Bu çalışmanın amacı değişik fakültelerdeki öğrencilerin cinsiyet, eğitim
gördüğü alan ve bedensel aktif olma durumuna göre sabır eğilimlerinin
araştırılmasıdır. Üniversite öğrencisi 825 kişiye ait sabır ölçeği ve davranış
değişim basamakları anketleri değerlendirmeye alınmıştır. İstatistiksel
işlemlerde t-testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD testleri kullanılmıştır.
Cinsiyete göre toplam sabır puanları kadınlarda 36,81 ve erkeklerde 39,22
puandır. Cinsiyete göre kişiler arası sabır, uzun süreli sabır ve kısa süreli
sabır alt ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05,
p<0,001). Erkeklerin puanlarının daha yüksek olması daha sabırlı olduklarını
düşündürmektedir. Eğitim görülen alana göre kişiler arası sabır ve toplam
sabırda anlamlı bir farklılık bulunurken (p<0,05) uzun süreli sabır ve kısa süreli sabır alt
ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p>0,05).
Davranış değişim basamaklarına göre kişiler arası sabır, uzun süreli sabır ve
kısa süreli sabır alt ölçek puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur
(p<001). Egzersiz yapma oranı
yükseldikçe sabır eğilimi artmaktadır. Sonuç: Öğrencilerin cinsiyete göre
kişiler arası sabır, uzun ve kısa süreli sabır değişmektedir. Eğitim görülen
alana göre kişiler arası sabır değişirken kısa ve uzun süreli sabır
değişmemiştir. Ayrıca bedensel olarak aktif olma durumuna göre ise sabır
eğilimleri değişmiştir. Bedensel aktif olma sabır eğilimlerini pozitif olarak
etkilemiştir. Öğrencilerin sportif aktivitelere günlük yaşamlarında yer
vermeleri veya bedensel olarak aktif olmalarının sağlanması
önerilmektedir.
This study aims to examine patience predisposition
of students studying in different faculties in terms of gender, fields they are
studying in and their states of being physically active. Patience Scale and Behaviour Change Steps Inventory
of 825 university students were assessed. T test, one way ANOVA and LSD tests
were used in statistical analyses. Total patience scores were 36.81 in women
and 39.22 in men. Significant difference was found between interpersonal, long
term and short term patience sub-dimension scores in terms of gender
(p<0,05, p<0,001). Higher scores of male students showed that they were
more patient. While significant difference was found between interpersonal and
total patience scores in terms of field of study (p<0,05), no statistically
significant difference was found between interpersonal, long term and short
term patience sub-dimension scores (p>0,05). Significant difference was
found between interpersonal, long term and short term patience sub-dimension
scores in terms of behaviour change steps (p<001). Patience predisposition
was found to increase as the rate of doing exercise increased. Conclusion:
Interpersonal, long term and short term patience of students were found to
differ in terms of gender. While interpersonal patience was found to differ in
terms of field of study, short and long term patience were not found to differ.
Patience predisposition was also found to differ in terms of being physically
active. Being physically active was found to have positive influence on
patience predisposition. It is recommended for students to include sportive
activities in their daily lives or to be physically active.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 13 Sayı: 19 |