Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Pilot Scheme of Secondary Schools English Preparatory Class Curriculum According to Teachers Views

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 1399 - 1425, 31.08.2018
https://doi.org/10.26466/opus.445713

Öz

Aim of this study is to evaluate English preparatory
class, which has started as pilot scheme, curriculum according to teachers’
ideas working in preparatory classrooms. The data were collected from 17
teachers form 3 different schools by means of semi-structured interview form
consisting of 6 questions, the gathered data were divided into codes and
themes. According to results teachers were in favor of continuing preparatory
class but they indicated that this class shouldn’t be compulsory. Teachers
indicated that number of goals defined in the curriculum were too many o teach
in a year. Similar, teachers found the content too intense and the new
vocabularies presented in the book were not update and not for daily life. The
subjects-matters and examples were not coherent with students’ cognitive
development. Teachers ideas were positive for infrastructure capacity of the
schools. They express that schools having interactive boards and internet
connections were enough to create better environment for teaching. Furthermore,
Educational Informatics Network (EBA) presents many new documents
including audiovisual ones. Allocated time for skills were criticized by
teachers, because of allocating shorter times for speaking and writing. Out
number of goals, intensive content and giving less importance to speaking and
writing urged teacher having grammar based teaching. According to the teachers
this preparatory classroom application should be continue as a noncompulsory
class but curriculum should be revised.

Kaynakça

  • Acat, B. Demiral, S. (2002). Türkiye'de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32, 312-321.
  • Aytaçlı, B. (2003). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (3), 1, 1-9.
  • Demirel, Ö. (2003). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dilekli, Y , Karagöz, S . (2018). İhsan Sungu’ nun program değerlendirme modelinin avrupa ve amerika’da yaygın kullanılan program değerlendirme modelleri ile karşılaştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (14), 465-496. DOI: 10.26466/opus.391195.
  • Ekuş, B. ve Babayiğit, Ö.(2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi, Researcher: Social Science Studies, (1) 1, 25-35.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1991). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Eurydice (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) (2008). Avrupa’da okullarda dil öğretimi hakkında temel veriler. Accessed on 2th of May 2018, http://eacea.ec.europa.eu/education /eurydice/ documents key_data_series/ 095TR.pdf
  • Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R. ve Worthen, B. R. (2004). Program evaluation - alternative approaches and practical guidelines - Third Edition. Boston: Allyn and Bacon.
  • Güçlü, M. ve Şanal, M. (2015). 1950 ve 1960 yılları arasında Türkiye’de süreli yayınlara yansıyan eğitim sorunları: Eğitim Dergisi Örneği, Turkish Studies,10(15), 451-470.
  • Güçlü, M. (2014). İlköğretim Dergisinde yayımlanan öğretmenlik mesleği ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi (1939-1966), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2014), 111-127.
  • Güçlü, M. (2015). Türkiye’de 1950 ve 1980 yılları arasında süreli yayınlara yansıyan mesleki ve teknik öğretimle ilgili konuların değerlendirilmesi: Mesleki ve Teknik Öğretim Dergisi Örneği, Turkish Studies, 10(14), 363-386.
  • Güçlü, M. (2016). Yeni Okul Dergisi’nin ele adığı eğitim sorunları açısından değerlendirilmesi (1950-1954), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 6 (2), 68-85.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor?, Journal of Language and Linguistic Studies,(4)2, 15-27.
  • İyitoğlu, O. ve Alcı, B. (2015). A qualitative research on 2. grade teachers’ opinions about 2. grade english language teaching curriculum, Elementary Education Online, 14(2), 682-696.
  • Kandemir, A. ve Tok, Ş. (2017). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi. Milli Eğitim , 215, 17- 25.
  • Karagöz, S. (2018). İkinci Meşrutiyetten Harf İnkilabına Süreli Yayınlarda Eğitim (1908-1928). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Karagöz, S. ve Duman T. (2014). 1908-1928 yılları arası süreli yayınlarda yer alan eğitim görüşleri ve öneriler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (35), 576-594.
  • Merter, F., Kartal, Ş. ve Çağlar, İ.(2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 23, 43 – 58.
  • Parmaksız Ş. R ve İncirci, A. (2016). 10. Sınıf ortaöğretim İngilizce öğretim programının Stufflebeam (CIPP) bağlam, girdi, süreç ve ürün modeline göre değerlendirilmesi, International Journal of Language Academy, (4), 2, 153-173.
  • Seçkin, H. (2011) İlköğretim 4. sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. (8), 2, 511-525.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2015). Örnekleriyle eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şen Ersoy, N. ve Kürüm Yapıcıoğlu, D. (2015). İsteğe bağlı İngilizce hazırlık programının öğrenci ve okutman görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 3(3), 7-43.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme–Süreçler, yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zehir Topkaya, E. ve Küçük, Ö. (2010). An evaluation of 4th and 5th grade English language teaching program, Elementary Educa-tion Online.

Ortaokul İngilizce Hazırlık Sınıfı Programı Pilot Uygulamasının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 15, 1399 - 1425, 31.08.2018
https://doi.org/10.26466/opus.445713

Öz

Bu araştırmanın
amacı 2017/2018 öğretim yılında pilot uygulanmasına başlanan ortaokul İngilizce
hazırlık sınıfı İngilizce programının öğretmen görüşlerine göre
değerlendirilmesidir.  Bu amaçla pilot
uygulamanın yapıldığı 3 okulda görev yapan 17 öğretmenden, 6 sorudan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile veriler toplanmış, tematik analiz
yapılarak kod ve temalar belirlenmiştir. 
Görüşme soruları temelde programın ögeleri olan hedef, içerik eğitim
durumları ve sınama durumlarına dair öğretmen görüşlerini belirlemek üzere
kurgulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler hazırlık sınıfı
uygulamasını desteklemekle beraber, kazanım sayısının fazla ve içeriğin
öğrencilerin bilişsel seviyelerinin üzerinde olduğunu ifade etmektedirler.
Bunların yanı sıra, ders kitaplarındaki içeriğin sarmal programlama yaklaşımı
ilkelerini karşılamadığını, görsel açıdan yetersiz olduğunu ve konuşma, dinleme
becerilerine gereken ağırlığın verilmediğini belirtmektedirler. Araştırmaya
katılan öğretmenler, okullarının fiziki alt yapılarının yeterli olduğunu
düşünmekte, EBA ve akıllı tahta gibi donanımların süreci istenen düzeyde
desteklediğini düşünmektedir. Kazanım sayısının fazlalığı, içeriğin yoğunluğu,
dinleme ve konuşma becerilerine ayrılan sürenin yetersizliği gibi sebeplerin yine
yabancı dili kullanmanın yerine o dilin kurallarını bilen bireyler yetiştirme
ile sonuçlanabileceğini ifade etmektedirler.

Kaynakça

  • Acat, B. Demiral, S. (2002). Türkiye'de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunlar, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32, 312-321.
  • Aytaçlı, B. (2003). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış, Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, (3), 1, 1-9.
  • Demirel, Ö. (2003). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Dilekli, Y , Karagöz, S . (2018). İhsan Sungu’ nun program değerlendirme modelinin avrupa ve amerika’da yaygın kullanılan program değerlendirme modelleri ile karşılaştırılması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (14), 465-496. DOI: 10.26466/opus.391195.
  • Ekuş, B. ve Babayiğit, Ö.(2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimi verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi, Researcher: Social Science Studies, (1) 1, 25-35.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1991). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Eurydice (Education, Audiovisual and Culture Executive Agency) (2008). Avrupa’da okullarda dil öğretimi hakkında temel veriler. Accessed on 2th of May 2018, http://eacea.ec.europa.eu/education /eurydice/ documents key_data_series/ 095TR.pdf
  • Fidan, N. (1985). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Fitzpatrick, J. L., Sanders, J. R. ve Worthen, B. R. (2004). Program evaluation - alternative approaches and practical guidelines - Third Edition. Boston: Allyn and Bacon.
  • Güçlü, M. ve Şanal, M. (2015). 1950 ve 1960 yılları arasında Türkiye’de süreli yayınlara yansıyan eğitim sorunları: Eğitim Dergisi Örneği, Turkish Studies,10(15), 451-470.
  • Güçlü, M. (2014). İlköğretim Dergisinde yayımlanan öğretmenlik mesleği ile ilgili makalelerin değerlendirilmesi (1939-1966), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(2014), 111-127.
  • Güçlü, M. (2015). Türkiye’de 1950 ve 1980 yılları arasında süreli yayınlara yansıyan mesleki ve teknik öğretimle ilgili konuların değerlendirilmesi: Mesleki ve Teknik Öğretim Dergisi Örneği, Turkish Studies, 10(14), 363-386.
  • Güçlü, M. (2016). Yeni Okul Dergisi’nin ele adığı eğitim sorunları açısından değerlendirilmesi (1950-1954), Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 6 (2), 68-85.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor?, Journal of Language and Linguistic Studies,(4)2, 15-27.
  • İyitoğlu, O. ve Alcı, B. (2015). A qualitative research on 2. grade teachers’ opinions about 2. grade english language teaching curriculum, Elementary Education Online, 14(2), 682-696.
  • Kandemir, A. ve Tok, Ş. (2017). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi. Milli Eğitim , 215, 17- 25.
  • Karagöz, S. (2018). İkinci Meşrutiyetten Harf İnkilabına Süreli Yayınlarda Eğitim (1908-1928). Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Karagöz, S. ve Duman T. (2014). 1908-1928 yılları arası süreli yayınlarda yer alan eğitim görüşleri ve öneriler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 (35), 576-594.
  • Merter, F., Kartal, Ş. ve Çağlar, İ.(2012). Ortaöğretim İngilizce dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (12), 23, 43 – 58.
  • Parmaksız Ş. R ve İncirci, A. (2016). 10. Sınıf ortaöğretim İngilizce öğretim programının Stufflebeam (CIPP) bağlam, girdi, süreç ve ürün modeline göre değerlendirilmesi, International Journal of Language Academy, (4), 2, 153-173.
  • Seçkin, H. (2011) İlköğretim 4. sınıf İngilizce öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. (8), 2, 511-525.
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2015). Örnekleriyle eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şen Ersoy, N. ve Kürüm Yapıcıoğlu, D. (2015). İsteğe bağlı İngilizce hazırlık programının öğrenci ve okutman görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 3(3), 7-43.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme–Süreçler, yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zehir Topkaya, E. ve Küçük, Ö. (2010). An evaluation of 4th and 5th grade English language teaching program, Elementary Educa-tion Online.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yalçın Dilekli 0000-0003-0264-0231

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2018
Kabul Tarihi 13 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Dilekli, Y. (2018). Ortaokul İngilizce Hazırlık Sınıfı Programı Pilot Uygulamasının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 8(15), 1399-1425. https://doi.org/10.26466/opus.445713