Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Pragmatic Perspective on Local Government Reform Issues in Turkey: Alternative Searches for Creation of Solution Areas

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 16, 1525 - 1546, 30.12.2018
https://doi.org/10.26466/opus.479394

Öz

The current
legislative and political approaches to restructuring issues identified so far
in the field of local government institutions have begun to enable different perspectives
on the solution of the issue. Recognizing the common solution points of these
perspectives and, consequently, facilitating service offerings for the citizen
/ citizen, means that the relocation and saving of the state can mean the
central burden of the state in the more humane and economic conditions. As a
matter of fact, with this point of view, there should be no drawbacks in
redefining the characteristic features of local administrations. An important
part of nearly two centuries of ongoing administrative reform in Turkey has
been seeking to strengthen the development and management of local network
domain. With the 2000s, the legal regulations of the provinces, municipalities
and villages, which are redefined, continue to take their share from the
political domains.The research aims to provide suggestions that will contribute
to the non-integral aspects of past local government reforms. Because the
citizens are living near and the closest to the problems of the institutions
that they wish to be a partner of the local government institutions. Giving up
is almost impossible in the shrinking world of the 21st century. Looking for
direction in the above-mentioned period of administrative reform with many
years of seeking influence with central structure of the economy traditionally
strong dynamics and globalization in Turkey are ongoing. The study aims to
emphasize alternative reform topics that can be considered in addition to these
directions.

Kaynakça

  • Boskin, M. J., (1973). Local government tax and productcompetetion and the optimal provision of public goods. Journal of Political Academy, 81(1), 203-210.
  • Castells, M., (2000). The rise of the network society: The information age. Wiley.
  • Görmez, K., (1997). Yerel demokrasi ve Türkiye, 2. Baskı, Ankara: Vadi Yayınları, s.23.
  • Heeks, R., (2001). Reinventing government in the information age, Ed. Heeks R., Routledge, England.
  • Hill, D. N., (1974). Democratic theory and local government, London: George Allen and Unwin.
  • Keleş, R., (1992). Yerinden yönetim ve siyaset. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Öktem, K., (1988). Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimi. Türk İdare Dergisi, 378, s.271-308
  • Özer, M. A., (2013). Yerel yönetimler reformunda reform: 6360 sayılı kanun’un düşündürdükleri. Yerel Politikalar Dergisi, Ocak-Haziran., 97-126.
  • Parlak, B., ve Ökmen, M., (2016). Türkiye’de ve Dünyada yerel yönetimler. Bursa: Ekin Yayınevi, s. 366-367.
  • Şaylan, G., (1995). Değişim ve yolsuzluk. Amme İdaresi Dergisi, 28(3), 3-18.
  • Tortop, N., (1999). Mahalli İdareler, Ankara: Yargı yayınları.
  • Vazquez, J. M. ve McNab, R. M., (2001). Fiscal Decentralization and Eco-nomic Growth Reconsidered, Working Paper 01-1, Georgia State University.
  • Wildasin, D.R., (1990). Budgetary pressures in the EEC: A fiscal feder-alism perspective. American Economic Review, Papers and Proceed-ings, 80, 69-74.
  • Yılmaz, O., (2001). Kamu Yönetimi Reformu, Ankara: DPT Yayınları

Türkiye’de Yerel Yönetim Reformu Meselesine Pragmatik Bir Bakış: Çözüm Alanları Yaratılmasında Alternatif Arayışlar

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 16, 1525 - 1546, 30.12.2018
https://doi.org/10.26466/opus.479394

Öz

Yerel Yönetim
kurumları konusunda bugüne kadar tespit edilen yeniden yapılanma konularında
mevcut yasal düzenlemeler ve siyasal yaklaşımlar konunun çözümünde farklı bakış
açıları geliştirilmesine imkân vermeye başlamıştır. Bu bakış açılarının ortak
çözüm noktalarının fark edilmesi ve sonuçta vatandaşa/hemşehriye yönelik hizmet
sunumlarının kolaylaşması, yerindeliği ve tasarruf yaratılması devletin
merkezdeki yükünün daha insancıl ve ekonomik koşullarda toplumla işlenmesi
anlamına gelebilecektir. Nitekim bu bakış açısıyla birlikte yerel yönetimlerin
karakteristik özelliklerinin yeniden tanımlanmasında hiçbir sakınca
görülmemelidir. Türkiye’de yaklaşık iki asırdır devam eden yönetsel reform
arayışlarının önemli bir bölümü yerel yönetim ağlarının geliştirilmesi ve etki
alanının güçlendirilmesine yönelik olmuştur. 2000’li yıllar ile beraber yeniden
tanımlanan il, belediye ve köylere ait yasal düzenlemeler siyasi etki
alanlarından payını almaya devam etmektedir. 
Araştırma geçmişe dönük yerel yönetim reformlarının bütüncül olmayan
yönlerine katkıda bulunacak öneriler getirmeyi hedeflemektedir. Çünkü
vatandaşların yaşamını sürdürdüğü ve en yakınında olmasıyla sorunlarının çözüm
ortağı olmasını arzu ettiği kurumlar yerel yönetim kurumlarıdır. Bundan
vazgeçmek 21. Yüzyılın küçülen dünyasında neredeyse imkânsız hale gelmiştir.
Türkiye’de uzun yıllardır süren yönetsel reform arayışları geleneksel anlamda
güçlü bir merkezi yapının ekonomi dinamikleri ve küreselleşmenin de etkisiyle
yukarıda bahsedilen dönemde devam etmektedir. Çalışma bu yön arayışlarına ilave
göz önünde bulundurulabilecek alternatif reform başlıklarına vurgu yapmayı
amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Boskin, M. J., (1973). Local government tax and productcompetetion and the optimal provision of public goods. Journal of Political Academy, 81(1), 203-210.
  • Castells, M., (2000). The rise of the network society: The information age. Wiley.
  • Görmez, K., (1997). Yerel demokrasi ve Türkiye, 2. Baskı, Ankara: Vadi Yayınları, s.23.
  • Heeks, R., (2001). Reinventing government in the information age, Ed. Heeks R., Routledge, England.
  • Hill, D. N., (1974). Democratic theory and local government, London: George Allen and Unwin.
  • Keleş, R., (1992). Yerinden yönetim ve siyaset. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Öktem, K., (1988). Türkiye’de yerel yönetimlerin gelişimi. Türk İdare Dergisi, 378, s.271-308
  • Özer, M. A., (2013). Yerel yönetimler reformunda reform: 6360 sayılı kanun’un düşündürdükleri. Yerel Politikalar Dergisi, Ocak-Haziran., 97-126.
  • Parlak, B., ve Ökmen, M., (2016). Türkiye’de ve Dünyada yerel yönetimler. Bursa: Ekin Yayınevi, s. 366-367.
  • Şaylan, G., (1995). Değişim ve yolsuzluk. Amme İdaresi Dergisi, 28(3), 3-18.
  • Tortop, N., (1999). Mahalli İdareler, Ankara: Yargı yayınları.
  • Vazquez, J. M. ve McNab, R. M., (2001). Fiscal Decentralization and Eco-nomic Growth Reconsidered, Working Paper 01-1, Georgia State University.
  • Wildasin, D.R., (1990). Budgetary pressures in the EEC: A fiscal feder-alism perspective. American Economic Review, Papers and Proceed-ings, 80, 69-74.
  • Yılmaz, O., (2001). Kamu Yönetimi Reformu, Ankara: DPT Yayınları
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Burhanettin Coşkun 0000-0001-7138-7669

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 3 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Coşkun, M. B. (2018). Türkiye’de Yerel Yönetim Reformu Meselesine Pragmatik Bir Bakış: Çözüm Alanları Yaratılmasında Alternatif Arayışlar. OPUS International Journal of Society Researches, 9(16), 1525-1546. https://doi.org/10.26466/opus.479394