In this study which aims to determine the interpersonal self-sufficiency perceptions and organizational trust of the classroom teachers, it was questioned whether determine the interpersonal selfsufficiency perceptions and organizational trust of the classroom teachers who works in the central townships of Kayseri province changes according to some variables. With this aim usable data was obtained from 300 classroom teachers from 15 central schools. Survey method was used in this study. There was no significant difference between gender, marital status and job experience variables and interpersonal self-sufficiency perceptions and organizational trust of the classroom teachers, but the interpersonal self-sufficiency perceptions and organizational trust of the teachers who works in crowded classrooms were higher. There was no significant difference found between organizational trust perceptions and gender and marital status variables, but there were significant differences between job experience and classroom size variables. Teachers whose job experience is higher had higher organizational trust levels in the sub dimensions of sensitivity and communication. In the study there was a positive relationship between self-sufficiency perceptions and organizational trust levels of classroom teachers in terms of all sub dimensions
Classroom teachers Interpersonal self-sufficiency Organizational trust
Sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlilik algıları ile örgütsel güven algılarının belirlenmesini amaçlayan bu çalışmada, Kayseri ili merkez ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlilik algıları ile örgütsel güven algılarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorgulanmıştır. Bu amaçla 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kayseri İli merkez ilçelerindeki 15 ilkokulda görev yapan 300 sınıf öğretmeninden kullanılabilir veriler elde edilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlik algılarında cinsiyet, medeni durum ve mesleki kıdem değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, sınıf mevcudu değişkeni açısından kalabalık sınıflarda görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik algılarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin örgütsel güven algılarında cinsiyet ve medeni durum değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, mesleki kıdem ve sınıf mevcudu değişkeni açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Örgütsel güvenin çalışanlara duyarlılık ve iletişim alt boyutlarında kıdemi yüksek olan öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlilik algıları ile örgütsel güven düzeyleri arasında tüm alt boyutlar açısından pozitif bir ilişkinin olduğu saptanmıştır
Konular | Sosyoloji |
---|---|
Diğer ID | JA64NV47DA |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 10 |