Bu araştırmada öğretmenlik mesleğini
tercih eden öğretmen adaylarının, cinsiyetleri açısından değerlendirilmesi
amaçlanmıştır. Bu amaçla 1997-2016 yılları arasında eğitim fakültelerinde
öğrenim gören öğretmen adayları (toplam) ile aynı yıllar arasında “Sınıf, fen
bilgisi, sosyal bilgiler, matematik ve okul öncesi öğretmenliğinde” öğrenim
gören öğretmen adayları, cinsiyete gore sayıları ile kadın ve erkek öğretmen
adayı oranları açısından incelenmiştir. Araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veriler YOK’ün yayınladığı OSYM
istatistiklerinden, elektronik ortamda elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara
göre 1997-2016 yılları arasında eğitim fakültelerine devam eden kadın öğretmen
adayı sayılarının erkek öğretmen adayı sayılarına göre daha fazla artış
gösterdiği, bu durumun sınıf, fen bilgisi, matematik, okul öncesi
öğretmenliğinde de benzer olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Özellikle okul öncesi
öğretmenliğinde kadın öğretmen adayları, büyük bir çoğunluğu
oluşturmaktadırlar. Sosyal bilgiler öğretmenliğinde ise diğer programlardan
farklı olarak erkek öğretmen adaylarının sayılarının kadın adaylardan daha
fazla olduğu anlaşılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlik mesleğinin giderek
daha fazla kadın mesleğine dönüşme eğilimi içerisinde olduğunu göstermektedir.
The purpose of this study is to evaluate
preservice teachers who prefer teaching profession in terms of their genders.
For this purpose, the number of preservice teachers studying in education
faculties between 1997-2016 (in total) and studying in “primary school, social
studies, mathematics and pre-school teacher education” in the same years is
investigated in terms of their genders and female and male ratios. In the
research, descriptive study model is used. Within the scope of research, the
data are obtained from the SSPC statistics published by CHE in electronic
environment. According to the findings, it is found that the number of female
preservice teachers attending education faculties between 1997-2016 increased
more than males and these findings are similar in primary school, social
studies, mathematics and pre-school preservice teachers. Especially, female
preservice teachers in pre-school education constitute a large majority. In the
social studies teacher department, unlike other programs, it is understood that
the numbers of male preservice teacher is higher than females. The results of
the research show that the teaching profession has a tendency to become more
and more women's profession.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Kabul Tarihi | 12 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 11 |