Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Psychological Capital on Entrepreneur-ial Tendency: A Research on Trainees Attended to KOSGEB Entrepreneurship Education

Yıl 2019, 18. UİK Özel Sayısı, 634 - 657, 31.08.2019
https://doi.org/10.26466/opus.587988

Öz

When the entrepreneurship literature is examined, it is noteworthy that entrepreneur characteristics are emphasized. The concept of psychological capital is a positive-oriented concept emerged as a result of studies on the superior aspects and psychological capacities of human resources for the development of today's working life. In this study, the effect of this variable on entrepreneurship was determined by evaluating the psychological capital levels of the trainees participating in KOSGEB Entrepreneurship training. As a result of the studies, only 10% of the participants show that they are aiming to establish a new venture. It is expected that the individuals with high psychological capital will be more likely to face difficulties and their desire to be an entrepreneur is higher. Psychological capital will be examined in 4 dimensions; optimism, hope, self-efficacy and durability. The participants of the study will be the attendances of the KOSGEB entrepreneurship education. Multiple regression method will be used for data analysis. The findings show that both self-efficacy and hope from some demographic characteristics and psychological capital sub-dimensions affect the intentions of employees to be entrepreneurs. Accordingly, while durability and optimism do not significantly affect the intention of entrepreneurship, self-efficacy and hope dimensions affect the entrepreneurship intention positively and positively. 

Kaynakça

  • Alparslan, A., Bozkurt, Ö. Ç., ve Aydoğdu, A. (2017). Etkin bir girişimcilik eğitim içeriği tartışması: Akademisyenler, girişimciler ve öğrenciler üzerinde saha araştırmaları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (Makuubd), 1(1), 51-63.
  • Aksoy, B., Koçanci, M., ve Namal, M. K. (2019). Girişimcilik motivasyonu: Uygulamalı girişimcilik eğitimi katılımcıları örneği. Yönetim Ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 109-129.
  • Avey, J. B., Lynn, R., F., ve Nixon, D. R. (2012). Leader positivity and follower creativity: An experimental analysis. The Journal Of Creative Behavior, 46(2), 99-118.
  • Baandura, A. (2008). An agentic perspective on positive psychology. Positive Psychology: Exploring The Best In People, 1, 167-197.
  • Bockorny, K (2015) Psychological capital, courage, and entrepreneurial success. Phd Thesis, Bellevue Univ., Bellevue, Nebraska, Usa.
  • Bozkurt, Ö. Kalkan, A.Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: Girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 229-247.
  • Bozkurt, Ö. ve Erdurur, K. (2013). Girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimindeki etkisi: Potansiyel girişimciler üzerinde bir araştırma. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 8(2), S. 5778.
  • Bryant, F. B., ve Cvengros, J. A. (2004). Distinguishing hope and optimism: Two sides of a coin, or two separate coins?. Journal Of Social And Clinical Psychology, 23(2), 273-302.
  • Büyükyılmaz, O., Karakaya, A., ve Yıldırım, C. (2015). Girişimcilik eğitimi alan bireylerin demografik özellikleri açısından girişimcilik eğilimleri arasındaki farklar. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 105-125.
  • Chang-Hyun J. (2017). The Effect of psychological capital on start-up intention among young start-up entrepreneurs: A cross-cultural comparison. Chinese Management Studies, 11(4), 707-729
  • Chaudhary, R., Rangnekar, S., ve Barua, M. K. (2012). Relationship between occupational self efficacy, human resource development climate and work engagement. Team Performance Management, 18(7), 370-383.
  • Conger, J. A., ve Kanungo, R. (1987). Toward a behavioral theory of charismatic leadership in organizational set¬tings. Academy of Management Review, 12, 637- 647.
  • Çolakoğlu, H., ve Çolakoğlu, T. (2016). Üniversitelerdeki girişimcilik eğitimi ile öz yeterlilik algısı ve girişimcilik potansiyeli ilişkisi üzerine bir saha araştırması. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(37), 70-84.
  • Elert, N., Anderson, F. W., ve Wennberg, K. (2015). The impact of entrepreneurship education in high school on long-term entrepreneurial performance. Journal of Economic Behavior & Organization, 111, 209-223.
  • Fayolle, A., ve Gailly, B. (2015). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial attitudes and intention: Hysteresis and persistence. Journal Of Small Business Management, 53(1), 75-93.
  • Goldsmith, A. H., Veum, J. R., ve Darity Jr, W. (1997). The impact of psychological and human capital on wages. Economic Inquiry, 35(4), 815-829.
  • Gorgievski, M. J., Halbesleben, J. R., ve Bakker, A. B. (2011). Expanding the boundaries of psychological resource theories. Journal Of Occupational And Organizational Psychology, 84(1), 1-7.
  • Güner, H., ve Korkmaz, A. (2016). Kosgeb uygulamalı girişimcilik eğitimi-girişimcilik ilişkisi: Eğitim Alıp iş kurmayanlar üzerine bir araştırma. İş Ve Hayat, 2(4), 155-182.
  • Harter, J. K., Schmidt, F. L., ve Hayes, T. L. (2002). Business-unit-level relationship between employee satisfaction, employee engagement, and business outcomes: A meta-analyses. Journal Of Applied Psychology, 87(2), 268-279.
  • Kumar, R., ve Sia, S. K. (2013). Employee engagement: Impact of occupational self-efficacy and affective commit¬ment. Indian Journal Of Applied Psychology, 50, 93-102.
  • Hmieleski, K. M., ve Carr, J. C. (2008). The relationship between entrepreneur psychological capital and new venture performance. Frontiers Of Entrepreneurship Research, 28(4), 1-16.
  • Lopez, S. (2013). Making hope happen: Create the future you want for yourself and others. New York: Atria
  • Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2004). Human, social and now positive psychological capital management: Investing in people for competitive advantage. Organizational Dynamics, 33(2), 143-160.
  • Luthans, F., Avalio, B. J., Avey, J. B. ve Norman, S. M. (2007a). Positive psychological capital: Measurement and relationship with performance and satisfaction. Personal Psychology, 60, 541–572.
  • Luthans, F., C. ve Youssef, B. A. (2007b) Psychological capital: Developing the human competitive edge, N, Oxford Press.
  • Luthans, F. ve Youssef, C. M., (2007), Emerging positive organizational behavior. Journal Of Management, 33, 321-349.
  • Luthans, F., ve Youssef-Morgan, C. M. (2017). Psychological capital: An evidence-based positive approach. Annual Review Of Organizational Psychology And Organizational Behavior, 4, 339-366.
  • Masten, A. S. ve Reed, M. G. J. (2002). Resilience in development. In (C. R. Snyder ve S. J. Lopez Eds.), Handbook Of Positive Psychology Oxford içinde (s. 74-88), Uk: Oxford University Press.
  • Nabi, G., Linan, F., Fayollei A., Krueger, N. ve Walmsleyy, A. (2017). The impact of entrepreneurship education in higher education: A systematic review and research agenda. Academy Of Management Learning & Education, 16(2), 277-299.
  • Namal, M. K., Koçanci, M., ve Aksoy, B. (2018). Kosgeb girişimcilik programı: Eleştirel bir değerlendirme. Akademik Hassasiyetler, 5(9), 93-110.
  • Öğe, S., ve Kaplan, M. (2017). Girişimcilik eğitiminde pozitif psikolojik sermayenin rolü üzerine bir değerlendirme. Balkan Ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3(04), 28-33.
  • Önay, I , Ayas, S , Yaşar Uğurlu, Ö. ve Önay, M . (2017). Psikolojik sermaye ile girişimcilik niyeti ilişkisi. Gazi İktisat Ve İşletme Dergisi, 3(3), 55-66.
  • Özdemir, P. (2016). Girişimcilik eğitimi ve üniversitelerimiz. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 11(1), S. 224-240
  • Özdemir, P. (2017) Üniversitelerimizdeki girişimcilik eğitiminin farklı boyutlardan değerlendirilmesi. Girişimcilik Ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 6(2), 1-23
  • Özdemir, A. ve Özgüner, M. (2016). The effect of psychological capital on entrepreneurship: A study on university students. Journal Of Human Sciences, 13(3), 5107-5121.
  • Özdemir, A., Özgüner, M., ve Alkiş, H. (2018) Üniversitelerde verilen girişimcilik eğitimi girişimci kişilik özelliklerini nasıl etkiler? Deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 21(2), 430-447.
  • Pazarcık, Y. ve Aydın, E. (2015) Girişimcilik temelli ders tasarımının öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik deneysel bir çalışma, Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 126-146.
  • Rathi, N., ve Rastogi, R. (2009). Assessing the relationship between emotional intelligence and occupational self-efficacy and organizational commitment. Journal Of The Indian Academy Of Applied Psychology, 35, 93-102.
  • Sameer, Y. M., Mohamed, A. A., ve Mohamad, M. S. (2019). Antecedents of Psychological Capital: The Role Of Work Design. Journal Of Economics & Management, 35, 124-149.
  • Seligmen, M. E. (1998). What is the good life. Apa Monitor, 29(10), 1-2.
  • Schyns, B. (2004). the influence of occupational self-efficacy on the relationship of leadership behavior and preparedness for occupational change. Journal Of Career Development, 30, 247-261.
  • Schyns, B., ve Collani, G . V. ( 2002). A new occu¬pational self-efficacy scale and its relation to personality constructs and organizational variables. European Journal of Work And Organizational Psychology, 11, 219-241.
  • Sisodia, R., Sheth, J. N., ve Wolfe, D. B. (2007). Firms of endearment: The societal imperative and the human corporation. Pearson Education.
  • Sinha, S. P., Talwar, T., ve Rajpal, R. (2002). Correlational study of organizational commitment, self-efficacy, and psychological barriers to technological change. Psychologia, 45, 176-183.
  • Snyder, C. R., Irving, L. ve Anderson, J. (1991). Hope and health: Measuring the will and the ways. (C. R.Snyder, D. R. Forsyth Ed.), Handbook Of Social And Clinical Psychology Elmsford, içinde (p.285-305) .Ny:Pergamon.
  • Stajkovic, A. D. ve Luthans, F. (1998a). Self-efficacy and work-related performance: A meta-analysis. Psychol. Bull. 124, 240–61
  • Stajkovic, A. D. ve Luthans, F. (1998b). Social cognitive theory and self-efficacy: Going beyond traditional motivational and behavioral approaches. Organizational Dynamics, 26(4), 62-74.
  • Sweetman, D., Luthans, F., Avey, J. B., ve Luthans, B. C. (2011). Relationship between positive psychological capital and creative performance. Canadian Journal Of Administrative Sciences/Revue Canadienne Des Sciences De L'administration, 28(1), 4-13.
  • Tang, Z., Dickson, P., Marino, L., Tang, J., ve Powell, B. C. (2010). The value of organizational ambivalence for small and medium size enterprises in an uncertain world. British Journal of Management, 21(4), 809-828.
  • Tekin, M. (1996) Girişimcilik: Kendi işini kurma ve işletme. Konya: Damla Ofset.
  • Titiz, T. (1999). Girişimcilik. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Tugade, M. M., Frederickson, B. L., ve Feldman, B. L. (2004). Psychological resilience and positive emotional granularity: Examining the benefits of positive emotions on coping and health. Journal Of Personality, 72(6), 1161-1190.
  • Uluköy, M., Demireli, C. ve Kahya, V. (2013) Kosgeb girişimcilik eğitimi kurslarına katılan katılımcıların girişimcilik profiline yönelik bir alan araştırması. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 79-96.
  • Uygun, M., Güner, E., ve Mete, S. (2018). Girişimcilik eğitiminin gençlerin girişimcilik motivasyonlarının gelişimindeki rolü. Yönetim Ve Ekonomi, 25(3), 879.
  • Youssef‐Morgan, C. M., ve Luthans, F. (2015). Psychological capital and well‐being. Stress And Health, 31(3), 180-188.
  • Zhu, Y., ve Wang, Y. F. (2011). The relationship between entrepreneur psychological capital and employee’s innovative behavior: The strategic role of transformational leadership and knowledge sharing. In Advanced Materials Research, (p.691-696). Trans Tech Publications.

Psikolojik Sermayenin Girişimci Olma Eğilimine Etkisi: KOSGEB Girişimcilik Eğitimine Katılan Kursiyerler Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2019, 18. UİK Özel Sayısı, 634 - 657, 31.08.2019
https://doi.org/10.26466/opus.587988

Öz

Girişimcilik literatürüne bakıldığında daha çok girişimci özelliklerinin üzerinde durulduğu dikkat çekmektedir. Psikolojik sermaye kavramı, günümüz çalışma hayatının gelişimi için insan kaynağının üstün yönleri ve psikolojik kapasiteleri üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda ortaya çıkmış pozitif yönelimli bir kavramdır.  Bu çalışmada, KOSGEB Girişimcilik eğitimine katılan kursiyerlerin psikolojik sermaye seviyelerini tespit ederek bu değişkenin girişimci olmaya etkisi araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar neticesinde katılımcıların sadece %10’unun bir işletme kurmaya yöneldiği görülmüştür. Psikolojik sermayesi yüksek bireylerin zorluklara daha fazla göğüs gereceğinden girişimci olma isteğinin daha yüksek olması beklenmektedir. Psikolojik sermaye; iyimserlik, umut, öz yeterlilik ve dayanıklılık açısından 4 boyutta incelenecektir. Araştırmanın katılımcıları KOSGEB girişimcilik eğitimi almış bireylerden oluşmaktadır. Verilerin analizi için çoklu regresyon yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, hem bazı demografik özelliklerin hem de psikolojik sermaye alt boyutlarından öz yeterlilik ve umudun çalışanların girişimci olma yönündeki niyetlerini etkilediğini göstermektedir. Buna göre, dayanıklılık ve iyimserlik girişimcilik niyetini anlamlı olarak etkilemezken, öz yeterlilik ve umut boyutları girişimcilik niyetini anlamlı ve pozitif olarak etkilemektedir.




Kaynakça

  • Alparslan, A., Bozkurt, Ö. Ç., ve Aydoğdu, A. (2017). Etkin bir girişimcilik eğitim içeriği tartışması: Akademisyenler, girişimciler ve öğrenciler üzerinde saha araştırmaları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Dergisi (Makuubd), 1(1), 51-63.
  • Aksoy, B., Koçanci, M., ve Namal, M. K. (2019). Girişimcilik motivasyonu: Uygulamalı girişimcilik eğitimi katılımcıları örneği. Yönetim Ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 109-129.
  • Avey, J. B., Lynn, R., F., ve Nixon, D. R. (2012). Leader positivity and follower creativity: An experimental analysis. The Journal Of Creative Behavior, 46(2), 99-118.
  • Baandura, A. (2008). An agentic perspective on positive psychology. Positive Psychology: Exploring The Best In People, 1, 167-197.
  • Bockorny, K (2015) Psychological capital, courage, and entrepreneurial success. Phd Thesis, Bellevue Univ., Bellevue, Nebraska, Usa.
  • Bozkurt, Ö. Kalkan, A.Koyuncu, O. ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: Girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 229-247.
  • Bozkurt, Ö. ve Erdurur, K. (2013). Girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimindeki etkisi: Potansiyel girişimciler üzerinde bir araştırma. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 8(2), S. 5778.
  • Bryant, F. B., ve Cvengros, J. A. (2004). Distinguishing hope and optimism: Two sides of a coin, or two separate coins?. Journal Of Social And Clinical Psychology, 23(2), 273-302.
  • Büyükyılmaz, O., Karakaya, A., ve Yıldırım, C. (2015). Girişimcilik eğitimi alan bireylerin demografik özellikleri açısından girişimcilik eğilimleri arasındaki farklar. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 105-125.
  • Chang-Hyun J. (2017). The Effect of psychological capital on start-up intention among young start-up entrepreneurs: A cross-cultural comparison. Chinese Management Studies, 11(4), 707-729
  • Chaudhary, R., Rangnekar, S., ve Barua, M. K. (2012). Relationship between occupational self efficacy, human resource development climate and work engagement. Team Performance Management, 18(7), 370-383.
  • Conger, J. A., ve Kanungo, R. (1987). Toward a behavioral theory of charismatic leadership in organizational set¬tings. Academy of Management Review, 12, 637- 647.
  • Çolakoğlu, H., ve Çolakoğlu, T. (2016). Üniversitelerdeki girişimcilik eğitimi ile öz yeterlilik algısı ve girişimcilik potansiyeli ilişkisi üzerine bir saha araştırması. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 17(37), 70-84.
  • Elert, N., Anderson, F. W., ve Wennberg, K. (2015). The impact of entrepreneurship education in high school on long-term entrepreneurial performance. Journal of Economic Behavior & Organization, 111, 209-223.
  • Fayolle, A., ve Gailly, B. (2015). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial attitudes and intention: Hysteresis and persistence. Journal Of Small Business Management, 53(1), 75-93.
  • Goldsmith, A. H., Veum, J. R., ve Darity Jr, W. (1997). The impact of psychological and human capital on wages. Economic Inquiry, 35(4), 815-829.
  • Gorgievski, M. J., Halbesleben, J. R., ve Bakker, A. B. (2011). Expanding the boundaries of psychological resource theories. Journal Of Occupational And Organizational Psychology, 84(1), 1-7.
  • Güner, H., ve Korkmaz, A. (2016). Kosgeb uygulamalı girişimcilik eğitimi-girişimcilik ilişkisi: Eğitim Alıp iş kurmayanlar üzerine bir araştırma. İş Ve Hayat, 2(4), 155-182.
  • Harter, J. K., Schmidt, F. L., ve Hayes, T. L. (2002). Business-unit-level relationship between employee satisfaction, employee engagement, and business outcomes: A meta-analyses. Journal Of Applied Psychology, 87(2), 268-279.
  • Kumar, R., ve Sia, S. K. (2013). Employee engagement: Impact of occupational self-efficacy and affective commit¬ment. Indian Journal Of Applied Psychology, 50, 93-102.
  • Hmieleski, K. M., ve Carr, J. C. (2008). The relationship between entrepreneur psychological capital and new venture performance. Frontiers Of Entrepreneurship Research, 28(4), 1-16.
  • Lopez, S. (2013). Making hope happen: Create the future you want for yourself and others. New York: Atria
  • Luthans, F. ve Youssef, C. M. (2004). Human, social and now positive psychological capital management: Investing in people for competitive advantage. Organizational Dynamics, 33(2), 143-160.
  • Luthans, F., Avalio, B. J., Avey, J. B. ve Norman, S. M. (2007a). Positive psychological capital: Measurement and relationship with performance and satisfaction. Personal Psychology, 60, 541–572.
  • Luthans, F., C. ve Youssef, B. A. (2007b) Psychological capital: Developing the human competitive edge, N, Oxford Press.
  • Luthans, F. ve Youssef, C. M., (2007), Emerging positive organizational behavior. Journal Of Management, 33, 321-349.
  • Luthans, F., ve Youssef-Morgan, C. M. (2017). Psychological capital: An evidence-based positive approach. Annual Review Of Organizational Psychology And Organizational Behavior, 4, 339-366.
  • Masten, A. S. ve Reed, M. G. J. (2002). Resilience in development. In (C. R. Snyder ve S. J. Lopez Eds.), Handbook Of Positive Psychology Oxford içinde (s. 74-88), Uk: Oxford University Press.
  • Nabi, G., Linan, F., Fayollei A., Krueger, N. ve Walmsleyy, A. (2017). The impact of entrepreneurship education in higher education: A systematic review and research agenda. Academy Of Management Learning & Education, 16(2), 277-299.
  • Namal, M. K., Koçanci, M., ve Aksoy, B. (2018). Kosgeb girişimcilik programı: Eleştirel bir değerlendirme. Akademik Hassasiyetler, 5(9), 93-110.
  • Öğe, S., ve Kaplan, M. (2017). Girişimcilik eğitiminde pozitif psikolojik sermayenin rolü üzerine bir değerlendirme. Balkan Ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3(04), 28-33.
  • Önay, I , Ayas, S , Yaşar Uğurlu, Ö. ve Önay, M . (2017). Psikolojik sermaye ile girişimcilik niyeti ilişkisi. Gazi İktisat Ve İşletme Dergisi, 3(3), 55-66.
  • Özdemir, P. (2016). Girişimcilik eğitimi ve üniversitelerimiz. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 11(1), S. 224-240
  • Özdemir, P. (2017) Üniversitelerimizdeki girişimcilik eğitiminin farklı boyutlardan değerlendirilmesi. Girişimcilik Ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 6(2), 1-23
  • Özdemir, A. ve Özgüner, M. (2016). The effect of psychological capital on entrepreneurship: A study on university students. Journal Of Human Sciences, 13(3), 5107-5121.
  • Özdemir, A., Özgüner, M., ve Alkiş, H. (2018) Üniversitelerde verilen girişimcilik eğitimi girişimci kişilik özelliklerini nasıl etkiler? Deneysel bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 21(2), 430-447.
  • Pazarcık, Y. ve Aydın, E. (2015) Girişimcilik temelli ders tasarımının öğrencilerin girişimci eğilim ve davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik deneysel bir çalışma, Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 10(2), 126-146.
  • Rathi, N., ve Rastogi, R. (2009). Assessing the relationship between emotional intelligence and occupational self-efficacy and organizational commitment. Journal Of The Indian Academy Of Applied Psychology, 35, 93-102.
  • Sameer, Y. M., Mohamed, A. A., ve Mohamad, M. S. (2019). Antecedents of Psychological Capital: The Role Of Work Design. Journal Of Economics & Management, 35, 124-149.
  • Seligmen, M. E. (1998). What is the good life. Apa Monitor, 29(10), 1-2.
  • Schyns, B. (2004). the influence of occupational self-efficacy on the relationship of leadership behavior and preparedness for occupational change. Journal Of Career Development, 30, 247-261.
  • Schyns, B., ve Collani, G . V. ( 2002). A new occu¬pational self-efficacy scale and its relation to personality constructs and organizational variables. European Journal of Work And Organizational Psychology, 11, 219-241.
  • Sisodia, R., Sheth, J. N., ve Wolfe, D. B. (2007). Firms of endearment: The societal imperative and the human corporation. Pearson Education.
  • Sinha, S. P., Talwar, T., ve Rajpal, R. (2002). Correlational study of organizational commitment, self-efficacy, and psychological barriers to technological change. Psychologia, 45, 176-183.
  • Snyder, C. R., Irving, L. ve Anderson, J. (1991). Hope and health: Measuring the will and the ways. (C. R.Snyder, D. R. Forsyth Ed.), Handbook Of Social And Clinical Psychology Elmsford, içinde (p.285-305) .Ny:Pergamon.
  • Stajkovic, A. D. ve Luthans, F. (1998a). Self-efficacy and work-related performance: A meta-analysis. Psychol. Bull. 124, 240–61
  • Stajkovic, A. D. ve Luthans, F. (1998b). Social cognitive theory and self-efficacy: Going beyond traditional motivational and behavioral approaches. Organizational Dynamics, 26(4), 62-74.
  • Sweetman, D., Luthans, F., Avey, J. B., ve Luthans, B. C. (2011). Relationship between positive psychological capital and creative performance. Canadian Journal Of Administrative Sciences/Revue Canadienne Des Sciences De L'administration, 28(1), 4-13.
  • Tang, Z., Dickson, P., Marino, L., Tang, J., ve Powell, B. C. (2010). The value of organizational ambivalence for small and medium size enterprises in an uncertain world. British Journal of Management, 21(4), 809-828.
  • Tekin, M. (1996) Girişimcilik: Kendi işini kurma ve işletme. Konya: Damla Ofset.
  • Titiz, T. (1999). Girişimcilik. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Tugade, M. M., Frederickson, B. L., ve Feldman, B. L. (2004). Psychological resilience and positive emotional granularity: Examining the benefits of positive emotions on coping and health. Journal Of Personality, 72(6), 1161-1190.
  • Uluköy, M., Demireli, C. ve Kahya, V. (2013) Kosgeb girişimcilik eğitimi kurslarına katılan katılımcıların girişimcilik profiline yönelik bir alan araştırması. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 79-96.
  • Uygun, M., Güner, E., ve Mete, S. (2018). Girişimcilik eğitiminin gençlerin girişimcilik motivasyonlarının gelişimindeki rolü. Yönetim Ve Ekonomi, 25(3), 879.
  • Youssef‐Morgan, C. M., ve Luthans, F. (2015). Psychological capital and well‐being. Stress And Health, 31(3), 180-188.
  • Zhu, Y., ve Wang, Y. F. (2011). The relationship between entrepreneur psychological capital and employee’s innovative behavior: The strategic role of transformational leadership and knowledge sharing. In Advanced Materials Research, (p.691-696). Trans Tech Publications.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Psikoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Vasfi Kahya 0000-0002-2154-5689

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2019
Kabul Tarihi 7 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 18. UİK Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Kahya, V. (2019). Psikolojik Sermayenin Girişimci Olma Eğilimine Etkisi: KOSGEB Girişimcilik Eğitimine Katılan Kursiyerler Üzerine Bir Araştırma. OPUS International Journal of Society Researches, 12, 634-657. https://doi.org/10.26466/opus.587988