Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Class Teachers’ Interpersonal Self Efficacy Beliefs and Organizational Trust

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 10, 47 - 79, 01.06.2016
https://doi.org/10.26466/opus.242330

Öz

In this study which aims to determine the interpersonal self-sufficiency perceptions and organizational trust of the classroom teachers, it was questioned whether determine the interpersonal selfsufficiency perceptions and organizational trust of the classroom teachers who works in the central townships of Kayseri province changes according to some variables. With this aim usable data was obtained from 300 classroom teachers from 15 central schools. Survey method was used in this study. There was no significant difference between gender, marital status and job experience variables and interpersonal self-sufficiency perceptions and organizational trust of the classroom teachers, but the interpersonal self-sufficiency perceptions and organizational trust of the teachers who works in crowded classrooms were higher. There was no significant difference found between organizational trust perceptions and gender and marital status variables, but there were significant differences between job experience and classroom size variables. Teachers whose job experience is higher had higher organizational trust levels in the sub dimensions of sensitivity and communication. In the study there was a positive relationship between self-sufficiency perceptions and organizational trust levels of classroom teachers in terms of all sub dimensions

Kaynakça

  • Altun, G. (2010). Özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Artuksi, E. (2009). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin okulun örgütsel güven düzeyine ilişkin algıları. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Asunakutlu, T. (2002). Örgütsel güvenin oluşturulmasına ilişkin unsurlar ve bir değerlendirme. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 55-67.
  • Atıcı, M. (2000). İlkokul öğretmenlerinin sınıf yönetiminde yetkinlik beklentisi rolünün ingiltere ve türkiye’de seçilen bir araştırma grubu üzerinde incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Leicester Üniversitesi, Leicester.
  • Baltaş, A. (2002). Ekip çalışması ve liderlik. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifyingtheory of behavioralchange, Psychological Review, 84, 191-215.
  • Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitivedevelopmentandfunctioning. Educational Psychologist, 28 (2), 117-148.
  • Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annual Review of Psychology, 1–60. http://doi.org/10.1146/annurev.psych.52.1.1
  • Başaran, E.İ. (2006). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Benzer, F. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik algılarının analizi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Bilgiç, Ö. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyine ilişkin algıları (Küçükçekmece Örneği). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Blevins R. E. (2001). A Study of Association Between Organizational Trustand Decision-Making, Communication, And Collabaration in Comprehensive Regional. Unpublished Doctoral Thesis. New Mexico State University Las Cruces, New Mexico, Pro Quest Information and Learning Company.
  • Bozgeyikli, H. (2012) Self-efficacy as a predictor of compassion satisfaction, burnout, compassiona fatique: A Study on psychological counselors. African Journal of Business Management, 6(2), 646-651.
  • Campbell, J. (1996). A Comparison of teacher efficacy for preand in-service teachers in Scotland and America. Education, 117(1), 2–11.
  • Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P. & Malone, P. S. (2006). Teacher self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’ academic achievement: A study at the school level. Journal of school Psychology, 44, 473-490.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33–53.
  • Çapri, B. ve Kan, A. (2006). Öğretmen Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 63- 81.
  • Celep, C. (2002). The Correlation of the Factors: The Prospective Teachers’ Sense of Efficacy and Beliefs, and Attitudes About Student Control. National Forum, 1-10.
  • Chacon, C. T. (2005). Teacher’ perceived efficacy among EFL teachers in middle schools in Venezuela. Teaching and TeacherEducation, 21(3), 257–272.
  • Cheung, Y. H. (2008). Teacher efficacy: a comparative study of Hong Kong and Shanghai primary in-service teachers. Australian Educational Researcher, 35(4), 103-123.
  • Çimen, S. (2007a). İlköğretim öğretmenlerinin tükenmişlik yaşantıları ve yeterlik algıları. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli.
  • Çınar, A. ve Bozgeyikli, H. (2015). Ortaöğretim kurumlarında paylaşılan liderlik algısı, OPUS - Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5(9), 42-60
  • Çokluk Bökeoğlu, Ö. ve Yılmaz, K. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 54, 211-233.
  • Conn, S. J. (2004). Across the miles: Exploring the relationship between perceptions of trust and perceptions of organizational justice in a geographically dispersed organization. Dissertation Abstracts International: Section B: The Sciences and Engineering, 65(5-B), 2690.
  • Culver, T. R. (1994). Influence strategies and trust in public schools. Seattle University, Education, Administration (0514); Edd. Business Administration, Management (0454); Political Science, Public Administration (0617) ProQuest Information and Learning.
  • Daugherty, S. G. (2005). Teacher efficacy and its relation to teachers’ behaviors in the classroom. University of Houston, Unpublished Doctoral Thesis, Houston.
  • Demircan, N. ve Ceylan, A. (2003). Örgütsel güven kavramı: Nedenleri ve sonuçları. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(2), 139-150.
  • Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlikalgılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10 (1), 69-77.
  • Ercan, S. (2007). Sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri ile fen bilgisi öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması (Uşak il örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Erdem, F. ve Özen, J. (2003). Niklas Luhmann’ın tanıdıklık, emin olma ve güven ayrımı. Sosyal bilimlerde güven, Editör: Erdem F., Ankara: Vadi Yayınları, 53-59.
  • Kalemci Tüzün, İ. (2006). Örgütsel güven, örgütsel kimlik ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi; uygulamalı bir çalışma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Kalkan, G. D. (2012). Sınıf öğretmenliği adaylarının kendi sınıf öğretmenlerinin yeterliliğini değerlendirmeleri. Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Sivas.
  • Kaner, S. (2010). Özel gereksinimli olan ve olmayan öğrencilerin öğretmenlerinin öz-yetkinlik inançları. Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(1), 193–217.
  • Karaköse, B., Bozgeyikli, H. (2012) Örgütsel bağlılık ve çalışma yaşamı kalitesi arasındaki ilişki: rehberlik araştirma merkezlerinde çalışan personel üzerine bir çalışma, HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 1 (2), 185-202
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kartal, S.E. (2010). Genel liseler ile mesleki ve teknik liselerdeki öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinin karşılaştırılması. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Kesen, M. ve Akyüz, B. (2015). Akademik özyeterlik algısı, örgütsel Güven ve örgütsel sinizm ilişkisinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 47-68.
  • Kılıçoğlu, G., Karakuş, E.N. ve Demir, T. (2011). Sosyal alanlar öğretmenlerinin kişilerarası özyeterlik inançlarının değerlendirilmesi (Ankara İli Örneği). 2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya-Turkey.
  • Knox, M., Funk, J., Elliot, R., & Bush, E. G. (1998). Adolescents’ possible selves and their relationship to global self-esteem. Sex Roles, 39(1/2), 61–80. http://doi.org/10.1023/A:1018877716225
  • Nazri, İ. and Barrick, K. (1990). Professional knowledge, competency achievement of agricultural teachers with and without preservice teacher preparation in Pensular Malaysia. Journal of Agricultural Education, 49–54.
  • Omarov, A. (2009). Örgütsel güven ve iş doyumu: Özel bir sektörde uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Önen, F. ve Öztuna, A. (2005). Fen bilgisi ve matematik öğretmenlerinin öz yeterlilik duygusunun belirlenmesi. Yeditepe Üniversitesi Dergisi.
  • Ören, K. (2007). Sosyal sermayede güven unsuru ve işgücü performansına etkisi. Erciyes Üniversitesi Kamu-İş Dergisi, 1, 71-90.
  • Özdil, K. (2005). İlköğretim okullarında öğretmenlerin yöneticilerine ve birbirlerine duydukları güven düzeyi ile örgütsel iklimi arasındaki ilişki (Yeni Mahalle Örneği). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Özer, N., Demirtaş, H., Üstüner, M. ve Cömert, M. (2006). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel güven algıları. Ege Eğitim Dergisi, 7(1), 103-124.
  • Özerkan, E. (2007). Öğretmenlerin öz yeterlilik algıları ile öğrencilerin sosyal bilgiler benlik kavramı arasındaki ilişki. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Raudenbush, S. W., Rowan, B., Cheong, Y. F. (1992). Contextual effects on the self-perceived efficacy of high school teachers. Sociology of Education, 65(2), 160-167.
  • Sarı, H. Çeliköz, N. ve Seçer, Z. (2009). An Analysis of Pre-School Teachers’ and Student Teacher’s Attitudes to Inclusion and Their SelfEfficacy. International Journal of Special Education, 24 (3), 30.
  • Say, M. (2005). Fen bilgisi öğretmenlerinin öz-yeterlik inanışları. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Seçer, F. (2011). Sınıf öğretmenlerinin kişiler arası özyeterlilik inançları ile kaynaştırmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Topaloğlu, I.G. (2010). İşgörenlerin adalet ve etik algıları açısından örgütsel güven ile örgütsel bağlılık ilişkisi. Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Türk, Ö. (2008). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ve mesleki doyumlarının incelenmesi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Woolfolk-Hoy, A. (2000). Changes in teacher efficacy during the early years of teaching. Efficacy and Teaching, The Ohio State University: USA.
  • Yaşar, M.R. (2007). Yalnızlık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 237-260.
  • Yılmaz, E. (2006). Okullardaki örgütsel güven düzeyinin okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Yılmaz, E. (2015). Okullarda örgütsel güven ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 567-580.
  • Yılmaz, K. (2004). Okul yöneticilerinin destekleyici liderlik davranışları ile okullardaki güven arasındaki ilişki konusunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 117-131
  • Yılmaz, K. ve Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yeterlik inançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  • Yılmaz, K., Çokluk Bökeoglu, Ö. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 54, 211-233.
  • Yücel, C., Kalaycı, S. (2009). Örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 113-132.
  • Yüksel, F. (2009). Orta öğretim kurumlarında örgüt kültürü ile örgütsel güven arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Zafer Güneş, D. (2014). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven ve kolektif yeterlik algıları ile örgütsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu.
  • Zengin Kapıcı, U. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin öz-yeterlilik algıları ve sınıf-içi iletişim örüntüleri. D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.

Sınıf Öğretmenlerinin Kişilerarası Öz Yeterlilik Algılarıyla Örgütsel Güven Algılarının İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 10, 47 - 79, 01.06.2016
https://doi.org/10.26466/opus.242330

Öz

Sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlilik algıları ile örgütsel güven algılarının belirlenmesini amaçlayan bu çalışmada, Kayseri ili merkez ilçelerinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlilik algıları ile örgütsel güven algılarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı sorgulanmıştır. Bu amaçla 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kayseri İli merkez ilçelerindeki 15 ilkokulda görev yapan 300 sınıf öğretmeninden kullanılabilir veriler elde edilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlik algılarında cinsiyet, medeni durum ve mesleki kıdem değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, sınıf mevcudu değişkeni açısından kalabalık sınıflarda görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik algılarının anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin örgütsel güven algılarında cinsiyet ve medeni durum değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, mesleki kıdem ve sınıf mevcudu değişkeni açısından anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Örgütsel güvenin çalışanlara duyarlılık ve iletişim alt boyutlarında kıdemi yüksek olan öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlilik algıları ile örgütsel güven düzeyleri arasında tüm alt boyutlar açısından pozitif bir ilişkinin olduğu saptanmıştır

Kaynakça

  • Altun, G. (2010). Özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Marmara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Artuksi, E. (2009). İlköğretim okullarında görevli öğretmenlerin okulun örgütsel güven düzeyine ilişkin algıları. Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi. İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Asunakutlu, T. (2002). Örgütsel güvenin oluşturulmasına ilişkin unsurlar ve bir değerlendirme. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 55-67.
  • Atıcı, M. (2000). İlkokul öğretmenlerinin sınıf yönetiminde yetkinlik beklentisi rolünün ingiltere ve türkiye’de seçilen bir araştırma grubu üzerinde incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Leicester Üniversitesi, Leicester.
  • Baltaş, A. (2002). Ekip çalışması ve liderlik. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: Toward a unifyingtheory of behavioralchange, Psychological Review, 84, 191-215.
  • Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitivedevelopmentandfunctioning. Educational Psychologist, 28 (2), 117-148.
  • Bandura, A. (2001). Social cognitive theory: An agentic perspective. Annual Review of Psychology, 1–60. http://doi.org/10.1146/annurev.psych.52.1.1
  • Başaran, E.İ. (2006). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Ekinoks Yayınları.
  • Benzer, F. (2011). İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin öz yeterlik algılarının analizi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Bilgiç, Ö. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven düzeyine ilişkin algıları (Küçükçekmece Örneği). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Blevins R. E. (2001). A Study of Association Between Organizational Trustand Decision-Making, Communication, And Collabaration in Comprehensive Regional. Unpublished Doctoral Thesis. New Mexico State University Las Cruces, New Mexico, Pro Quest Information and Learning Company.
  • Bozgeyikli, H. (2012) Self-efficacy as a predictor of compassion satisfaction, burnout, compassiona fatique: A Study on psychological counselors. African Journal of Business Management, 6(2), 646-651.
  • Campbell, J. (1996). A Comparison of teacher efficacy for preand in-service teachers in Scotland and America. Education, 117(1), 2–11.
  • Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P. & Malone, P. S. (2006). Teacher self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’ academic achievement: A study at the school level. Journal of school Psychology, 44, 473-490.
  • Çapri, B. ve Çelikkaleli, Ö. (2008). Öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum ve mesleki yeterlik inançlarının cinsiyet, program ve fakültelerine göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(15), 33–53.
  • Çapri, B. ve Kan, A. (2006). Öğretmen Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 63- 81.
  • Celep, C. (2002). The Correlation of the Factors: The Prospective Teachers’ Sense of Efficacy and Beliefs, and Attitudes About Student Control. National Forum, 1-10.
  • Chacon, C. T. (2005). Teacher’ perceived efficacy among EFL teachers in middle schools in Venezuela. Teaching and TeacherEducation, 21(3), 257–272.
  • Cheung, Y. H. (2008). Teacher efficacy: a comparative study of Hong Kong and Shanghai primary in-service teachers. Australian Educational Researcher, 35(4), 103-123.
  • Çimen, S. (2007a). İlköğretim öğretmenlerinin tükenmişlik yaşantıları ve yeterlik algıları. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli.
  • Çınar, A. ve Bozgeyikli, H. (2015). Ortaöğretim kurumlarında paylaşılan liderlik algısı, OPUS - Türkiye Sosyal Politika ve Çalışma Hayatı Araştırmaları Dergisi, 5(9), 42-60
  • Çokluk Bökeoğlu, Ö. ve Yılmaz, K. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 54, 211-233.
  • Conn, S. J. (2004). Across the miles: Exploring the relationship between perceptions of trust and perceptions of organizational justice in a geographically dispersed organization. Dissertation Abstracts International: Section B: The Sciences and Engineering, 65(5-B), 2690.
  • Culver, T. R. (1994). Influence strategies and trust in public schools. Seattle University, Education, Administration (0514); Edd. Business Administration, Management (0454); Political Science, Public Administration (0617) ProQuest Information and Learning.
  • Daugherty, S. G. (2005). Teacher efficacy and its relation to teachers’ behaviors in the classroom. University of Houston, Unpublished Doctoral Thesis, Houston.
  • Demircan, N. ve Ceylan, A. (2003). Örgütsel güven kavramı: Nedenleri ve sonuçları. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(2), 139-150.
  • Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik özyeterlikalgılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10 (1), 69-77.
  • Ercan, S. (2007). Sınıf öğretmenlerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri ile fen bilgisi öz-yeterlik düzeylerinin karşılaştırılması (Uşak il örneği). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Erdem, F. ve Özen, J. (2003). Niklas Luhmann’ın tanıdıklık, emin olma ve güven ayrımı. Sosyal bilimlerde güven, Editör: Erdem F., Ankara: Vadi Yayınları, 53-59.
  • Kalemci Tüzün, İ. (2006). Örgütsel güven, örgütsel kimlik ve örgütsel özdeşleşme ilişkisi; uygulamalı bir çalışma. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Kalkan, G. D. (2012). Sınıf öğretmenliği adaylarının kendi sınıf öğretmenlerinin yeterliliğini değerlendirmeleri. Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek lisans Tezi, Sivas.
  • Kaner, S. (2010). Özel gereksinimli olan ve olmayan öğrencilerin öğretmenlerinin öz-yetkinlik inançları. Ankara Üni. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 43(1), 193–217.
  • Karaköse, B., Bozgeyikli, H. (2012) Örgütsel bağlılık ve çalışma yaşamı kalitesi arasındaki ilişki: rehberlik araştirma merkezlerinde çalışan personel üzerine bir çalışma, HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 1 (2), 185-202
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kartal, S.E. (2010). Genel liseler ile mesleki ve teknik liselerdeki öğretmenlerin örgütsel güven düzeylerinin karşılaştırılması. Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Elazığ.
  • Kesen, M. ve Akyüz, B. (2015). Akademik özyeterlik algısı, örgütsel Güven ve örgütsel sinizm ilişkisinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (3), 47-68.
  • Kılıçoğlu, G., Karakuş, E.N. ve Demir, T. (2011). Sosyal alanlar öğretmenlerinin kişilerarası özyeterlik inançlarının değerlendirilmesi (Ankara İli Örneği). 2 nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya-Turkey.
  • Knox, M., Funk, J., Elliot, R., & Bush, E. G. (1998). Adolescents’ possible selves and their relationship to global self-esteem. Sex Roles, 39(1/2), 61–80. http://doi.org/10.1023/A:1018877716225
  • Nazri, İ. and Barrick, K. (1990). Professional knowledge, competency achievement of agricultural teachers with and without preservice teacher preparation in Pensular Malaysia. Journal of Agricultural Education, 49–54.
  • Omarov, A. (2009). Örgütsel güven ve iş doyumu: Özel bir sektörde uygulama. Dokuz Eylül Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Önen, F. ve Öztuna, A. (2005). Fen bilgisi ve matematik öğretmenlerinin öz yeterlilik duygusunun belirlenmesi. Yeditepe Üniversitesi Dergisi.
  • Ören, K. (2007). Sosyal sermayede güven unsuru ve işgücü performansına etkisi. Erciyes Üniversitesi Kamu-İş Dergisi, 1, 71-90.
  • Özdil, K. (2005). İlköğretim okullarında öğretmenlerin yöneticilerine ve birbirlerine duydukları güven düzeyi ile örgütsel iklimi arasındaki ilişki (Yeni Mahalle Örneği). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara.
  • Özer, N., Demirtaş, H., Üstüner, M. ve Cömert, M. (2006). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel güven algıları. Ege Eğitim Dergisi, 7(1), 103-124.
  • Özerkan, E. (2007). Öğretmenlerin öz yeterlilik algıları ile öğrencilerin sosyal bilgiler benlik kavramı arasındaki ilişki. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Raudenbush, S. W., Rowan, B., Cheong, Y. F. (1992). Contextual effects on the self-perceived efficacy of high school teachers. Sociology of Education, 65(2), 160-167.
  • Sarı, H. Çeliköz, N. ve Seçer, Z. (2009). An Analysis of Pre-School Teachers’ and Student Teacher’s Attitudes to Inclusion and Their SelfEfficacy. International Journal of Special Education, 24 (3), 30.
  • Say, M. (2005). Fen bilgisi öğretmenlerinin öz-yeterlik inanışları. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Seçer, F. (2011). Sınıf öğretmenlerinin kişiler arası özyeterlilik inançları ile kaynaştırmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • Topaloğlu, I.G. (2010). İşgörenlerin adalet ve etik algıları açısından örgütsel güven ile örgütsel bağlılık ilişkisi. Atılım Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Türk, Ö. (2008). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin öz yeterlikleri ve mesleki doyumlarının incelenmesi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Woolfolk-Hoy, A. (2000). Changes in teacher efficacy during the early years of teaching. Efficacy and Teaching, The Ohio State University: USA.
  • Yaşar, M.R. (2007). Yalnızlık. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (1), 237-260.
  • Yılmaz, E. (2006). Okullardaki örgütsel güven düzeyinin okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Yılmaz, E. (2015). Okullarda örgütsel güven ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 567-580.
  • Yılmaz, K. (2004). Okul yöneticilerinin destekleyici liderlik davranışları ile okullardaki güven arasındaki ilişki konusunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 117-131
  • Yılmaz, K. ve Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2008). İlköğretim okulu öğretmenlerinin yeterlik inançları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(2), 143-167.
  • Yılmaz, K., Çokluk Bökeoglu, Ö. (2008). İlköğretim okullarında örgütsel güven hakkında öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 54, 211-233.
  • Yücel, C., Kalaycı, S. (2009). Örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1), 113-132.
  • Yüksel, F. (2009). Orta öğretim kurumlarında örgüt kültürü ile örgütsel güven arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Zafer Güneş, D. (2014). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel güven ve kolektif yeterlik algıları ile örgütsel farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Bolu.
  • Zengin Kapıcı, U. (2003). İlköğretim öğretmenlerinin öz-yeterlilik algıları ve sınıf-içi iletişim örüntüleri. D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sosyoloji
Diğer ID JA64NV47DA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Ece Yorgancı Bu kişi benim

Hasan Bozgeyikli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Kabul Tarihi 15 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Yorgancı, A. E., & Bozgeyikli, H. (2016). Examination of Class Teachers’ Interpersonal Self Efficacy Beliefs and Organizational Trust. OPUS International Journal of Society Researches, 6(10), 47-79. https://doi.org/10.26466/opus.242330

Cited By








ÖĞRETMENLERİN İŞ MOTİVASYONLARI İLE ÖZ YETKİNLİK ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Emine Kambur
https://doi.org/10.31463/aicusbed.574106