Bu araştırmada öğretmen adaylarının
psikolojik sağlamlık düzeylerinin cinsiyete, aile gelir durumuna, algılanan
anne-baba tutumuna ve yaşamın büyük kısmının geçirildiği yere göre anlamlı
olarak farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Fakültesinde ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinde
öğrenim gören, 423 gönüllü öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Kişisel
Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğretmen adaylarının psikolojik sağlamlık düzeylerinin cinsiyete
ve aile gelir durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiğini; algılanan
anne-baba tutumu ve yaşamın büyük kısmının geçirildiği yere göre ise anlamlı
bir farklılık oluşturmadığını ortaya koymuştur. Elde edilen sonuçlar ilgili
literatür ışığında tartışılmıştır.
In this study, whether or not significant
differences the ways the resilient levels of preservice teachers were analyzed
according to gender, family income status, perceived parental attitude and the
place where they spent most of their lives. The general survey method was
applied in the research. Working group of the study consist of 423 volunteer
preservice teachers from study at Ankara University Faculty of Educational
Sciences and Ondokuz Mayıs University Faculty of Education during the 2017-2018
academic year. The data in the study were collected by using the Brief
Resilience Scale and Personal Information Form. The results of the study
revealed that the resilient levels of preservice teachers differed
significantly in terms of gender and family income status, while they were not
found to differ significantly in terms of perceived parental attitude and the
place where they spent most of their lives. The findings are discussed in the light of literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 14 |