Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Değişik Fakültelerdeki Öğrencilerin Sabır Eğilimlerinin Araştırılması

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 263 - 280, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.571552

Öz

Bu çalışmanın amacı değişik fakültelerdeki öğrencilerin cinsiyet, eğitim
gördüğü alan ve bedensel aktif olma durumuna göre sabır eğilimlerinin
araştırılmasıdır. Üniversite öğrencisi 825 kişiye ait sabır ölçeği ve davranış
değişim basamakları anketleri değerlendirmeye alınmıştır. İstatistiksel
işlemlerde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır.
Cinsiyete göre toplam sabır puanları kadınlarda 36,81 ve erkeklerde 39,22
puandır. Cinsiyete göre kişiler arası sabır, uzun süreli sabır ve kısa süreli
sabır alt ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05,
p<0,001). Erkeklerin puanlarının daha yüksek olması daha sabırlı olduklarını
düşündürmektedir. Eğitim görülen alana göre kişiler arası sabır ve toplam
sabırda anlamlı bir farklılık bulunurken (p<0,05)  uzun süreli sabır ve kısa süreli sabır alt
ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05).
Davranış değişim basamaklarına göre kişiler arası sabır, uzun süreli sabır ve
kısa süreli sabır alt ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur
(p<001).  Egzersiz yapma oranı
yükseldikçe sabır eğilimi artmaktadır. Sonuç: Öğrencilerin cinsiyete göre
kişiler arası sabır, uzun ve kısa süreli sabır değişmektedir. Eğitim görülen
alana göre kişiler arası sabır değişirken kısa ve uzun süreli sabır
değişmemiştir. Ayrıca bedensel olarak aktif olma durumuna göre ise sabır
eğilimleri değişmiştir. Bedensel aktif olma sabır eğilimlerini pozitif olarak
etkilemiştir. Öğrencilerin sportif aktivitelere günlük yaşamlarında yer
vermeleri veya bedensel olarak aktif olmalarının sağlanması
önerilmektedir.  

Kaynakça

  • Avşaroğlu, S. ve Okutan, H. (2018). Zihin engelli çocuğu olan ailelerin yaşam doyumları, iyimserlik ve psikolojik belirti düzeylerinin incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 7(1), 59-76.
  • Eliüşük Bülbül, A., ve Arslan, C. (2017). Investigation of patience tendency levels in terms of self-determination, self-compassion and personality features. Universal Journal of Educational Research, 5(9), 1632-1645, DOI: 10.13189/ujer.2017.050921.
  • Cengiz, C., Asçi, F.H., ve Ince, M.L. (2010). Exercise stages of Change Questionnaire: Its reliability and validity. Türkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 2(1), 32-37.
  • Cihangiroğlu, Z, ve Deveci, S.E. (2011). Fırat üniversitesi elazığ sağlık yüksekokulu öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörler. Fırat Tıp Dergisi, 16(2), 78-83.
  • Çetinkaya, G., ve İmamoğlu, G., (2018). Research on leadership tendency of students taking sports education according difference variations. The Journal of International Social Research, 11(59), 719-725
  • Doğan, M., ve Gülmez, Ç. (2014). Sabır ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 42, 263-279.
  • Doğan, M. (2016). Sabır psikolojisi - Pozitif psikoloji bağlamında bir araştırma. İstanbul: Çamlıca Yayınları
  • Doğan, M. (2017). Karakter gücü olarak sabır ve psikolojik iyi oluş ilişkisi. The Journal of Happiness & Well-Being, 5(1), 134-153
  • Dubbert, P.M, ve Carithers, T et al. (2002). Obesity, physical ınactivity and risk for cardiovascular disease. American Journal of The Medical Sciences, 324(3), 116-126.
  • Ermiş, E. ve İmamoğlu, G. (2019). The effects of sport education and fine arts education on social appearance anxiety. Journal of Education and Training Studies, 7(6),1-6
  • Gül, Y.E., ve Çeliköz, N. (2018). Üniversite öğrencilerinin sabır eğilim düzeylerinin incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 77-87.
  • Gülcü, F., Parmaksız, A., Kıdır, M., ve Gürsu, M.F. (2006). Metabolik Sendrom. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(3), 24-32.
  • Hsu, C. C., Wahlqvist, M. L., Wu, I. C., Chang, Y. H., Chang, I. S., Tsai, Y. F., ve Hsiung, C. A. (2018). Cardiometabolic disorder reduces survival prospects more than suboptimal body mass index irrespective of age or gender: a longitudinal study of 377,929 adults in Taiwan. BMC Public Health, 18(1), 142.
  • İmamoğlu, G., (2017). The investigation of the beck hopelessness scale and characteristics in fine art and basic education students. İdil, 6(37), 1-20.
  • İmamoğlu, G.(2017). The comparison of the self-perceptions of individuals with and without art education. Journal of Current Researches on Social Sciences, 7 (2), 375-384
  • Kim, Y. H. (2007). Application of the transtheoretical model to identify psychological constructs influencing exercise behavior. International Journal of Nursing Studies, 44 (1), 936–944.
  • Kitiş, Y., ve Gümüş, Y. (2015). Identifying physical activity levels of women, their conviction about exercise and behavioral stages. Gümüşhane University Journal of Health Sciences, 4(3), 399-411.
  • Koca, F., İmamoğlu, G., ve İmamoğlu, O., (2018). Sports status of high school students and ınvestigation of personality characteristics by gender. The Journal of Academic Social Science, 6(80), 31-42.
  • Lynn, P. (2004). Simple random sampling, the sage encyclopedia of social science researc methods. Michael Lewis-Beck (Ed.), 1037-1038, London: Sage Publications.
  • Marcus, B. H. ve Forsyth, L. H. (2003). Motivating people to be physically active. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Marcus, B.H., ve Lewis, B.A. (2003). Physical activity and the stages of motivational readiness for change model. Research Digest, President’s Council on Physical Fitness and Sports, series:4,No:1,1-8.
  • Peterson, C. ve Seligman M. E.P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook an classification. New York: Oxford University Press.
  • Schnitker S. A. (2012) An examination of patience and well-being. The Journal of Positive Psychology, 7(4), 263–280.
  • Strong, W. B., Malina, R. M., Blimkie, C. J. R., Daniels, S. R., Dishman, R. K., Gutin, B., Her-genroeder, A. C., Must, A., Nixon, P. A., Pivarnik, J. M., Rowland, T., Trost, S. ve Tru-deau, F., (2005). Okul çağındaki gençlerde kanıta dayalı fiziksel aktivite. The Journal of Pediatrics, 1(3), 183-189.
  • Şekerci, G.Y. (2018). Concept analysis: The stages of change regarding exercise habits. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(2), 117-122.
  • Walker, N.S., Volkan, K., Sechrist, R.K., ve Pender J.N. (1988). Health promoting life styles of older adults: comparisons with young and middle – aged adults, correlates and patterns. Adv Nurs Sci, 11(1), 76-90.

Analysis of Patience Predisposition of Students in Different Faculties

Yıl 2019, Cilt: 13 Sayı: 19, 263 - 280, 30.09.2019
https://doi.org/10.26466/opus.571552

Öz

This study aims to examine patience predisposition
of students studying in different faculties in terms of gender, fields they are
studying in and their states of being physically active.  Patience Scale and Behaviour Change Steps Inventory
of 825 university students were assessed. T test, one way ANOVA and LSD tests
were used in statistical analyses. Total patience scores were 36.81 in women
and 39.22 in men. Significant difference was found between interpersonal, long
term and short term patience sub-dimension scores in terms of gender
(p<0,05, p<0,001). Higher scores of male students showed that they were
more patient. While significant difference was found between interpersonal and
total patience scores in terms of field of study (p<0,05), no statistically
significant difference was found between interpersonal, long term and short
term patience sub-dimension scores (p>0,05). Significant difference was
found between interpersonal, long term and short term patience sub-dimension
scores in terms of behaviour change steps (p<001). Patience predisposition
was found to increase as the rate of doing exercise increased. Conclusion:
Interpersonal, long term and short term patience of students were found to
differ in terms of gender. While interpersonal patience was found to differ in
terms of field of study, short and long term patience were not found to differ.
Patience predisposition was also found to differ in terms of being physically
active. Being physically active was found to have positive influence on
patience predisposition. It is recommended for students to include sportive
activities in their daily lives or to be physically active.

Kaynakça

  • Avşaroğlu, S. ve Okutan, H. (2018). Zihin engelli çocuğu olan ailelerin yaşam doyumları, iyimserlik ve psikolojik belirti düzeylerinin incelenmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi. 7(1), 59-76.
  • Eliüşük Bülbül, A., ve Arslan, C. (2017). Investigation of patience tendency levels in terms of self-determination, self-compassion and personality features. Universal Journal of Educational Research, 5(9), 1632-1645, DOI: 10.13189/ujer.2017.050921.
  • Cengiz, C., Asçi, F.H., ve Ince, M.L. (2010). Exercise stages of Change Questionnaire: Its reliability and validity. Türkiye Klinikleri Journal of Sports Sciences, 2(1), 32-37.
  • Cihangiroğlu, Z, ve Deveci, S.E. (2011). Fırat üniversitesi elazığ sağlık yüksekokulu öğrencilerinin sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve etkileyen faktörler. Fırat Tıp Dergisi, 16(2), 78-83.
  • Çetinkaya, G., ve İmamoğlu, G., (2018). Research on leadership tendency of students taking sports education according difference variations. The Journal of International Social Research, 11(59), 719-725
  • Doğan, M., ve Gülmez, Ç. (2014). Sabır ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 42, 263-279.
  • Doğan, M. (2016). Sabır psikolojisi - Pozitif psikoloji bağlamında bir araştırma. İstanbul: Çamlıca Yayınları
  • Doğan, M. (2017). Karakter gücü olarak sabır ve psikolojik iyi oluş ilişkisi. The Journal of Happiness & Well-Being, 5(1), 134-153
  • Dubbert, P.M, ve Carithers, T et al. (2002). Obesity, physical ınactivity and risk for cardiovascular disease. American Journal of The Medical Sciences, 324(3), 116-126.
  • Ermiş, E. ve İmamoğlu, G. (2019). The effects of sport education and fine arts education on social appearance anxiety. Journal of Education and Training Studies, 7(6),1-6
  • Gül, Y.E., ve Çeliköz, N. (2018). Üniversite öğrencilerinin sabır eğilim düzeylerinin incelenmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3), 77-87.
  • Gülcü, F., Parmaksız, A., Kıdır, M., ve Gürsu, M.F. (2006). Metabolik Sendrom. Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(3), 24-32.
  • Hsu, C. C., Wahlqvist, M. L., Wu, I. C., Chang, Y. H., Chang, I. S., Tsai, Y. F., ve Hsiung, C. A. (2018). Cardiometabolic disorder reduces survival prospects more than suboptimal body mass index irrespective of age or gender: a longitudinal study of 377,929 adults in Taiwan. BMC Public Health, 18(1), 142.
  • İmamoğlu, G., (2017). The investigation of the beck hopelessness scale and characteristics in fine art and basic education students. İdil, 6(37), 1-20.
  • İmamoğlu, G.(2017). The comparison of the self-perceptions of individuals with and without art education. Journal of Current Researches on Social Sciences, 7 (2), 375-384
  • Kim, Y. H. (2007). Application of the transtheoretical model to identify psychological constructs influencing exercise behavior. International Journal of Nursing Studies, 44 (1), 936–944.
  • Kitiş, Y., ve Gümüş, Y. (2015). Identifying physical activity levels of women, their conviction about exercise and behavioral stages. Gümüşhane University Journal of Health Sciences, 4(3), 399-411.
  • Koca, F., İmamoğlu, G., ve İmamoğlu, O., (2018). Sports status of high school students and ınvestigation of personality characteristics by gender. The Journal of Academic Social Science, 6(80), 31-42.
  • Lynn, P. (2004). Simple random sampling, the sage encyclopedia of social science researc methods. Michael Lewis-Beck (Ed.), 1037-1038, London: Sage Publications.
  • Marcus, B. H. ve Forsyth, L. H. (2003). Motivating people to be physically active. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Marcus, B.H., ve Lewis, B.A. (2003). Physical activity and the stages of motivational readiness for change model. Research Digest, President’s Council on Physical Fitness and Sports, series:4,No:1,1-8.
  • Peterson, C. ve Seligman M. E.P. (2004). Character strengths and virtues: A handbook an classification. New York: Oxford University Press.
  • Schnitker S. A. (2012) An examination of patience and well-being. The Journal of Positive Psychology, 7(4), 263–280.
  • Strong, W. B., Malina, R. M., Blimkie, C. J. R., Daniels, S. R., Dishman, R. K., Gutin, B., Her-genroeder, A. C., Must, A., Nixon, P. A., Pivarnik, J. M., Rowland, T., Trost, S. ve Tru-deau, F., (2005). Okul çağındaki gençlerde kanıta dayalı fiziksel aktivite. The Journal of Pediatrics, 1(3), 183-189.
  • Şekerci, G.Y. (2018). Concept analysis: The stages of change regarding exercise habits. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(2), 117-122.
  • Walker, N.S., Volkan, K., Sechrist, R.K., ve Pender J.N. (1988). Health promoting life styles of older adults: comparisons with young and middle – aged adults, correlates and patterns. Adv Nurs Sci, 11(1), 76-90.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Egemen Ermiş 0000-0002-3976-6981

Osman İmamoğlu 0000-0001-6671-6042

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2019
Kabul Tarihi 22 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Ermiş, E., & İmamoğlu, O. (2019). Değişik Fakültelerdeki Öğrencilerin Sabır Eğilimlerinin Araştırılması. OPUS International Journal of Society Researches, 13(19), 263-280. https://doi.org/10.26466/opus.571552