Çalışma
kapsamında ilk olarak halkla ilişkiler alanında web sitesi kullanımına
değinilmiştir. Daha sonra otizmle ilgili çalışan örgütlerin web sitelerinin
halka ilişkiler perspektifinden nasıl kullanılması gerektiği ortaya konulmuş ve
bu alandaki çalışmalara değinilmiştir. Araştırma kısmında ise dünyada otizm
konusunda faaliyet gösteren World Autism Organisation’a resmi olarak üye olan
Türkiye’de faaliyet gösteren Otizm Dernekleri Federasyonu (ODFED), WAO’nun
ortaklarından Autism Society, ODFED’in destekçisi Tohum Otizm Vakfı
belirlenmiştir. Ayrıca kıyas amaçlı olarak; Avrupa’da aktif olarak faaliyet
gösteren merkezi Belçika’da yer alan Autism Euorope ve Türkiye’den ise Anadolu
Otizm Vakfı web sitesi araştırılmıştır. Dünyada ve Türkiye’de otizmle ilgili aktif
olarak çalışan altı örgütün tanıtım ve bilgilendirme misyonlarını, web siteleri
aracılığıyla nasıl gerçekleştirdikleri, web sitelerinde görsel-işitsel ögeleri
nasıl kullandıkları, kendileri hakkındaki bilgileri sitelerin hedef kitlesine
nasıl yansıttıkları ve hedef kitlelerine internet ortamında ne tür imkânlar
sundukları karşılaştırmalı bir şekilde araştırılmıştır. Kıyaslamalı olarak elde
edilen verilerle, ülkemizde otizmle ilgili çalışan Tohum Otizm Vakfı, Otizm
Dernekleri Federasyonu, Anadolu Otizm Vakfı’nın eğitimleri ve kamuoyunu
bilinçlendirme amaçlı çalışmalarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
In the
scope of the study, firstly the use of the website in the field of public
relations is explained. After this, it shows how to autism organizations
websites use perspective by public relations. In the part of literature, the
study has focused on how organizations which work in autism can be more
effective in their websites. In the research part of study Federation of Autism
Associations which takes place in Turkey and the official member of World
Autism Organization, Autism Society which the member of World Autism
Organization, and Tohum Autism Association (the supporter of Federation of
Autism Associations) has been examined as sample. However, Autism Europe’s
which takes place in Belgium and Anatolian Foundation of Autism’s (ANOV- takes
place in Turkey) websites have been chosen for comparing study and gathering
different data. In this study how six
organization working hard about autism in the world and Turkey do it through
web sites about promotion and information missions, how they use audiovisual
elements on websites, how they reflect the information about themselves to
their target audience and what kind of opportunities they offer to the target
audiences on the internet have researched. And then compared this NGO’s.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |