Öğretmen merkezli eğitimden öğrenci merkezli eğitime geçiş eğitim
sistemini çok etkileyen değişimler arasında yer almaktadır. Bu değişim,
içerisinde öğrenme stillerinin olduğu öğrenenlerin bireysel farklılıklarını
öğrenme alanına daha fazla taşımaktadır. Genel ifadeyle, kişilik ve yetenek
arasında bir bağlantı olan stil; bireyin yeteneklerini kullanmadaki tercihi,
bilgi ve becerisini uygulamaya koyarken kullanmayı tercih ettiği yoldur.
Öğrenme stili ise bir öğrencinin doğuştan getirdiği, bilgiyi öğrenirken,
hatırlarken, uygularken kendine, özgü kullandığı yol, nasıl öğrendiğini ve öğrenmekten
hoşlandığını gösteren durum, öğrenme süreci ve koşullarındaki eğilimleri veya
tercihleri şeklinde tanımlanabilir. Bireyin öğrenme stilleri, öğrenme açısından
onun önemli bireysel farklılarından birisini oluşturmaktadır. Konu hakkında
çalışan kimi yazarlara göre öğrenme stilinin belirlenmesi ve bilinmesi, bireyin
kan grubunun belirlenmesi ve bilinmesi kadar önemli görülmekte, öğrenme
stillerinin öğrenme açısından ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu
vurgulanmaktadır. Alanyazın taraması sonucunda erişilen kaynaklarda (kitaplar,
tezler, makaleler, bildiriler) öğrenme stillerinin tamamının bir bütünlük
içerisinde ve kapsamlı olarak açıklamasına ulaşılamamıştır. Derleme niteliği
taşıyan bu çalışma kapsamında öncelikle stil ve öğrenme stili kavramlarına yer
verilmiştir. Öğrenme stillerinin genel özelliklerine değinildikten sonra
alanyazında en fazla yer alan öğrenme stili modelleri ayrıntılı bir şekilde ele
alınmış ve açıklanmıştır. Alanyazında farklı kaynaklarda yer alan öğrenme
stillerinin bir bütünlük içerisinde ve tek çalışma kapsamında ele alınması
çalışmanın özgünlüğü ortaya koymakta ve bu bakımdan alana katkı sağlayacağı
umulmaktadır.
Öğrenme stilleri öğrenmede bireysel farklılıklar öğretim-öğrenme yöntem ve teknikleri
The transition from teacher-centered education to
student-centered education is among the changes that affect education systems.
This change makes the individual differences of the learners more important,
including learning styles. In general terms, style is a link between talent and
personality; the preference of the individual to use his / her abilities is the
way he / she prefers to use his / her knowledge and skills. Learning style can
be defined as the way in which a student is born, his / her own way of
learning, remembering or using the information, the situation that shows how he
/ she learns and likes to learn, trends or preferences in the learning process
and conditions. Learning styles of the individual constitute one of its
important individual differences in terms of learning. According to some
authors working on the subject, determining and knowing the learning style is
considered as important as determining and knowing the blood type of the
individual and emphasizing the importance of learning styles in terms of
learning. As a result of literature review, it is not possible to provide a
comprehensive explanation of all learning styles in the sources. In the context
of this compilation study, firstly, the concepts of style and learning style
are included. After mentioning the general characteristics of learning styles,
the most common learning style models in the literature were discussed and
explained in detail. Studying the learning styles in different sources within
the context of a single study in the literature shows the originality of the
study and it is hoped that this study will contribute to the field.
Learning styles individual differences in learning learning-teaching methods and techniques
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 20 |