Bu çalışma
çocuğu okul öncesi eğitim kurumuna devam eden babaların çocuğun hayatına
katılımını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ankara,
Trabzon ve Erzurum illerinin merkez ilçelerinde çocuğu bağımsız anaokullarına
devam eden 870 baba oluşturmuştur. Araştırmada “Baba Katılım Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Keyfi Meşguliyet alt boyutunda Ankara,
Trabzon ve Erzurum illerinde babanın yaşı, öğrenim durumu ve evlenme şekline
göre anlamlı bir fark olduğu bulunurken; Trabzon ilinde çocuğun yaşı
değişkeninde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.
İlgi ve Yakınlık alt boyutunda Ankara, Trabzon ve Erzurum illerinde babanın
evlenme şekline göre anlamlı bir fark olduğu bulunurken Trabzon ve Erzurum
illerinde çocuğun cinsiyeti ve babanın yaşı, Ankara ve Trabzon illerinde
babanın öğrenim durumu, değişkenlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir
farklılık olduğu saptanmıştır. Temel bakım alt boyutunda Ankara, Trabzon ve
Erzurum illerinde babanın evlenme şekline göre anlamlı bir fark olduğu
bulunurken, Ankara ve Trabzon illerinde babanın öğrenim durumu, Trabzon ilinde
ise çocuğun yaşı, cinsiyeti ve babanın yaşı değişkenlerinde de istatistiksel
açıdan anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır.
This study was
carried out in order to examine the involvement of fathers' in the life of
their child-ren attending preschool. The sample of the study consisted of 870
fathers who continued their children in independent districts in the central
districts of Ankara, Trabzon and Erzurum. The "Father Involvement
Scale" were used in this research. Based on the results of the study,
Arbitrary Preoccupation subscale showed that there was a significant difference
in the cases of Ankara, Trabzon and Erzurum according to the father's age,
education status, and type of marriage; a significant difference was found in
Trabzon according to the age of the child. In the subscale of attention and
closeness, a significant difference was found according to the type of marriage
in the provinces of Ankara, Trabzon, and Erzurum; a significant difference was
found according to the gender of the child and the age of the father in Trabzon
and Erzurum provinces, the education status of the father in Ankara and Trabzon
provinces. In the subscale of Primary Care, a significant difference was found
according to the type of marriage in the provinces of Ankara, Trabzon, and
Erzurum; a significant difference was found according to the education status
of the father in Ankara and Trabzon provinces; the age of the child, the gender
of the child and the age of the father in the pro-vince of Trabzon.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 16 |