Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm pazarlamasında animasyon aktivitelerinin bir araç olarak değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 599 - 618, 30.12.2016

Öz

Günümüzde
ülkeler turizm pazarında yaşanan gelişme ve değişmeleri yakından takip etmekte
ve turizm gelirlerinden daha fazla pay alabilmek için yeni pazarlama
stratejileri oluşturmaktadırlar. Turizm pazarının hem arz hem de talep
cephesinin beklentilerinin karşılanmasında; folklorik-kültürel değerlerin
turizm amaçlı nasıl değerlendirileceği sorusunun cevabı, çalışmada turizm
animasyonu aktiviteleri açısından ele alınarak verilmeye çalışılmıştır. Bu
bağlamda turizm animasyonu aktivitelerinde Türk folklorunun değerlendirilmesine
dikkat çekmek (Karagöz-Hacivat, Nasreddin Hoca, seyirlik oyunlar vb.)
çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. İyi programlanmış Türk folkloru
temalı animasyon aktiviteleri sunulmasının hem turistlere hem de destinasyonlar
ile bu destinasyonlardaki turizm işletmelerine farklı katkıları bulunmaktadır.
Bu çalışma ile ülke turizmi açısından kültürel değerlerin tanıtılması,
bilinirliğin ve çekiciliğin artırılması amaçlanmaktadır. Çalışmada ilgili alan
yazın taranarak teorik olarak incelenmiş ve konu ile ilgili öneriler
sunulmuştur.

Kaynakça

  • Agnew, J. (2011) Entertainment in the Old West, Mcfarland.
  • Akdağ, G., & Akgündüz, Y. (2010). Konaklama İşletmeleri Açısından Animasyon Faaliyetlerinin Önemi ve Kuşadası Otelleri Üzerine Bir İnceleme. N. Kozak, & K. Karamustafa (Dü.), V. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi içinde (s. 229-239). Nevşehir: Detay Yayıncılık.
  • Barış, Ü. K. (2009, 09 23). Resort Otellerde Animasyon. http://www.turizmdebusabah.com/haberler/iyi-bir-animasyon-ekibi-icin-neler-yapilmali-48372.html.
  • Borhan, O., & Erkmen, N. (2010). Antalya'nın Kemer İlçesinde Tatil Yapan Turistlerin Rekreasyon ve Animasyon Faalityetleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Sport and Exercise , 11 (3), 21-26.
  • Carlson, M. (2013). Performans Eleştirel Bir Giriş. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Dinç, Y. & Taşkın, E. (2011). Eğlence Turizmi. N. A. Hacıoğlu içinde, Turistik Ürün Çeşitlendirmesi (2 b., s. 458). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Doğan, H. Z. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması (6. b.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hacıoğlu, N. Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2015). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi Örnek Animasyon Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.

Evaluation of Tourism Animation Activities as aa Instrument in Tourism Marketing

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 11, 599 - 618, 30.12.2016

Öz

Today, countries closely follow the
developments and changes in the tourism market and develop new marketing
strategies in order to get a greater share of tourism income.  In the study, both the supply and demand of
the tourism market in terms of meeting the expectations of folkloric and
cultural value of tourism for the answer to the question how to evaluate the
tourism animation is discussed in terms of tourism activities.  The main objective of the study is draw
attention to evaluating of Turkish folklore (Karagöz and Hacivat, Nasreddin
Hodja, theatrical folkloric plays etc.) in the tourism animation
activities.  To offer well programmed
Turkish folklore themed entertainment activities to tourists leads several
benefits on both the destinations and the tourism enterprises around those
destinations.  It is aimed to introduce
the cultural values of the country in terms of tourism and increase the
awareness and attractiveness of the country in this study. In this study,
related literature on the subject field was investigated theoretically by
scanning, and proposals have been made on the topic.

Kaynakça

  • Agnew, J. (2011) Entertainment in the Old West, Mcfarland.
  • Akdağ, G., & Akgündüz, Y. (2010). Konaklama İşletmeleri Açısından Animasyon Faaliyetlerinin Önemi ve Kuşadası Otelleri Üzerine Bir İnceleme. N. Kozak, & K. Karamustafa (Dü.), V. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi içinde (s. 229-239). Nevşehir: Detay Yayıncılık.
  • Barış, Ü. K. (2009, 09 23). Resort Otellerde Animasyon. http://www.turizmdebusabah.com/haberler/iyi-bir-animasyon-ekibi-icin-neler-yapilmali-48372.html.
  • Borhan, O., & Erkmen, N. (2010). Antalya'nın Kemer İlçesinde Tatil Yapan Turistlerin Rekreasyon ve Animasyon Faalityetleri Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Sport and Exercise , 11 (3), 21-26.
  • Carlson, M. (2013). Performans Eleştirel Bir Giriş. Ankara: Dost Kitabevi.
  • Dinç, Y. & Taşkın, E. (2011). Eğlence Turizmi. N. A. Hacıoğlu içinde, Turistik Ürün Çeşitlendirmesi (2 b., s. 458). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Doğan, H. Z. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Hacıoğlu, N. (2000). Turizm Pazarlaması (6. b.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hacıoğlu, N. Gökdeniz, A., & Dinç, Y. (2015). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi Örnek Animasyon Uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Karaman

Gizem Özgürel

Zekeriya Bingöl

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2016
Kabul Tarihi 12 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Karaman, M., Özgürel, G., & Bingöl, Z. (2016). Evaluation of Tourism Animation Activities as aa Instrument in Tourism Marketing. OPUS International Journal of Society Researches, 6(11), 599-618.