Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on The Effect of Management of Differences on Competition Strategies of Businesses

Yıl 2019, 18. UİK Özel Sayısı, 37 - 72, 31.08.2019
https://doi.org/10.26466/opus.584547

Öz

Today, businesses encounter a rather difficult and diverse competition arena. Some changes in structure and quality of competition require businesses to have different abilities and characteristics. After these changes, the businesses will be able to succeed as long as they benefit from different abilities and skills of their employees. In this context, they have employees with different characteristics. Thus, businesses will be able to survive in a competitive environment and gain competitive advantage against their competitors. In this study, perceptions of 183 KOBI employees were investigated related to the impact of management of differences which is becoming increasingly important in Turkey on competitive strategies of businesses. In the study which was carried out within the scope of quantitative research design, data were collected and analyzed by sampling method and online survey. As a result of the analyzes, it has been determined that individual attitudes and behaviors which are dimensions of management of differences and organizational values and norms make a positive contribution in explaining competitive strategies while dimension of managerial practices and policies make a negative contribution. 

Kaynakça

  • Alayoğlu, N. (2010). Rekabet üstünlüğü sağlamada insan kaynakları ve rekabet stratejileri uyumunun önemi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 27-49.
  • Allen, R. S. ve Montgomery K. A. (2001). Applying an organizational development approach to creating diversity. Organizational Dynamics, 30(2), 149-161.
  • Arrendondo, P. (1996). Successful diversity management ınitiatives. California: Sace Publications.
  • Atasoy, Z. (2012). Farklılıkların yönetimi: üniversite öğrencilerinin ayrımcılık algısının öğrenci başarı düzeyine etkisi üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Balay, R. ve Sağlam, M. (2004). Eğitimde farklılıkların yönetimi ölçeğinin uygulanabilirliği. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 32-46.
  • Balyer, A. ve Gündüz, Y. (2010). Yönetici ve öğretmenlerin okullarında farklılıkların yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 25-43.
  • Begeç, S. (2004). Farklılıkların yönetimi ve genelkurmay başkanlığı barış için ortaklık merkezinde yapılan bir araştırma. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Bergen, C. W. V.., Soper, B. ve Foster, T. (2002). Unintended negative effects of diversity management. Public Personel Management, 31(2), 239-251.
  • Bono, E. D. (1996). Rekabetüstü, (O. Özel Çev.), İstanbul:Remzi Kitabevi,
  • Cooke, F. L. ve Saini, D. S. (2010). Diversity management in India: A study of organizations in different ownership forms and industrial sectors. Human Resource Management, 49(3), 477-500.
  • Demirhan, D. (2002). İşletmelerde stratejik bilgi sistemleri yönetimi ve rekabet üstünlüğü elde edilmesindeki rolü. Ege Akademik Bakış Ekonomi, İşletme, Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi Dergisi, 2(2), 117-124.
  • Develi, A., Çavuş, M. F. ve Öz, B. (2018). Psikolojik personel güçlendirmeyi yöneticinin güç kaynaklarıyla açıklamak: Sağlık sektöründe bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(4), 661-680.
  • Dinç, H. ve Yayar, R. (2017). Türkiye’de turizm gelirlerini belirleyen faktörlerin regresyon analizi. Social Science Studies, 5(4), 351-368.
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Beta.
  • Duman, M. D. (2013). Farklılıkların etkin yönetiminde kullanılan halkla ilişkiler stratejileri bir kamu kurumu olarak emniyet teşkilatı. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Durbın, J. ve Watson, G. S. (1971). Testing for serial correlation in least squares regression. III. Biometrika, 58(1), 1-19.
  • Engin, E. (2005). İşletmelerin uluslararası rekabet stratejileri ve uygulamalı bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Ergül, H. F. ve Kurtulmuş, M. (2014). Farklılıkların yönetimi ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 298-312.
  • Fettahlıoğlu, Ö. O. ve Tatlı, H. S. (2015). Örgütsel bağlılık ve farklılıkların yönetimi algılamaları arası ilişkilerin saptanmasında demografik farklılıklara yönelik inceleme. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi/KSU Journal of Social Sciences, 12(2), 119-140.
  • Giffin, R. W. ve Moorhead, G. (2010). Organizational behavior: Managing people and organizations. South Western: Cengage Lerning.
  • Gökçen, A. ve Çavuş, M. F. (2014). Farklılık yönetimiyle örgütlerde yabancılaşmanın önlenmesi: yazınsal derleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 525-533.
  • Gröschl, S. (2011). Diversity in The Workplace: Multidisciplinary and International Perspectives. Gower Publishing, Burlington.
  • Gümüş, Y. (2009). Lojistik faaliyetlerin rekabet stratejileri ve işletme kârı ile olan ilişkisi. Muhasebe ve Finansman Öğretim Üyerleri Bilim ve Arştırma Derneği (MUFAD) Muhasebe ve Finansman Dergisi, 41, 97-113.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. (5. Bsm.), Seçkin, Ankara.
  • Hoban, C. F. (1965). From theory to policy decision. aud.vis. Common. Rev. 13(2), 121-39.
  • Hubbard, E. E. (2004). The manager’s pocket guide to diversity management. Amherst, Massachusetts: Harward Press (22) Inc. U.S and Canada.
  • İnce, M. (2006). Değişim olgusu ve örgütlerde insan kaynakları yönetiminin değişen fonksiyonları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 319-339.
  • İnce, M., Gül, H., Canda, H. ve Çakıcı, A. B. (2015). Örgütlerde sınırlandırıcı ya da sürükleyici güç olarak farklılıkların yönetimi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 12, 292-321.
  • İpekgil-Doğan, Ö., Marangoz, M. ve Topoyan, M. (2003). İşletmelerin iç ve dış pazarlarda rekabet gücünü etkileyen faktörler ve bir uygulama. DEÜ SBE Dergisi, 5(2), 114-139.
  • Kayabaşı, A. (2007). İşletmelerin rekabet gücünün geliştirilmesinde lojistik faaliyetlerin performansının arttırılması: üretim işletmeleri üzerine bir uygulama. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İzmir.
  • Keil, M., Amershi, B., Holmes, S., Jablonski, H., Lüthi, E., Matoba, K., Plett, A., Unruh, K. (2007). Farklılıkların yönetimi için eğitim el kitabı: Ayrımcılığın engellenmesi ve farklılıkların yönetimi eğitimi. 15.10.2018 tarihinde http://www.idm-diversity.org/files/EU0708-TrainingManual-tr.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Koğar, H. (2010). Farklı örneklem büyüklüklerinde uç değerlerle baş etme yöntemlerinin puanların geçerlik ve güvenirlik kanıtları üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Kubon, M. ve Krasnodebskı, A. (2010). Logistic costs ın competitive strategies of enterprises. Agric. Econ.czEch, 56(8), 397–402.
  • Kumlu, Ö. (2014). The effect of intangible resources and competitive strategies on the export performance of small and medium sized enterprises. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 24-34.
  • Kurtulmuş, M. (2016). The effect of diversity management on teachers organizational commitment and organizational citizenship behavior. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 6(3), 277-302.
  • Laurıng, J. (2013). International diversity management: global ideals and local responses. British Journal of Management, 24, 211–224.
  • Mahalanobıs, P. C. (1936). On the generalized distance in statistics. Proceedings of the National Institute of Sciences (Calcutta), 2, 49-55.
  • Magoshi, E. ve Chang, E. (2009). Diversity management and the effects on employees’ organizational commitment: evidence from japan and korea. Journal of World Business, 44, 31-40.
  • Maldonado, R. W., Dreachslin, J. L., Dansky, K. H., Souza, G. D. ve Gatto, M. (2002). Racial/Ethnic diversity management and cultural competency: The case of pennsylvania hospitals. Journal of Healthcare Management, 47(2), 111-124.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Akyürek, O. (2014). Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre anaokullarında farklılıkların yönetimi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 175-188.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Yılmaz, K. (2017). Yönetimde yeni yaklaşımlar. Ankara: Pegem. ISBN 978-605-364-067-7, DOI 10.14527/9786053-640677.
  • Muslu, A. (2015). Deniz turizminde rekabet stratejisi olarak ürün farklılaştırması. Turizm ve Araştırma Dergisi, 4(2), 28-46.
  • Nunnally, J. C. ve Bernsteın, I. H. (1994). Psychometric theory, (3rd Eds.), New York: McGraw-Hill, Inc.
  • Özan, M. B. ve Polat, M. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin farklılıkların yönetimine yönelik algıları:Muş ili örneği. E-International Journal of Educational Research, 4(4), 55-77.
  • Özgener, Ş. (2009). İş ahlakının temelleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. New York: The Free Press.
  • Schmıdt, W. H. ve Tannenbaum, R. (1960). Management of differences. Harvard Business Review.
  • Sümer, K. (2012). Rekabet stratejisinin ürerim stratejisine ve işletme performansına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sürgevil, O. (2008). Farklılık kavramına ve farklılıkların yönetimine temel oluşturan sosyo-psikolojik kuramlar ve yaklaşımlar. Balıkesir Üniversitesi SBE Dergisi, 11(20), 111-124.
  • Sürgevil, O. ve Budak, G. (2008). İşletmelerin farklılıkların yönetimi anlayışına yaklaşım tarzlarının saptanmasına yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(4), 65-96.
  • Sürgevil, O. (2010). Çalışma yaşamında farklılıkların yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tannenbaum, R., Weschler, I. R. ve Massarık, F (2013). Leadership and organization: A behavioral science approach. USA and Canada: Simultaneously published. ISBN: 978-0-415-65793-8.
  • Taşlıyan, M., Hırlak, B. ve Çiftçi, G.E. (2016). Farklılık yönetiminin örgütsel özdeşleşme üzerine etkisi: akademik ve idari personel üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (59), 1339-1359. ISSN:1304-0278. DOI:10.17755/esosder.59968.
  • Tekin, M. ve Çiçek, E. (2005). İşletmelerde rekabet üstünlüğü sağlamada farklı bir yaklaşım: değer temelli pazarlama. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 25-27 Kasım, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Thomas, R. R (2010). World class diversity management: A strategic approach. San Francisco: Berreth Koehler Publishers. Tozkoparan, G. ve Vatansever, Ç. (2011). Farklılıkların yönetimi: insan kaynakları yöneticilerinin farklılık algısı üzerine bir odak grup çalışması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 21, 89-109.
  • Usta, Ö. Ç. ve Bayraktar, O. (2017). İşletmelerde farklılıkların yönetimi ve işten ayrılma niyetine etkisi. İş’te Davranış Dergisi Journal of Behavior at Work, 2(2), 68-78.
  • Uzay, N. (2005). Tekstil ve giyim sektöründe sürdürülebilir rekabet gücü: kayseri tekstil ve giyim sanayiinde uygulama. H. Ü. İİBF Dergisi, 23(1), 59-82.
  • Ülgen, H. ve Mirze, K. S. (2004). İşletmelerde stratejik yönetim. Beta: İstanbul.
  • Yıldızoğlu, E. (1996). Globalleşme ve kriz. İstanbul: Alan.
  • Yılmaz, E. ve Kurşun, A. T. (2013). Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının okullardaki farklılık yönetimi anlayışı açısından incelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-14.

Farklılıkların Yönetiminin İşletmelerin Rekabet Stratejileri Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2019, 18. UİK Özel Sayısı, 37 - 72, 31.08.2019
https://doi.org/10.26466/opus.584547

Öz

Günümüzde işletmeler, oldukça zor ve farklı bir rekabet arenasıyla karşı karşıyadır. Rekabetin yapısı ve niteliğinde yaşanan birtakım değişimler, işletmelerin farklı yetenek ve özellikleri barındırmalarını gerektirmektedir. Yaşanılan çağda, bu değişimlerden sonra işletmeler, bünyelerindeki çalışanların farklı yetenek ve becerilerinden faydalandığı sürece başarılı olabileceklerdir. Bu bağlamda bünyelerinde farklı özelliklere sahip çalışanlar bulunmaktadır. Böylece işletmeler rekabet ortamında hayatta kalabilecek ve rakipleri karşısında rekabet avantajı sağlayabileceklerdir. Bu çalışmada, Türkiye için öneminin giderek arttığı farklılıkların yönetiminin işletmelerin rekabet stratejileri üzerindeki etkisine dair 183 KOBİ çalışanının algıları incelenmiştir. Nicel araştırma deseni kapsamında gerçekleştirilen çalışmada kolayda örnekleme yöntemi ve online anket aracılığıyla veri toplanmıştır ve analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda farklılıkların yönetimi boyutlarından bireysel tutum ve davranışlar ile örgütsel değerler ve normların rekabet stratejilerini açıklamada pozitif yönlü katkı yaparken yönetsel uygulamalar ile politikalar boyutunun negatif yönlü katkı yaptığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Alayoğlu, N. (2010). Rekabet üstünlüğü sağlamada insan kaynakları ve rekabet stratejileri uyumunun önemi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(17), 27-49.
  • Allen, R. S. ve Montgomery K. A. (2001). Applying an organizational development approach to creating diversity. Organizational Dynamics, 30(2), 149-161.
  • Arrendondo, P. (1996). Successful diversity management ınitiatives. California: Sace Publications.
  • Atasoy, Z. (2012). Farklılıkların yönetimi: üniversite öğrencilerinin ayrımcılık algısının öğrenci başarı düzeyine etkisi üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Balay, R. ve Sağlam, M. (2004). Eğitimde farklılıkların yönetimi ölçeğinin uygulanabilirliği. SDÜ Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(8), 32-46.
  • Balyer, A. ve Gündüz, Y. (2010). Yönetici ve öğretmenlerin okullarında farklılıkların yönetimine ilişkin algılarının incelenmesi. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 25-43.
  • Begeç, S. (2004). Farklılıkların yönetimi ve genelkurmay başkanlığı barış için ortaklık merkezinde yapılan bir araştırma. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Bergen, C. W. V.., Soper, B. ve Foster, T. (2002). Unintended negative effects of diversity management. Public Personel Management, 31(2), 239-251.
  • Bono, E. D. (1996). Rekabetüstü, (O. Özel Çev.), İstanbul:Remzi Kitabevi,
  • Cooke, F. L. ve Saini, D. S. (2010). Diversity management in India: A study of organizations in different ownership forms and industrial sectors. Human Resource Management, 49(3), 477-500.
  • Demirhan, D. (2002). İşletmelerde stratejik bilgi sistemleri yönetimi ve rekabet üstünlüğü elde edilmesindeki rolü. Ege Akademik Bakış Ekonomi, İşletme, Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi Dergisi, 2(2), 117-124.
  • Develi, A., Çavuş, M. F. ve Öz, B. (2018). Psikolojik personel güçlendirmeyi yöneticinin güç kaynaklarıyla açıklamak: Sağlık sektöründe bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(4), 661-680.
  • Dinç, H. ve Yayar, R. (2017). Türkiye’de turizm gelirlerini belirleyen faktörlerin regresyon analizi. Social Science Studies, 5(4), 351-368.
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Beta.
  • Duman, M. D. (2013). Farklılıkların etkin yönetiminde kullanılan halkla ilişkiler stratejileri bir kamu kurumu olarak emniyet teşkilatı. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Durbın, J. ve Watson, G. S. (1971). Testing for serial correlation in least squares regression. III. Biometrika, 58(1), 1-19.
  • Engin, E. (2005). İşletmelerin uluslararası rekabet stratejileri ve uygulamalı bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Ergül, H. F. ve Kurtulmuş, M. (2014). Farklılıkların yönetimi ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 298-312.
  • Fettahlıoğlu, Ö. O. ve Tatlı, H. S. (2015). Örgütsel bağlılık ve farklılıkların yönetimi algılamaları arası ilişkilerin saptanmasında demografik farklılıklara yönelik inceleme. KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi/KSU Journal of Social Sciences, 12(2), 119-140.
  • Giffin, R. W. ve Moorhead, G. (2010). Organizational behavior: Managing people and organizations. South Western: Cengage Lerning.
  • Gökçen, A. ve Çavuş, M. F. (2014). Farklılık yönetimiyle örgütlerde yabancılaşmanın önlenmesi: yazınsal derleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(1), 525-533.
  • Gröschl, S. (2011). Diversity in The Workplace: Multidisciplinary and International Perspectives. Gower Publishing, Burlington.
  • Gümüş, Y. (2009). Lojistik faaliyetlerin rekabet stratejileri ve işletme kârı ile olan ilişkisi. Muhasebe ve Finansman Öğretim Üyerleri Bilim ve Arştırma Derneği (MUFAD) Muhasebe ve Finansman Dergisi, 41, 97-113.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. (5. Bsm.), Seçkin, Ankara.
  • Hoban, C. F. (1965). From theory to policy decision. aud.vis. Common. Rev. 13(2), 121-39.
  • Hubbard, E. E. (2004). The manager’s pocket guide to diversity management. Amherst, Massachusetts: Harward Press (22) Inc. U.S and Canada.
  • İnce, M. (2006). Değişim olgusu ve örgütlerde insan kaynakları yönetiminin değişen fonksiyonları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14, 319-339.
  • İnce, M., Gül, H., Canda, H. ve Çakıcı, A. B. (2015). Örgütlerde sınırlandırıcı ya da sürükleyici güç olarak farklılıkların yönetimi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 12, 292-321.
  • İpekgil-Doğan, Ö., Marangoz, M. ve Topoyan, M. (2003). İşletmelerin iç ve dış pazarlarda rekabet gücünü etkileyen faktörler ve bir uygulama. DEÜ SBE Dergisi, 5(2), 114-139.
  • Kayabaşı, A. (2007). İşletmelerin rekabet gücünün geliştirilmesinde lojistik faaliyetlerin performansının arttırılması: üretim işletmeleri üzerine bir uygulama. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, İzmir.
  • Keil, M., Amershi, B., Holmes, S., Jablonski, H., Lüthi, E., Matoba, K., Plett, A., Unruh, K. (2007). Farklılıkların yönetimi için eğitim el kitabı: Ayrımcılığın engellenmesi ve farklılıkların yönetimi eğitimi. 15.10.2018 tarihinde http://www.idm-diversity.org/files/EU0708-TrainingManual-tr.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Koğar, H. (2010). Farklı örneklem büyüklüklerinde uç değerlerle baş etme yöntemlerinin puanların geçerlik ve güvenirlik kanıtları üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı, Ankara.
  • Kubon, M. ve Krasnodebskı, A. (2010). Logistic costs ın competitive strategies of enterprises. Agric. Econ.czEch, 56(8), 397–402.
  • Kumlu, Ö. (2014). The effect of intangible resources and competitive strategies on the export performance of small and medium sized enterprises. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 150, 24-34.
  • Kurtulmuş, M. (2016). The effect of diversity management on teachers organizational commitment and organizational citizenship behavior. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 6(3), 277-302.
  • Laurıng, J. (2013). International diversity management: global ideals and local responses. British Journal of Management, 24, 211–224.
  • Mahalanobıs, P. C. (1936). On the generalized distance in statistics. Proceedings of the National Institute of Sciences (Calcutta), 2, 49-55.
  • Magoshi, E. ve Chang, E. (2009). Diversity management and the effects on employees’ organizational commitment: evidence from japan and korea. Journal of World Business, 44, 31-40.
  • Maldonado, R. W., Dreachslin, J. L., Dansky, K. H., Souza, G. D. ve Gatto, M. (2002). Racial/Ethnic diversity management and cultural competency: The case of pennsylvania hospitals. Journal of Healthcare Management, 47(2), 111-124.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Akyürek, O. (2014). Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre anaokullarında farklılıkların yönetimi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 175-188.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Yılmaz, K. (2017). Yönetimde yeni yaklaşımlar. Ankara: Pegem. ISBN 978-605-364-067-7, DOI 10.14527/9786053-640677.
  • Muslu, A. (2015). Deniz turizminde rekabet stratejisi olarak ürün farklılaştırması. Turizm ve Araştırma Dergisi, 4(2), 28-46.
  • Nunnally, J. C. ve Bernsteın, I. H. (1994). Psychometric theory, (3rd Eds.), New York: McGraw-Hill, Inc.
  • Özan, M. B. ve Polat, M. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin farklılıkların yönetimine yönelik algıları:Muş ili örneği. E-International Journal of Educational Research, 4(4), 55-77.
  • Özgener, Ş. (2009). İş ahlakının temelleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: Creating and sustaining superior performance. New York: The Free Press.
  • Schmıdt, W. H. ve Tannenbaum, R. (1960). Management of differences. Harvard Business Review.
  • Sümer, K. (2012). Rekabet stratejisinin ürerim stratejisine ve işletme performansına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Sürgevil, O. (2008). Farklılık kavramına ve farklılıkların yönetimine temel oluşturan sosyo-psikolojik kuramlar ve yaklaşımlar. Balıkesir Üniversitesi SBE Dergisi, 11(20), 111-124.
  • Sürgevil, O. ve Budak, G. (2008). İşletmelerin farklılıkların yönetimi anlayışına yaklaşım tarzlarının saptanmasına yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(4), 65-96.
  • Sürgevil, O. (2010). Çalışma yaşamında farklılıkların yönetimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Tannenbaum, R., Weschler, I. R. ve Massarık, F (2013). Leadership and organization: A behavioral science approach. USA and Canada: Simultaneously published. ISBN: 978-0-415-65793-8.
  • Taşlıyan, M., Hırlak, B. ve Çiftçi, G.E. (2016). Farklılık yönetiminin örgütsel özdeşleşme üzerine etkisi: akademik ve idari personel üzerine bir araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (59), 1339-1359. ISSN:1304-0278. DOI:10.17755/esosder.59968.
  • Tekin, M. ve Çiçek, E. (2005). İşletmelerde rekabet üstünlüğü sağlamada farklı bir yaklaşım: değer temelli pazarlama. V. Ulusal Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 25-27 Kasım, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Thomas, R. R (2010). World class diversity management: A strategic approach. San Francisco: Berreth Koehler Publishers. Tozkoparan, G. ve Vatansever, Ç. (2011). Farklılıkların yönetimi: insan kaynakları yöneticilerinin farklılık algısı üzerine bir odak grup çalışması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 21, 89-109.
  • Usta, Ö. Ç. ve Bayraktar, O. (2017). İşletmelerde farklılıkların yönetimi ve işten ayrılma niyetine etkisi. İş’te Davranış Dergisi Journal of Behavior at Work, 2(2), 68-78.
  • Uzay, N. (2005). Tekstil ve giyim sektöründe sürdürülebilir rekabet gücü: kayseri tekstil ve giyim sanayiinde uygulama. H. Ü. İİBF Dergisi, 23(1), 59-82.
  • Ülgen, H. ve Mirze, K. S. (2004). İşletmelerde stratejik yönetim. Beta: İstanbul.
  • Yıldızoğlu, E. (1996). Globalleşme ve kriz. İstanbul: Alan.
  • Yılmaz, E. ve Kurşun, A. T. (2013). Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının okullardaki farklılık yönetimi anlayışı açısından incelenmesi. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-14.
Toplam 60 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yöneylem
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba İmadoğlu 0000-0002-4202-4495

Murat Türk 0000-0001-7040-4180

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2019
Kabul Tarihi 30 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 18. UİK Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA İmadoğlu, T., & Türk, M. (2019). Farklılıkların Yönetiminin İşletmelerin Rekabet Stratejileri Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma. OPUS International Journal of Society Researches, 12, 37-72. https://doi.org/10.26466/opus.584547