The basis of tourism activities
is Travel. People are constantly traveling outside the place they live in, temporarily
staying in and demanding goods and services produced by tourism activities. The
section between the ages of 15 and 24, called the young population, create
youth tourism by traveling individually or in groups to remote places to
discover new societies and cultures. Youth tourism, which is effective in the
development of young people's self-esteem, it is not just a recreation and
entertainment activity but also a training and learning facility. In addition,
another mission of youth tourism is to contribute to national and international
peace. In this context; it is also necessary to determine what the youth's
understanding of the holiday is and what the expectations might be so that the
expected benefit from youth tourism can be fully achieved. Because young
people's expectations and behaviors are more different than middle age and old
ones. In this study; by considering the concept of education for the youth
tourism youth tourism, especially that of the youth organization of the trip
and will be transferred to activities that promote geographic attractiveness is
happening in the world and in Turkey. A survey will be conducted among the
university students in order to be able to objectively evaluate what their
expectations and behaviors are before and during the young students' journey.
As a result of this survey study, the needs of the central and local
governments and private and public sector investment and management and
marketing-promotion areas that provide tourism services will be examined in detail
in order to accelerate the tourism movements of young people.
Tourism Youth tourism Youth tourism in the world and Turkey University youth University youth and tourism
Turizm
faaliyetlerinin temelinde seyahat olgusu yatmaktadır. Kişiler devamlı
oturdukları yerin dışına seyahat ederek, geçici olarak konaklayarak ve turizm
işletmelerinin ürettiği mal ve hizmetleri talep ederek turizm olayını
gerçekleştirmektedirler. Genç nüfus olarak adlandırılan 15-24 yaş arasındaki
kesim; yeni toplumları ve kültürleri keşfetmek için uzak yerlere ferdî veya
grup halinde seyahat ederek gençlik turizmini oluşturmaktadırlar. Gençlerin
kişiliklerinin gelişmesinde, özgüvenlerinin kazanılmasında etkili olan gençlik
turizmi; sadece dinlenme ve eğlenme faaliyeti olmayıp eğitim ve öğrenim
özelliği de taşımaktadır. Ayrıca gençlik turizminin bir diğer misyonu da ulusal
ve uluslararası barışa ulaşmada katkı
sağlayacak olmasıdır. Bu bağlamda; gençlik turizminden beklenen faydanın tam
olarak sağlanabilmesi için gençlerin tatil anlayışlarının ne şekilde olduğu,
beklentilerinin neler olabileceği hususunun tespit edilmesi de gerekmektedir.
Çünkü genç insanın beklenti ve davranışı orta yaş ve yaşlılara göre daha da
farklı olmaktadır. Bu çalışmada; gençlik turizmi kavramı ele alınarak gençlik
turizmine yönelik eğitim, organizasyon ve özellikle gençleri seyahate teşvik
eden coğrafi çekicilik faaliyetlerinin dünyada ve Türkiye’de neler olduğu
aktarılacaktır. Yine genç talebin seyahat öncesi ve esnasında beklenti ve
davranışlarının neler olduğunu objektif olarak
değerlendirebilmek için üniversite öğrencileri arasında anket çalışması
yapılacaktır. Bu anket çalışması sonucunda genç kesimin turizm hareketlerine
ivme kazandırabilmek için merkezi ve yerel yönetimler ile turizme hizmet veren
özel ve kamu sektörünün yatırım ve yönetim ile pazarlama-tanıtım alanlarında
yapılması gerekenler ayrıntılı olarak incelenecektir.
Turizm gençlik turizmi dünyada ve Türkiye’de gençlik turizmi üniversite gençliği üniversite gençliği ve turizm
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15 |