BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 0 - , 01.03.2014
https://doi.org/10.17541/oeybd.70758

Öz

Intense competition, the rapid developments in information and technology have thought to businesses that the obtained data are being insufficient in time. The change has been experienced in all fields and to a certain extent, has taken into each of them. Public sector is among those fields and it has started the required action. The willingness to adapt rapidly changing conditions for public enterprises which have to compete all along is evitable. Managing this with ease and speed depends on the training. In service trainings which are mostly used by the private sector are important for the public sector as well. In service training is a systematized education for the employees working or hired for a particular work in return for a certain salary to help them to develop their skills, knowledge and attitudes in a specific discipline or occupation. This allows employees to work more efficiently, increases their loyalty to the organization and raises their motivations towards their work. In this study the effect of in-service training on the motivation of the public employees has been investigated. For this reason, a manufacturing company has been chosen and the survey has been carried out in this company. The main objective of the study is to find out the effect of the systematized in-service trainings on the employees.

Kaynakça

  • Babadoğan, C. ve Selvi, K. (1990). Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü eksper kursu izleme değerlendirmesi araştırması. Ankara.
  • Bartlett, R. K. (1999). The relationship between training and organizational commitment in the health care field. Urbana: The University of Illinois.
  • Eren, E. (1987). Yönetim psikolojisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelken Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2004). Kamu yönetimi. İstanbul: Erkam Matbaası.
  • İncir, G. (1984). Çalışanların motivasyonuna genel bir bakış. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, No. 313.
  • Koçel, T. (2007). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kestane, D. (2001). Modern kamu yönetiminin tamamlayıcı bir unsuru olarak hizmet içi eğitim ve Türk kamu kesiminde sistemin görünümü. Maliye Dergisi, (136).
  • Meyer, P. J., Allen, J. N & Smith, A. C. (1993). Commitment to organizations and occupations: Extension and test of a three-component conceptualization. Journal of Applied Psychology, 78 (4), 538-551.
  • Mottaz, J. C. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of work satisfaction. The Sociological Quarterly, 26 (3), 365-385.
  • Özalp, E. (2001). Örgütsel davranış. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, No. 932.
  • Özkan, H. H. (2006). Popüler kültür ve eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 29-38.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2005). İnsan kaynakları yönetimi. Bursa: Alfa Aktüel Basım Yayınları.
  • Selimoğlu, E. ve Yılmaz, H. B. (2009). Hizmet içi eğitimin kurum ve çalışanlar üzerine etkileri. Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 5 (1), 3-23.

The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises

Yıl 2014, Cilt: 1 Sayı: 1, 0 - , 01.03.2014
https://doi.org/10.17541/oeybd.70758

Öz

Dünyada yaşanan yoğun rekabet, bilgi ve teknolojideki hızlı gelişmeler işletmelerin öğrenilmiş olan bilgilerinin zamanla eskimesine ve yetersiz kalmasına sebep olmuştur. Değişim her alanda kendini göstermiş, belli ölçüde içine almıştır. Değişimden Kamu sektörü de etkilenmiş ve gerekli çalışmayı başlatmıştır. Rekabet etmesi gerekli olan kamu işletmelerinin hızlı değişen şartlara uyum sağlama isteği kaçınılmazdır. Bu uyumun en kolay ve en hızlı yolu ise eğitimden geçmektedir. Özel sektörün sıklıkla başvurduğu ve karşılık aldığı hizmet içi eğitimler kamu sektörü için de o derece önemlidir. Belirli bir maaş karşılığında işe alınmış ya da çalışmakta olan kişilere görevleriyle ilgili gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazandırmak üzere verilen planlı eğitimlere hizmet içi eğitim denilmektedir. Eğitimler sayesinde çalışanların daha verimli çalışması sağlanabilir, kurumlara olan bağlılıkları artırılabilir, işe olan motivasyonları yükseltilebilir. Bu çalışmada hizmet içi eğitimin kamu çalışanları üzerindeki motivasyona olan etkisi araştırılmıştır. Bunun için üretim yapan bir kamu fabrikası seçilmiş uygulama bu işletmede gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı sistemli bir şekilde verilen hizmet içi eğitimlerin personel üzerindeki etkisini öğrenmeyi amaçlamaktır.

Kaynakça

  • Babadoğan, C. ve Selvi, K. (1990). Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğü eksper kursu izleme değerlendirmesi araştırması. Ankara.
  • Bartlett, R. K. (1999). The relationship between training and organizational commitment in the health care field. Urbana: The University of Illinois.
  • Eren, E. (1987). Yönetim psikolojisi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları.
  • Eren, E. (2001). Örgütsel davranış ve yönetim psikolojisi. İstanbul: Rota Yayınları.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelken Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2004). Kamu yönetimi. İstanbul: Erkam Matbaası.
  • İncir, G. (1984). Çalışanların motivasyonuna genel bir bakış. Ankara: Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, No. 313.
  • Koçel, T. (2007). İşletme yöneticiliği. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Köker, S. (1991). Normal ve sorunlu ergenlerin yaşam doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kestane, D. (2001). Modern kamu yönetiminin tamamlayıcı bir unsuru olarak hizmet içi eğitim ve Türk kamu kesiminde sistemin görünümü. Maliye Dergisi, (136).
  • Meyer, P. J., Allen, J. N & Smith, A. C. (1993). Commitment to organizations and occupations: Extension and test of a three-component conceptualization. Journal of Applied Psychology, 78 (4), 538-551.
  • Mottaz, J. C. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of work satisfaction. The Sociological Quarterly, 26 (3), 365-385.
  • Özalp, E. (2001). Örgütsel davranış. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, No. 932.
  • Özkan, H. H. (2006). Popüler kültür ve eğitim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 29-38.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2005). İnsan kaynakları yönetimi. Bursa: Alfa Aktüel Basım Yayınları.
  • Selimoğlu, E. ve Yılmaz, H. B. (2009). Hizmet içi eğitimin kurum ve çalışanlar üzerine etkileri. Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, 5 (1), 3-23.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alparslan Şahin Görmüş Bu kişi benim

Vasfi Kahya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2014
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Görmüş, A. Ş., & Kahya, V. (2014). The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.17541/oeybd.70758
AMA Görmüş AŞ, Kahya V. The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises. OEYBD. Mart 2014;1(1). doi:10.17541/oeybd.70758
Chicago Görmüş, Alparslan Şahin, ve Vasfi Kahya. “The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises”. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2014). https://doi.org/10.17541/oeybd.70758.
EndNote Görmüş AŞ, Kahya V (01 Mart 2014) The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 1 1
IEEE A. Ş. Görmüş ve V. Kahya, “The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises”, OEYBD, c. 1, sy. 1, 2014, doi: 10.17541/oeybd.70758.
ISNAD Görmüş, Alparslan Şahin - Kahya, Vasfi. “The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises”. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi 1/1 (Mart 2014). https://doi.org/10.17541/oeybd.70758.
JAMA Görmüş AŞ, Kahya V. The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises. OEYBD. 2014;1. doi:10.17541/oeybd.70758.
MLA Görmüş, Alparslan Şahin ve Vasfi Kahya. “The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises”. Optimum Ekonomi Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2014, doi:10.17541/oeybd.70758.
Vancouver Görmüş AŞ, Kahya V. The Effect of In-Service Training Programmes on Public Employees’ Motivation: An Application in Eti Mine Enterprises. OEYBD. 2014;1(1).

Google Scholar istatistiklerimiz için tıklayınız.