Bu araştırma eğitim fakültesi öğrencilerinin
İngilizce öğrenme motivasyonlarını cinsiyet, bölüm, sınıf düzeyi ve İngilizce
öğrenmenin zorunluluk ya da gereklilik olması açısından araştırmayı
amaçlamaktadır. Çalışma grubu 2018-19 eğitim öğretim yılında beden eğitimi,
sosyal bilgiler eğitimi ve Türk dili eğitimi bölümlerinin tüm sınıf
düzeylerimde kayıtlı olan 225 öğrenciden oluşmaktadır. Ölçek formu 15 gün sure
içinde toplanmıştır. Araştırma İngilizce öğrenme motivasyon ölçeği
kullanılmıştır. Veriler Mann-Whitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi ile
analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre çalışma grubunun İngilizce
öğrenme motivasyonları ortalama puanı 3.48 bulunmuştur. Katılımcıların cinsiyet
ve bölüm değişkenlerine gore İngilizce öğrenme motivasyonlarında anlamlı bir
farklılık bulunmamıştır. Katılımcılar arasında 1. ve 2. Sınıf düzeyi ile 2. ve
4. Sınıf düzeyi arasında İngilizce öğrenme motivasyonları arasında anlmlı bir
farklılık bulunmuştur. Ayrıca katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde
İngilizce öğrenme inançlarının zorunluluk ya da gereklilik olması açısından
anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
This study aimed to investigate factors affecting faculty of education
students’ English learning motivations in terms of gender, department,
classroom grade, and obligation/necessity beliefs. The study group of this
study consists of 225 faculty of education students studying at a state
university in Turkey departments of Physical education, social sciences, and
Turkish language education range from 1st grade to 4th grade in the 2018-2019
academic year. Scale forms were collected in 15 days. As a data collection
tool, motivation scale in English language learning scale was used. Data of the
research were analyzed by Mann-Whitney U test and Kruskal-Wallis H test.
According to research results, the study group’s mean score of learning English
motivation is 3.48. There is no significant difference in faculty of education
students’ motivations at gender and department variables. There is a
significant difference in faculty of education students’ learning English
motivations between 1st and 2nd grades and 2nd and
4th grades. In addition, there is a significant difference in faculty of
education students’ learning English motivations at obligation/necessary
belief.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 18 |