568.
  • Dursun S. & Aytaç, S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin İşgücü Piyasasına Yönelik Beklentileri ve İş Deneyimleri ile Umutsuzluk ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1): 373-388, ISSN: 1304-4796.
  • Ehtiyar, R. & Üngüren, E. (2008). Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2): 34-51, ISSN 1301-4838.
  • Emanuel, R. & Adams, J. N. (2006). Assessing College Student Perceptions of Instructor Customer Service via the Quality of Instructor Service to Students (QISS) Questionnaire. Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(5): 535-549, DOI: 10.1080/02602930600679548.
  • England, B. J., Brigati, J. R. & Schussler, E. E. (2017). Student Anxiety in Introductory Biology Classrooms: Perceptions about Active Learning and Persistence in the Major. PLOS ONE | https://doi.org/10.1371/journal.pone.0182506, 3 August: 1-17.
  • Fırat, A. & Açıkgöz, İ. (2011). Konaklama İşletmelerinin Kriz Dönemlerinde Uyguladıkları Pazarlama Stratejileri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27): 1-21, ISSN 1302-7824.
  • Fielding, D. & Shortland, A. (2011). How Do Tourists React to Political Violence? An Empirical Analaysis of Tourism in Egypt. Defence and Peace Economics, 22(2): 217-243, DOI: 10.1080/10242694.2011.542340.
  • Fitzpatric, S. J., Monda, S. J. & Wooding, C. B. (2016). Great Expectations: Career Planning and Training Experiences of Graduate Students in Sport and Exercise Psychology. Journal Of Applied Sport Psychology, (28): 14–27, DOI: 10.1080/10413200.2015. 1052891
  • Guest, M. & Duyen L. T. H. (2016). Student Preferences, Expectations and Anxieties Regarding an Online Exchange Program: Reports from Japan and Vietnam. 3L: The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 22(1): 67-79, ISSN 0128-5157.
  • Güleri, M. (1998). Üniversite ve İşçi Gençliğin Gelecek Beklentileri ve Kötümserlik-İyimserlik Düzeyleri. Kriz Dergisi, 6(1): 55-65
  • Güzel, N. G. (2006). Yükseköğretimde Turizm Eğitimi ve Hizmet Kalitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Hall, C. M. & O’sullivan, V. (1996). Tourism, Political Instability and Violence. İçinde A. Pizam & Y. Mansfeld (Eds.), Tourism, Crime and International Security Issues, (pp.105-120), New Jersey: Published John Wiley
  • Hallgren, M. & Wilson, T. L. (2008). The Nature And Management of Crises In Construction Projects: Projects as Practice Observations. International Journal of Project Management, 26(8): 830-838, DOI:10.1016/j.ijproman.2007.10.005.
  • Kokt, D. & Strydom, A. J. (2014). Reflecting on Industry and Student Expectatıons for Working in The Tourism and Hospitality Industry: A Case Study South African Journal for Research in Sport. Physical Education and Recreation, 36(1): 119-130, ISBN: 0379-9069.
  • Malecki, C. K. & Demaray, M. K. (2002). Measuring Perceived Social Support: Development of the Child and Adolescent Social Support Scale (CASSS). Psychology in the School, 39(1): 1-18, DOI: 10.1002/pits.10004.
  • McWhirter, E. H. & McWhirter, B. T. (2008). Adolescent Future Expectations of Work, Education Family and Community. Youth & Society. 40(2): 182-202, DOI:10.1177/ 0044118X08314257I:
  • Öner, N. & Le Compte, W. A. (1983). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Öztürk, Y. & Şimşek, E. (2013). Politik İstikrarsızlıkların Turistlerin Destinasyon Seçimine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2): 15-25, ISSN: 2147-8775.
  • Pearson, C. & Clair, J. A. (1998). Reframing Crisis Management. Academy of Management Review, 23(1): 59-76, Stable URL: http://www.jstor.org/stable/259099.
  • Prior, K. & Cox, K. A. S. (2014). Students' Expectations of Ageing: An Evaluation of the Impact of Imagined Intergenerational Contact and the Mediating Role of Ageing Anxiety. Journal of Experimental Social Psychology, (55): 99-104, https://doi.org/ 10.1016/j.jesp.2014.06.001.
  • Richardson, S. (2009). Undergraduate’s Perceptions of Tourism and Hospitality Management. International Journal of Hospitality Management, 28(3): 382-388
  • Saiti, A. Papa, R. & Brown, R. (2017). Postgraduate Students’ Factors on Program Choice and Expectation, Journal of Applied Research in Higher Education, 9(3): 407-423
  • Saw, A., Berenbaum, H. & Okazaki, S. (2013). Influences of Personal Standards and Perceived Parental Expectations on Worry for Asian American and White American College Students. Anxiety, Stress, & Coping, Routledge: Taylor & Francis, 26(2): 187-202, DOI 10.1108/JARHE-06-2016-0040.
  • Scheier, M. F., Weintraub, J. K. & Carver, C. S. (1986). Coping With Stress: Divergent Stategien of Optimist and Pessimist. Journal of Personality and Socioal Psychology, 51(6): 1257-1264, DOI: 10.1037/0022-3514.51.6.1257.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. New Jersey: Pearson Education Inc. Publishing
  • Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Turkish Studies, 6(2): 935-948, DOI: 10.7827/TurkishStudies.2265
  • Tuncer, M. (2011). Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Turkish Studies, 6(3): 1265-1275, DOI: 10.7827/TurkishStudies.2335
  • Tutar, H. (2007). Katı Olan Her İş Sanallaşıyor veya İşgörenin Artan Yalnızlığı Üzerine: Kuramsal Bir Yaklaşım. Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 9(2): 116-141, DOI: 10.4026/1303-2860.2007.0046.x.
  • Uluçay, T., Özpolat, A. R., İşgör, İ. Y. & Taşkesen, O. (2014). Lise Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. NWSA-Education Sciences, 9(2): 234-247, http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0616
  • Üngüren, E. & Ehtiyar, R. (2009), Türk ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 4(1)4: 2093-2127.
  • Zaaba, Z., Gunggut, H., Arapa, A, & Aning, I. N. A. (2015). Postgraduate Research Completion: Student Expectation and Inspiration, Procedia - Social and Behavioral Sciences, (202): 181-188, DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.08.221.
  • Zengin, B., Şen L. M. & Taşar O. (2011). Marmara Bölgesinde Turizm Lisans Öğrencilerinin Konaklama Sektöründe Cinsiyete Göre Kariyer Düşünceleriyle İlgili Bir Araştırma. International Conference On Eurasian Economies 2011, SESSION 3B: Turizm ve Mikroekonomi

Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı ve Beklentilerinin Belirlenmesi

Yıl 2020, , 435 - 454, 01.07.2020
https://doi.org/10.17541/optimum.684605

Öz

Dünyada yaşanan önemli değişimlerin meydana getirdiği belirsizlikler başta genç nüfus olmak üzere çoğu insanın geleceğe yönelik kaygı ve beklenti düzeylerini etkileyebilmektedir. Bu bağlamda araştırmada Türkiye’de turizm eğitimi alan öğrencilerin kaygı ve beklenti düzeylerinin belirlenmesi ve kaygı ve beklenti düzeylerini etkileyen faktörlerin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden yararlanılmış ve veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanmıştır. Türkiye’de kamu ve vakıf üniversitelerinde öğrenim gören toplam 2.578 öğrenciden veriler elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre üç beklenti, bir kaygı boyutu oluşmuştur. Bu boyutlar öğrencilerin bazı betimleyici değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Aile yapısı, terör ve eğitimin niteliği Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin kaygı ve beklenti düzeylerini etkileyen en önemli üç faktördür. Bununla birlikte, öğrencilerin kaygı ve beklentileri arasında anlamlı bir korelasyon da tespit dilmiştir.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2012), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitapevi.
  • Anderson, B. A. (2006). Crisis Management in the Australian Tourism Industry: Preparedness, Personnel and Postscript. Tourism Management, 27(6): 1290-1297, DOI: 10.1016/j. tour-man.2005.06.007.
  • Aymankuy, Y. & Aymankuy, Ş. (2013). Turizm İşletmeciliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Turizm Sektöründeki İstihdamla ilgili Görüşleri ve Sektördeki Kariyer Beklentileri (Balıkesir Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Örneği. Akademik Bakış Dergisi, (35): 1-21, ISSN:1694-528X.
  • Bayoğlu, A. S. & Purutçuoğlu, E. (2010). Yetiştirme Yurdunda Kalan Ergenlerin Gelecek Beklentileri ve Sosyal Destek Algıları. Kriz Dergisi, 18(2): 27-39
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum, Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi, Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Chuang, N. K., Goh, B. K., Stout, B. L. & Dellman J. M. (2007). Hospitality Undergraduate Career Choices and Factors Influencing Ommitment to the Profession. Journal of Hospitality and Tourism Education, 19(4): 28-37, DOI: 10.1080/10963758.2007. 10696902.
  • Clements, M. A. & Georgiou, A. (1998). The Impact of Political Instability on a Fragile Tourism Product. Tourism Management, 19(3): 283-288, DOI: S0261-5177(98) 00012-0.
  • Çağlar, M. Dinçyürek, S. & Arsan, N. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Kaygılarının Belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (43): 106-116
  • Demir, Ş. Ş. (2013). Beklenti, Algılanan Kalite Değer ve Memnuniyet İlişkisi: Turizm Lisans Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama. International Journal of Human Sciences, 10(1): 307-324, ISSN: 1303-5134.
  • Douglas, J., Douglas, A. & Barnes, B. (2006). Measuring Student Satisfaction at a UK University. Quality Assurance in Education, 14(3): 251-267, DOI:10.1108/09684 880610678568.
  • Dursun S. & Aytaç, S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin İşgücü Piyasasına Yönelik Beklentileri ve İş Deneyimleri ile Umutsuzluk ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1): 373-388, ISSN: 1304-4796.
  • Ehtiyar, R. & Üngüren, E. (2008). Lise ve Üniversitede Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Demografik Değişkenlerinin Umutsuzluk ve Kaygı Düzeylerine Etkilerinin Araştırılması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2): 34-51, ISSN 1301-4838.
  • Emanuel, R. & Adams, J. N. (2006). Assessing College Student Perceptions of Instructor Customer Service via the Quality of Instructor Service to Students (QISS) Questionnaire. Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(5): 535-549, DOI: 10.1080/02602930600679548.
  • England, B. J., Brigati, J. R. & Schussler, E. E. (2017). Student Anxiety in Introductory Biology Classrooms: Perceptions about Active Learning and Persistence in the Major. PLOS ONE | https://doi.org/10.1371/journal.pone.0182506, 3 August: 1-17.
  • Fırat, A. & Açıkgöz, İ. (2011). Konaklama İşletmelerinin Kriz Dönemlerinde Uyguladıkları Pazarlama Stratejileri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27): 1-21, ISSN 1302-7824.
  • Fielding, D. & Shortland, A. (2011). How Do Tourists React to Political Violence? An Empirical Analaysis of Tourism in Egypt. Defence and Peace Economics, 22(2): 217-243, DOI: 10.1080/10242694.2011.542340.
  • Fitzpatric, S. J., Monda, S. J. & Wooding, C. B. (2016). Great Expectations: Career Planning and Training Experiences of Graduate Students in Sport and Exercise Psychology. Journal Of Applied Sport Psychology, (28): 14–27, DOI: 10.1080/10413200.2015. 1052891
  • Guest, M. & Duyen L. T. H. (2016). Student Preferences, Expectations and Anxieties Regarding an Online Exchange Program: Reports from Japan and Vietnam. 3L: The Southeast Asian Journal of English Language Studies, 22(1): 67-79, ISSN 0128-5157.
  • Güleri, M. (1998). Üniversite ve İşçi Gençliğin Gelecek Beklentileri ve Kötümserlik-İyimserlik Düzeyleri. Kriz Dergisi, 6(1): 55-65
  • Güzel, N. G. (2006). Yükseköğretimde Turizm Eğitimi ve Hizmet Kalitesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Hall, C. M. & O’sullivan, V. (1996). Tourism, Political Instability and Violence. İçinde A. Pizam & Y. Mansfeld (Eds.), Tourism, Crime and International Security Issues, (pp.105-120), New Jersey: Published John Wiley
  • Hallgren, M. & Wilson, T. L. (2008). The Nature And Management of Crises In Construction Projects: Projects as Practice Observations. International Journal of Project Management, 26(8): 830-838, DOI:10.1016/j.ijproman.2007.10.005.
  • Kokt, D. & Strydom, A. J. (2014). Reflecting on Industry and Student Expectatıons for Working in The Tourism and Hospitality Industry: A Case Study South African Journal for Research in Sport. Physical Education and Recreation, 36(1): 119-130, ISBN: 0379-9069.
  • Malecki, C. K. & Demaray, M. K. (2002). Measuring Perceived Social Support: Development of the Child and Adolescent Social Support Scale (CASSS). Psychology in the School, 39(1): 1-18, DOI: 10.1002/pits.10004.
  • McWhirter, E. H. & McWhirter, B. T. (2008). Adolescent Future Expectations of Work, Education Family and Community. Youth & Society. 40(2): 182-202, DOI:10.1177/ 0044118X08314257I:
  • Öner, N. & Le Compte, W. A. (1983). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Matbaası.
  • Öztürk, Y. & Şimşek, E. (2013). Politik İstikrarsızlıkların Turistlerin Destinasyon Seçimine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2): 15-25, ISSN: 2147-8775.
  • Pearson, C. & Clair, J. A. (1998). Reframing Crisis Management. Academy of Management Review, 23(1): 59-76, Stable URL: http://www.jstor.org/stable/259099.
  • Prior, K. & Cox, K. A. S. (2014). Students' Expectations of Ageing: An Evaluation of the Impact of Imagined Intergenerational Contact and the Mediating Role of Ageing Anxiety. Journal of Experimental Social Psychology, (55): 99-104, https://doi.org/ 10.1016/j.jesp.2014.06.001.
  • Richardson, S. (2009). Undergraduate’s Perceptions of Tourism and Hospitality Management. International Journal of Hospitality Management, 28(3): 382-388
  • Saiti, A. Papa, R. & Brown, R. (2017). Postgraduate Students’ Factors on Program Choice and Expectation, Journal of Applied Research in Higher Education, 9(3): 407-423
  • Saw, A., Berenbaum, H. & Okazaki, S. (2013). Influences of Personal Standards and Perceived Parental Expectations on Worry for Asian American and White American College Students. Anxiety, Stress, & Coping, Routledge: Taylor & Francis, 26(2): 187-202, DOI 10.1108/JARHE-06-2016-0040.
  • Scheier, M. F., Weintraub, J. K. & Carver, C. S. (1986). Coping With Stress: Divergent Stategien of Optimist and Pessimist. Journal of Personality and Socioal Psychology, 51(6): 1257-1264, DOI: 10.1037/0022-3514.51.6.1257.
  • Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics. New Jersey: Pearson Education Inc. Publishing
  • Tuncer, M. (2011). Yükseköğretim Gençliğinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. Turkish Studies, 6(2): 935-948, DOI: 10.7827/TurkishStudies.2265
  • Tuncer, M. (2011). Ergen Gelecek Beklentileri Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Turkish Studies, 6(3): 1265-1275, DOI: 10.7827/TurkishStudies.2335
  • Tutar, H. (2007). Katı Olan Her İş Sanallaşıyor veya İşgörenin Artan Yalnızlığı Üzerine: Kuramsal Bir Yaklaşım. Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 9(2): 116-141, DOI: 10.4026/1303-2860.2007.0046.x.
  • Uluçay, T., Özpolat, A. R., İşgör, İ. Y. & Taşkesen, O. (2014). Lise Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri Üzerine Bir Araştırma. NWSA-Education Sciences, 9(2): 234-247, http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2014.9.2.1C0616
  • Üngüren, E. & Ehtiyar, R. (2009), Türk ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma. Journal of Yaşar University, 4(1)4: 2093-2127.
  • Zaaba, Z., Gunggut, H., Arapa, A, & Aning, I. N. A. (2015). Postgraduate Research Completion: Student Expectation and Inspiration, Procedia - Social and Behavioral Sciences, (202): 181-188, DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.08.221.
  • Zengin, B., Şen L. M. & Taşar O. (2011). Marmara Bölgesinde Turizm Lisans Öğrencilerinin Konaklama Sektöründe Cinsiyete Göre Kariyer Düşünceleriyle İlgili Bir Araştırma. International Conference On Eurasian Economies 2011, SESSION 3B: Turizm ve Mikroekonomi
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burhanettin Zengin 0000-0002-6368-0969

Ümit Şengel 0000-0003-1284-836X

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Zengin, B., & Şengel, Ü. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı ve Beklentilerinin Belirlenmesi. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(2), 435-454. https://doi.org/10.17541/optimum.684605
AMA Zengin B, Şengel Ü. Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı ve Beklentilerinin Belirlenmesi. OEYBD. Temmuz 2020;7(2):435-454. doi:10.17541/optimum.684605
Chicago Zengin, Burhanettin, ve Ümit Şengel. “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı Ve Beklentilerinin Belirlenmesi”. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 7, sy. 2 (Temmuz 2020): 435-54. https://doi.org/10.17541/optimum.684605.
EndNote Zengin B, Şengel Ü (01 Temmuz 2020) Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı ve Beklentilerinin Belirlenmesi. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 7 2 435–454.
IEEE B. Zengin ve Ü. Şengel, “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı ve Beklentilerinin Belirlenmesi”, OEYBD, c. 7, sy. 2, ss. 435–454, 2020, doi: 10.17541/optimum.684605.
ISNAD Zengin, Burhanettin - Şengel, Ümit. “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı Ve Beklentilerinin Belirlenmesi”. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 7/2 (Temmuz 2020), 435-454. https://doi.org/10.17541/optimum.684605.
JAMA Zengin B, Şengel Ü. Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı ve Beklentilerinin Belirlenmesi. OEYBD. 2020;7:435–454.
MLA Zengin, Burhanettin ve Ümit Şengel. “Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı Ve Beklentilerinin Belirlenmesi”. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 2, 2020, ss. 435-54, doi:10.17541/optimum.684605.
Vancouver Zengin B, Şengel Ü. Üniversite Öğrencilerinin Gelecekleriyle İlgili Kaygı ve Beklentilerinin Belirlenmesi. OEYBD. 2020;7(2):435-54.

Cited By









Google Scholar istatistiklerimiz için tıklayınız.