Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

University Youth Tourism Analysis: Case Study of Istanbul Arel University

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 1516 - 1538, 31.08.2018
https://doi.org/10.26466/opus.441059

Öz

The basis of tourism activities
is Travel. People are constantly traveling outside the place they live in, temporarily
staying in and demanding goods and services produced by tourism activities. The
section between the ages of 15 and 24, called the young population, create
youth tourism by traveling individually or in groups to remote places to
discover new societies and cultures. Youth tourism, which is effective in the
development of young people's self-esteem, it is not just a recreation and
entertainment activity but also a training and learning facility. In addition,
another mission of youth tourism is to contribute to national and international
peace. In this context; it is also necessary to determine what the youth's
understanding of the holiday is and what the expectations might be so that the
expected benefit from youth tourism can be fully achieved. Because young
people's expectations and behaviors are more different than middle age and old
ones. In this study; by considering the concept of education for the youth
tourism youth tourism, especially that of the youth organization of the trip
and will be transferred to activities that promote geographic attractiveness is
happening in the world and in Turkey. A survey will be conducted among the
university students in order to be able to objectively evaluate what their
expectations and behaviors are before and during the young students' journey.
As a result of this survey study, the needs of the central and local
governments and private and public sector investment and management and
marketing-promotion areas that provide tourism services will be examined in detail
in order to accelerate the tourism movements of young people.

Kaynakça

  • Acır, E. (2010). Türkiye'de gençlik turizmi potansiyelinin geliştirilmesi ve çözüm önerileri. Ankara: T.C.Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çakmak, A. Ç. (2015). Gençlerin hedonik tüketim davranışlarının incelenmesi:Kocaeli şehir merkezinde bir araştırma. Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi(Tüketim Toplumu ve Çevre Özel Sayısı), 171-189.
  • Çelik, N. (2015, Mayıs 25). Ailelerin satın alma kararlarında genç tüketicilerin etkisi. acikerisim.lib.comu.edu.tr.
  • Demirer,D. ve Hassan, A. (2016). Değiş Tokuş ve kiralama uygulamalarının konaklama işletmeleri üzerindeki olası etkileri. Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, cilt 27, sayı 1, 43-61.
  • Ghete, A. M. (2015). The ımportance of youth tourism. Annals of the University of Oradea, Economic Science Series 24(2), 688-694.
  • Göksan, E. (1978). Turizmoloji. İzmir: Uğur Matbaası, 56.
  • Kannisto, P. (2014). Global nomads:Challenges of mobility in sedentary World (PhD Dissertation). Tilburg University.
  • Küçükaltan, G. (1995) Gençlik turizmi önemi dünyada ve Türkiye'deki gelişme seyri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Maviş, F. A. (2002). Genel turizm bilgisi. Eskişehir: Anadolu ÜniversitesiYay.Açık Öğretim Fak.ISBN 975-06-0100-9.
  • Oral, S. (1992). Türkiye'de gençlik turizmi ve geliştirilmesi. Turizm Bakanlığı Gençlik Turizmi Konferans-Workshop 14-16 Mayıs, Ankara:125-134.
  • Olalı, H., Nazilli, S. ve Diğerleri. (1978). Dış tanıtım ve turizm. Ankara: Yonca Matbaası.
  • Olimpia, M.C. (2011). Forms of youth travel.Revista Tineriloır Economisti (The Young Economists Journal) , 118-122.
  • Özdemir, M. (1990). Turizmin sosyal yapı üzerindeki tesirleri. Turizm Yıllığı. Ankara: T.Kalkınma Bankası Yayınları.
  • Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, academia.edu 1-14.
  • Polat, E. (2017). Genç bireylerin turistik tercihlerin belirlenmesi üzerine balıkesir kent merkezinde bir araştırma. International Journal of Cultural and Social Studies, 3(2), 235-248.
  • Richards, G. (2015). The new global nomads: Youth travel in aglobalizing World. Tourism Recreation Research, 40(3), 340-352.
  • Root, B. A. (2008). The youth ministry mission trip as global tourism: Are we OK with this? Dialog: A Journal of Theology. 47(4), 314-319.
  • Sorensen, C. (2002). Digital nomads and mobile services. Retrieved from http:// mobility.is.1se.ac.uk/download/Sorensen 2002c.pdf
  • Şahin, G. ve İstanbullu Dinçer, F., Gençlik Turizmi Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. academia.edu, 1-16.
  • Toskay, T. (1992). Turizm olayına genel bir yaklaşım. İstanbul: İstanbul Der Yayınları, 40-42.
  • Usta, Ö. (2001). Genel turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık, 7-9.
  • WTM, T. T. (2014). Youth tourism makes agenda. New Programme. London, UK: world Travel Market.
  • wwww.academia.edu (Erişim tarihi:17.04.2018).
  • www.tursab.org.tr (Erişim tarihi:17.04.2018) TURSAB Gençlik Turizmi 2015 Raporu.

Üniversite Gençliğinin Turizme Bakış Açısı: İstanbul Arel Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 1516 - 1538, 31.08.2018
https://doi.org/10.26466/opus.441059

Öz

Turizm
faaliyetlerinin temelinde seyahat olgusu yatmaktadır. Kişiler devamlı
oturdukları yerin dışına seyahat ederek, geçici olarak konaklayarak ve turizm
işletmelerinin ürettiği mal ve hizmetleri talep ederek turizm olayını
gerçekleştirmektedirler. Genç nüfus olarak adlandırılan 15-24 yaş arasındaki
kesim; yeni toplumları ve kültürleri keşfetmek için uzak yerlere ferdî veya
grup halinde seyahat ederek gençlik turizmini oluşturmaktadırlar. Gençlerin
kişiliklerinin gelişmesinde, özgüvenlerinin kazanılmasında etkili olan gençlik
turizmi; sadece dinlenme ve eğlenme faaliyeti olmayıp eğitim ve öğrenim
özelliği de taşımaktadır. Ayrıca gençlik turizminin bir diğer misyonu da ulusal
ve uluslararası barışa ulaşmada  katkı
sağlayacak olmasıdır. Bu bağlamda; gençlik turizminden beklenen faydanın tam
olarak sağlanabilmesi için gençlerin tatil anlayışlarının ne şekilde olduğu,
beklentilerinin neler olabileceği hususunun tespit edilmesi de gerekmektedir.
Çünkü genç insanın beklenti ve davranışı orta yaş ve yaşlılara göre daha da
farklı olmaktadır. Bu çalışmada; gençlik turizmi kavramı ele alınarak gençlik
turizmine yönelik eğitim, organizasyon ve özellikle gençleri seyahate teşvik
eden coğrafi çekicilik faaliyetlerinin dünyada ve Türkiye’de neler olduğu
aktarılacaktır. Yine genç talebin seyahat öncesi ve esnasında beklenti ve
davranışlarının neler olduğunu objektif olarak 
değerlendirebilmek için üniversite öğrencileri arasında anket çalışması
yapılacaktır. Bu anket çalışması sonucunda genç kesimin turizm hareketlerine
ivme kazandırabilmek için merkezi ve yerel yönetimler ile turizme hizmet veren
özel ve kamu sektörünün yatırım ve yönetim ile pazarlama-tanıtım alanlarında
yapılması gerekenler ayrıntılı olarak incelenecektir.

Kaynakça

  • Acır, E. (2010). Türkiye'de gençlik turizmi potansiyelinin geliştirilmesi ve çözüm önerileri. Ankara: T.C.Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çakmak, A. Ç. (2015). Gençlerin hedonik tüketim davranışlarının incelenmesi:Kocaeli şehir merkezinde bir araştırma. Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi(Tüketim Toplumu ve Çevre Özel Sayısı), 171-189.
  • Çelik, N. (2015, Mayıs 25). Ailelerin satın alma kararlarında genç tüketicilerin etkisi. acikerisim.lib.comu.edu.tr.
  • Demirer,D. ve Hassan, A. (2016). Değiş Tokuş ve kiralama uygulamalarının konaklama işletmeleri üzerindeki olası etkileri. Anatolia:Turizm Araştırmaları Dergisi, cilt 27, sayı 1, 43-61.
  • Ghete, A. M. (2015). The ımportance of youth tourism. Annals of the University of Oradea, Economic Science Series 24(2), 688-694.
  • Göksan, E. (1978). Turizmoloji. İzmir: Uğur Matbaası, 56.
  • Kannisto, P. (2014). Global nomads:Challenges of mobility in sedentary World (PhD Dissertation). Tilburg University.
  • Küçükaltan, G. (1995) Gençlik turizmi önemi dünyada ve Türkiye'deki gelişme seyri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Maviş, F. A. (2002). Genel turizm bilgisi. Eskişehir: Anadolu ÜniversitesiYay.Açık Öğretim Fak.ISBN 975-06-0100-9.
  • Oral, S. (1992). Türkiye'de gençlik turizmi ve geliştirilmesi. Turizm Bakanlığı Gençlik Turizmi Konferans-Workshop 14-16 Mayıs, Ankara:125-134.
  • Olalı, H., Nazilli, S. ve Diğerleri. (1978). Dış tanıtım ve turizm. Ankara: Yonca Matbaası.
  • Olimpia, M.C. (2011). Forms of youth travel.Revista Tineriloır Economisti (The Young Economists Journal) , 118-122.
  • Özdemir, M. (1990). Turizmin sosyal yapı üzerindeki tesirleri. Turizm Yıllığı. Ankara: T.Kalkınma Bankası Yayınları.
  • Öztürk, Y. ve Yazıcıoğlu, İ. (2002). Gelişmekte olan ülkeler için alternatif turizm faaliyetleri üzerine teorik bir çalışma. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, academia.edu 1-14.
  • Polat, E. (2017). Genç bireylerin turistik tercihlerin belirlenmesi üzerine balıkesir kent merkezinde bir araştırma. International Journal of Cultural and Social Studies, 3(2), 235-248.
  • Richards, G. (2015). The new global nomads: Youth travel in aglobalizing World. Tourism Recreation Research, 40(3), 340-352.
  • Root, B. A. (2008). The youth ministry mission trip as global tourism: Are we OK with this? Dialog: A Journal of Theology. 47(4), 314-319.
  • Sorensen, C. (2002). Digital nomads and mobile services. Retrieved from http:// mobility.is.1se.ac.uk/download/Sorensen 2002c.pdf
  • Şahin, G. ve İstanbullu Dinçer, F., Gençlik Turizmi Sorunlarının Analizi ve Çözüm Önerileri. academia.edu, 1-16.
  • Toskay, T. (1992). Turizm olayına genel bir yaklaşım. İstanbul: İstanbul Der Yayınları, 40-42.
  • Usta, Ö. (2001). Genel turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık, 7-9.
  • WTM, T. T. (2014). Youth tourism makes agenda. New Programme. London, UK: world Travel Market.
  • wwww.academia.edu (Erişim tarihi:17.04.2018).
  • www.tursab.org.tr (Erişim tarihi:17.04.2018) TURSAB Gençlik Turizmi 2015 Raporu.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gül Yılmaz 0000-0002-1882-867X

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Kabul Tarihi 15 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Yılmaz, G. (2018). Üniversite Gençliğinin Turizme Bakış Açısı: İstanbul Arel Üniversitesi Örneği. OPUS International Journal of Society Researches, 8(15), 1516-1538. https://doi.org/10.26466/opus.441059