BibTex RIS Kaynak Göster

The Investigation of Relationship Between Self-Esteem and Mathematics Anxiety in Sixth, Seventh and Eighth Grade Elemantary School Students

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 10, 156 - 180, 01.06.2016

Öz

In this study, it was aimed to find out the association between elementary school students’ self-esteem in 6th, 7th, 8th grades and their mathematics anxiety. The research was carried out between the years 2009-2010 on 6th, 7th, 8th grade students in Çumra district of Konya City. 421 students, 201 female and 220 male participated in the study. Mathematics Anxiety Rating Scale Elementary Form that was prepared by Suinn (1988) and later adapted to Turkish by Baloğlu and Balgamış (2010) was used as the instrument to measure students’ anxiety and Piers Haris Self-Concept Scale for Children was used to measure students’ self-esteem. The data were analyzed by means of t test and one-way analysis of variance. A Tukey technique was used to discover the source of differentiation. The correlation technique was used to find the association between students’ self-esteem and their mathematics anxiety scores. The findings of the study are as follows; No significant association was found between students’ gender and self-esteem and between students’ grades and their mathematics anxiety. Female students’ mathematics anxiety level was found higher than male students’ mathematics anxiety. It was found that Students in grades 6 and 7 had higher self-esteem than students in grade 8. Negative significant association was found between students’ mathematics anxiety and their selfesteem

Kaynakça

  • Akgül, Ş. (2008). İlköğretim İkinci Kademe 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygıları ile Algıladıkları Öğretmen Sosyal Desteğinin Cinsiyete Göre Matematik Başarılarını Yordama Gücü. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Altunbaş, Ç. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Amil, O. ve Bozgeyikli, H. (2015). Investigating the relationship between social appearance anxiety and loneliness of Turkish university youth. Journal of Studies in Social Sciences, 11(1), 68-96.
  • Aydoğan, D. (2008). Akademik Erteleme Davranışının Benlik Saygısı, Durumluluk Kaygı ve Öz-Yeterlik ile Açıklanabilirliği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Aydoğan, S. (2010). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Umut ve Benlik Saygısı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Konya.
  • Balat, G. ve Akman, B. (2004). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki lise öğrencilerinin benlik saygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 175-183.
  • Baloğlu, M. (1999). A comparison of mathematics anxiety and statistics anxiety in relation to general anxiety. Information Analyses, 31, 436- 703.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik korkusunu yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 59-71.
  • Baloğlu, M. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Matematik Kaygısı Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Baloğlu, M., Deniz, M. E. ve Kesici, Ş. (2011). A descriptive study of individual and cross-cultural differences in statistics anxiety. Learning and Individual Differences, 21(4), 387-391.
  • Baykul, Y. (1997). İlköğretimde Matematik Öğretimi. (2. Baskı). Pegem Yayıncılık: Ankara.
  • Bekdemir, M. (2007). İlköğretim matematik öğretmen adaylarındaki matematik kaygısının edenleri ve azaltılması için öneriler (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2).
  • Bozgeyikli, H. (2010a). The relationship between high school students' psychological needs and human value perceptions. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1798-1804.
  • Bozgeyikli, H. (2010b). A study on Turkish elementary school students’ career development according to perceived social support, socioeconomic status and gender. Gregory T. Papanikos (Ed.) in Issues on Education and Research, 2, 187-200.
  • Bozgeyikli, H. ve Kesici, Ş. (2016). Üniversiteli gençlerin serbest zaman faaliyetlerinin sıralama yargılarına göre ölçeklenmesi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 4(1), 39-72.
  • Cates, G. L. and Rhymer, K. N. (2003). Examining the relationship between mathe anxiety and mathematics performance: An ınstructional hierarchy perspective. Journal of Behavioral Education, 12(1), 23-34.
  • Cemen, P. B. (1987). The nature of mathematics anxiety. (ERIC Document Reproduction Service No. ED, 287-729).
  • Çankaya, B. (2007). Lise I. ve II. Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Benlik Saygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Dallos, R. and Draper, R. (2012). Aile Terapisine Giriş: Sistemik Teori ve Uygulama (Çev: Ş. Kesici, & C. Kiper) Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2006). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 295-312.
  • Demirbaş, E. (2009). Lise Öğrencilerinin Utangaçlık ve Benlik Saygılarının Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi Konya.
  • Deniz, L. ve Üldaş, İ. (2008). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeği’nin geçerlilik güvenilirlik çalışması. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 49-62.
  • Doğan, H. ve Bozgeyikli, H. (2015). Etüt uygulamasının ortaokul öğrencilerinin matematik dersi başarılarına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(36), 710-717.
  • Duran, K. Ş. (2007). 9.10.11 Yaşındaki Çocukların Zihinsel Gelişim ve Benlik Saygısına Ailenin Sosyo-Ekonomik Düzeyinin Etkisi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Eldemir, H. H. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kaygısının Bazı Psiko-Sosyal Değişkenler Açısından İncelenmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Örneği). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Erdoğan, A., Baloğlu, M. ve Kesici, Ş. (2011). Gender differences in geometry and mathematics achievement and self-efficacy beliefs in geometry.
  • Erdoğan, A., Kesici, Ş. ve Şahin, İ. (2011). Prediction of high school students\'mathematics anxiety by their achievement motivation and social comparison. İlköğretim Online, 10(2).
  • Furner, J. M. and Duffy, M. L (2002). Equity for all students in the new millennium: Disabling math anxiety. Intervention in School & Clinic, 38(2), 67-74.
  • Hadfield, O. D. and McNeil, K. (1994). The relationship between MyersBriggs personality type and mathematics anxietyamong preservice elementaryteachers. Journal of Instructional Psychology, 21, 375- 384.
  • Herdem, F. S. ve Bozgeyikli, H. (2013). İlköğretime devam eden par- çalanmış ve tam aile çocuklarının rehberlik ihtiyaçlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. OPUS-Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 3(4), 7-35.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları: Ankara.
  • Kayapınar, E. (2006). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS)’na Hazırlanan İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği). Afyonkarahisar
  • Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar.
  • Kesici, Ş. (2002). Üniversite öğrencilerinin karar verme stratejilerinin psikolojik ihtiyaç örüntüleri ve özlük niteliklerine göre karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Kesici, Ş. (2006). Demokratik olmayan öğretmen inanç ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (24).
  • Kesici, Ş. (2007a). Middle school students' guidance and counseling needs. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(3), 13-25.
  • Kesici, Ş. (2007b). Şube rehber öğretmenlerinin görüşlerine göre 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin rehberlik ve danışma ihtiyaçları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 365-385.
  • Kesici, Ş. (2007c). Ortaöğretim öğrencilerinin anne baba tutumlarının ve rehberlik ihtiyaçlarının mesleki karar verme zorluklarını yordaması. Selçuk University Social Sciences Institute Journal, 18.
  • Kesici, Ş. (2008a). Sixth, seventh, and eighth grade students’ guidance and counseling needs according to parents’ views. Eğitim Araştırmaları- Eurasian Journal of Educational Research, 32, 101-116.
  • Kesici, Ş. (2008b). Democratic teacher beliefs according to the teacher's gender and locus of control. Journal of Instructional Psychology, 35(1), 62-70.
  • Kesici, Ş. (2008c). Teachers' opinions about building a democratic classroom. Journal of Instructional Psychology, 35(2), 192-204.
  • Kesici, Ş. (2008d). Yeni psikolojik ihtiyaç değerlendirme ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması: Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 493.
  • Kesici, Ş. (2014). Human values as predictors of motivational beliefs in high school students. Anthropologist, 18(3), 869-875.
  • Kesici, Ş. (2015). Psychological needs as predictors of human values in high school students. Anthropologist, 19(2), 499-506.
  • Kesici, Ş. ve Erdoğan, A. (2009). Predicting college students' mathematics anxiety by motivational beliefs and self-regulated learning strategies. College Student Journal, 43(2), 631.
  • Kesici, Ş. ve Erdoğan, A. (2010). Mathematics anxiety according to middle school students' achievement motivation and social comparison. Education, 131(1), 54.
  • Kesici, Ş., Erdoğan, A. ve Şahin, İ. (2010). Prediction of 8th grade students’ mathematics self-efficacy by their achievement motivation and social comparison. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 143-156.
  • Kesici, Ş., Baloğlu, M. ve Deniz, M. E. (2011). Self-regulated learning strategies in relation with statistics anxiety. Learning and Individual Differences, 21(4), 472-477.
  • Kesici, Ş., Erdoğan, A. ve Özteke, H. İ. (2011). Are the dimensions of metacognitive awareness differing in prediction of mathematics and geometry achievement? Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 2658-2662.
  • Konca, Ş. (2008). 7.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısının Nedenlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüzüncüyıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Van.
  • Nazlıçiçek, N. (2007). Onuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını açıklayıcı bir model çalışması. Doktora Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Osborne, J. W. (1995). Academics, self-esteem, and race: A look at the assumptions underlying the disidentification hypothesis. Personality and Social Psychology Bulletin, 21, 449–455.
  • Osborne, J. W. (1997). Race and academic disidentification. Journal of Educational Psychology, 89, 728–735.
  • Öner, N. (1996). Piers Harris’in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı. Türk Psikologlar Derneği: Ankara.
  • Özmen, F. (2007) Algılanan Aile İçi İletişim Biçimlerinin Ergenlerin Benlik Saygısına Etkisi ve Bir Uygulama Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir.
  • Özyeşil, Z., Arslan, C., Kesici, Ş. ve Deniz, M. (2011). Adaptation of the mindful attention awareness scale into Turkish. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 36(160), 224-235.
  • Saygın, Y. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Destek, Benlik Saygısı ve Öznel İyi Oluş Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Konya.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla (Çev: Şahin, M.). Nobel Dağıtım: Ankara.
  • Suinn, R. M. (1972). The mathematics anxiety rating scale: psychometric data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551-554.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö)’nın Geliştirilmesi ve Matematik Kaygısına İlişkin Bir Değerlendirme. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ünüvar, A. (2007). Lise Öğrencilerinin Algıladıkları Ana-baba Tutumları ile Kendine Saygı Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Konya
  • Yenidünya, A. (2005). Lise Öğrencilerinde Rekabetçi Tutum, Benlik Saygısı ve Akademik Başarı İlişkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Yenihayat, S. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygısı ile Öğretmen Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Yenilmez, K. ve Özobacı, N. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yurdabakan, İ. (2009). Grup Rehberliği Programının İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerine Etkisi. (Ed. Erkan, S. ve Kaya, A.). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları-I (2. Baskı). Pegem Yayıncılık: Ankara.

İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Benlik Saygıları ile Matematik Kaygıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 10, 156 - 180, 01.06.2016

Öz

Bu araştırma ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ile matematik kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılında Konya’nın Çumra ilçesindeki 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya 201 kız 220 erkek olmak üzere toplam 421 öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin matematik kaygı düzeylerini ölçmek için Suinn (1988) tarafından hazırlanan, Baloğlu ve Balgamış (2010) ‘ın Türkçeye uyarladığı “Matematik Kaygısını Derecelendirme Ölçeği İlköğretim Formu” kullanılmıştır. Öğrencilerin benlik saygılarını ölçmek için ise “Piers-Harris Çocuklarda Öz-Kavram Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Farklılaşmanın kaynağını belirlemek amacıyla Tukey tekniğinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin benlik saygısı alt boyutları ve matematik kaygısı alt boyutları puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla korelasyon tekniği uygulanmıştır. Araştırma sonucu bulguları ise şöyle sıralanabilir; Öğrencilerin cinsiyeti ile benlik saygısı arasında ve öğrencilerin sınıf düzeyi ile matematik kaygıları arasında anlamlı düzeyde ilişki bulunamamıştır. Kız öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin erkek öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinden daha yüksek olduğu bulunmuştur. İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin benlik saygılarının ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin benlik saygılarından daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin matematik kaygıları ile benlik saygısı arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur

Kaynakça

  • Akgül, Ş. (2008). İlköğretim İkinci Kademe 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygıları ile Algıladıkları Öğretmen Sosyal Desteğinin Cinsiyete Göre Matematik Başarılarını Yordama Gücü. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Altunbaş, Ç. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeyleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Amil, O. ve Bozgeyikli, H. (2015). Investigating the relationship between social appearance anxiety and loneliness of Turkish university youth. Journal of Studies in Social Sciences, 11(1), 68-96.
  • Aydoğan, D. (2008). Akademik Erteleme Davranışının Benlik Saygısı, Durumluluk Kaygı ve Öz-Yeterlik ile Açıklanabilirliği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Aydoğan, S. (2010). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Umut ve Benlik Saygısı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Konya.
  • Balat, G. ve Akman, B. (2004). Farklı sosyo-ekonomik düzeydeki lise öğrencilerinin benlik saygı düzeylerinin incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 175-183.
  • Baloğlu, M. (1999). A comparison of mathematics anxiety and statistics anxiety in relation to general anxiety. Information Analyses, 31, 436- 703.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik korkusunu yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 59-71.
  • Baloğlu, M. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Matematik Kaygısı Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Baloğlu, M., Deniz, M. E. ve Kesici, Ş. (2011). A descriptive study of individual and cross-cultural differences in statistics anxiety. Learning and Individual Differences, 21(4), 387-391.
  • Baykul, Y. (1997). İlköğretimde Matematik Öğretimi. (2. Baskı). Pegem Yayıncılık: Ankara.
  • Bekdemir, M. (2007). İlköğretim matematik öğretmen adaylarındaki matematik kaygısının edenleri ve azaltılması için öneriler (Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2).
  • Bozgeyikli, H. (2010a). The relationship between high school students' psychological needs and human value perceptions. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 1798-1804.
  • Bozgeyikli, H. (2010b). A study on Turkish elementary school students’ career development according to perceived social support, socioeconomic status and gender. Gregory T. Papanikos (Ed.) in Issues on Education and Research, 2, 187-200.
  • Bozgeyikli, H. ve Kesici, Ş. (2016). Üniversiteli gençlerin serbest zaman faaliyetlerinin sıralama yargılarına göre ölçeklenmesi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 4(1), 39-72.
  • Cates, G. L. and Rhymer, K. N. (2003). Examining the relationship between mathe anxiety and mathematics performance: An ınstructional hierarchy perspective. Journal of Behavioral Education, 12(1), 23-34.
  • Cemen, P. B. (1987). The nature of mathematics anxiety. (ERIC Document Reproduction Service No. ED, 287-729).
  • Çankaya, B. (2007). Lise I. ve II. Sınıf Öğrencilerinin Algılanan Benlik Saygısının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Dallos, R. and Draper, R. (2012). Aile Terapisine Giriş: Sistemik Teori ve Uygulama (Çev: Ş. Kesici, & C. Kiper) Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2006). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 295-312.
  • Demirbaş, E. (2009). Lise Öğrencilerinin Utangaçlık ve Benlik Saygılarının Fonksiyonel Olmayan Tutumlar Açısından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi Konya.
  • Deniz, L. ve Üldaş, İ. (2008). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeği’nin geçerlilik güvenilirlik çalışması. Eurasian Journal of Educational Research, 30, 49-62.
  • Doğan, H. ve Bozgeyikli, H. (2015). Etüt uygulamasının ortaokul öğrencilerinin matematik dersi başarılarına etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(36), 710-717.
  • Duran, K. Ş. (2007). 9.10.11 Yaşındaki Çocukların Zihinsel Gelişim ve Benlik Saygısına Ailenin Sosyo-Ekonomik Düzeyinin Etkisi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Eldemir, H. H. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematik Kaygısının Bazı Psiko-Sosyal Değişkenler Açısından İncelenmesi (Cumhuriyet Üniversitesi Örneği). Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Erdoğan, A., Baloğlu, M. ve Kesici, Ş. (2011). Gender differences in geometry and mathematics achievement and self-efficacy beliefs in geometry.
  • Erdoğan, A., Kesici, Ş. ve Şahin, İ. (2011). Prediction of high school students\'mathematics anxiety by their achievement motivation and social comparison. İlköğretim Online, 10(2).
  • Furner, J. M. and Duffy, M. L (2002). Equity for all students in the new millennium: Disabling math anxiety. Intervention in School & Clinic, 38(2), 67-74.
  • Hadfield, O. D. and McNeil, K. (1994). The relationship between MyersBriggs personality type and mathematics anxietyamong preservice elementaryteachers. Journal of Instructional Psychology, 21, 375- 384.
  • Herdem, F. S. ve Bozgeyikli, H. (2013). İlköğretime devam eden par- çalanmış ve tam aile çocuklarının rehberlik ihtiyaçlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. OPUS-Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 3(4), 7-35.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları: Ankara.
  • Kayapınar, E. (2006). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS)’na Hazırlanan İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği). Afyonkarahisar
  • Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar.
  • Kesici, Ş. (2002). Üniversite öğrencilerinin karar verme stratejilerinin psikolojik ihtiyaç örüntüleri ve özlük niteliklerine göre karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Konya.
  • Kesici, Ş. (2006). Demokratik olmayan öğretmen inanç ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (24).
  • Kesici, Ş. (2007a). Middle school students' guidance and counseling needs. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(3), 13-25.
  • Kesici, Ş. (2007b). Şube rehber öğretmenlerinin görüşlerine göre 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin rehberlik ve danışma ihtiyaçları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17, 365-385.
  • Kesici, Ş. (2007c). Ortaöğretim öğrencilerinin anne baba tutumlarının ve rehberlik ihtiyaçlarının mesleki karar verme zorluklarını yordaması. Selçuk University Social Sciences Institute Journal, 18.
  • Kesici, Ş. (2008a). Sixth, seventh, and eighth grade students’ guidance and counseling needs according to parents’ views. Eğitim Araştırmaları- Eurasian Journal of Educational Research, 32, 101-116.
  • Kesici, Ş. (2008b). Democratic teacher beliefs according to the teacher's gender and locus of control. Journal of Instructional Psychology, 35(1), 62-70.
  • Kesici, Ş. (2008c). Teachers' opinions about building a democratic classroom. Journal of Instructional Psychology, 35(2), 192-204.
  • Kesici, Ş. (2008d). Yeni psikolojik ihtiyaç değerlendirme ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması: Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 493.
  • Kesici, Ş. (2014). Human values as predictors of motivational beliefs in high school students. Anthropologist, 18(3), 869-875.
  • Kesici, Ş. (2015). Psychological needs as predictors of human values in high school students. Anthropologist, 19(2), 499-506.
  • Kesici, Ş. ve Erdoğan, A. (2009). Predicting college students' mathematics anxiety by motivational beliefs and self-regulated learning strategies. College Student Journal, 43(2), 631.
  • Kesici, Ş. ve Erdoğan, A. (2010). Mathematics anxiety according to middle school students' achievement motivation and social comparison. Education, 131(1), 54.
  • Kesici, Ş., Erdoğan, A. ve Şahin, İ. (2010). Prediction of 8th grade students’ mathematics self-efficacy by their achievement motivation and social comparison. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 143-156.
  • Kesici, Ş., Baloğlu, M. ve Deniz, M. E. (2011). Self-regulated learning strategies in relation with statistics anxiety. Learning and Individual Differences, 21(4), 472-477.
  • Kesici, Ş., Erdoğan, A. ve Özteke, H. İ. (2011). Are the dimensions of metacognitive awareness differing in prediction of mathematics and geometry achievement? Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 2658-2662.
  • Konca, Ş. (2008). 7.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısının Nedenlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yüzüncüyıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Van.
  • Nazlıçiçek, N. (2007). Onuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını açıklayıcı bir model çalışması. Doktora Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Osborne, J. W. (1995). Academics, self-esteem, and race: A look at the assumptions underlying the disidentification hypothesis. Personality and Social Psychology Bulletin, 21, 449–455.
  • Osborne, J. W. (1997). Race and academic disidentification. Journal of Educational Psychology, 89, 728–735.
  • Öner, N. (1996). Piers Harris’in Çocuklarda Öz-Kavramı Ölçeği El Kitabı. Türk Psikologlar Derneği: Ankara.
  • Özmen, F. (2007) Algılanan Aile İçi İletişim Biçimlerinin Ergenlerin Benlik Saygısına Etkisi ve Bir Uygulama Örneği. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir.
  • Özyeşil, Z., Arslan, C., Kesici, Ş. ve Deniz, M. (2011). Adaptation of the mindful attention awareness scale into Turkish. Eğitim ve Bilim-Education and Science, 36(160), 224-235.
  • Saygın, Y. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Destek, Benlik Saygısı ve Öznel İyi Oluş Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Konya.
  • Schunk, D. H. (2009). Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla (Çev: Şahin, M.). Nobel Dağıtım: Ankara.
  • Suinn, R. M. (1972). The mathematics anxiety rating scale: psychometric data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551-554.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö)’nın Geliştirilmesi ve Matematik Kaygısına İlişkin Bir Değerlendirme. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Ünüvar, A. (2007). Lise Öğrencilerinin Algıladıkları Ana-baba Tutumları ile Kendine Saygı Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. Konya
  • Yenidünya, A. (2005). Lise Öğrencilerinde Rekabetçi Tutum, Benlik Saygısı ve Akademik Başarı İlişkisi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Yenihayat, S. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygısı ile Öğretmen Tutumları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Yenilmez, K. ve Özobacı, N. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yurdabakan, İ. (2009). Grup Rehberliği Programının İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerine Etkisi. (Ed. Erkan, S. ve Kaya, A.). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları-I (2. Baskı). Pegem Yayıncılık: Ankara.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar, Sosyoloji, Psikoloji
Diğer ID JA64PB87MA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kılıçarslan Evren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Evren, K. (2016). The Investigation of Relationship Between Self-Esteem and Mathematics Anxiety in Sixth, Seventh and Eighth Grade Elemantary School Students. OPUS International Journal of Society Researches, 6(10), 156-180.