In this study, it is aimed to explain the effect and its relationship of
Industry 4.0 concept called digital transformation in different disciplines by
compiling nearly sixty foreign articles. Although this concept, which is the
new production paradigm, appears only in relation to production enterprises and
production methods, it has been later covered all stages of daily life and
became an integral part of life. Industry 4.0, which has a place in law,
environment, health, construction, education, accounting, advertising,
e-commerce, marketing, game-entertainment, internet, retail and even country
policies, has created great changes in these areas. In this article which is
prepared in an eclectic way by examining international literature, the new
digital transformation, its effects and its relationship with the mentioned
fields are discussed such as human resources, marketing, finance/investment,
lean production, business management and future strategies. In future studies,
the effects and the relationship of Industry 4.0 in areas such as education,
law, retail and environment which are not discussed in this article can be
examined. Conceptual studies provide the basis for future applied studies and
form the basis of applied studies.
Industry 4.0 Human resources Marketing Lean manufacturing R & D Finance and investment
Bu çalışmada dijital dönüşüm olarak adlandırılan Endüstri 4.0 kavramının
farklı disiplinlerdeki etkisi ve farklı disiplinlerle olan ilişkisi altmışa
yakın yabancı makale derlenerek açıklanmaya çalışılmıştır. Yeni üretim
paradigması olan bu kavram başta sadece üretim işletmeleri ve üretim yöntemleri
ile ilgili olarak görünse de sonraları gündelik hayatın bütün aşamalarını
kapsamış ve yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmeye başlamıştır. Hukuk,
çevre, sağlık, inşaat, eğitim, muhasebe, reklam, e-ticaret, pazarlama,
oyun-eğlence, internet, perakende ve hatta ülke politikalarında bile kendine
yer bulan Endüstri 4.0 kavramı, bu alanlarda büyük değişimler yaratmıştır.
Derleme yoluyla hazırlanan bu makalede, insan kaynakları, pazarlama,
finans/yatırım, yalın üretim, işletme yönetimi ile gelecek stratejileri
açısından ele alınan yeni dijital dönüşüm, yarattığı etkileri ve sözü edilen
alanlarla olan ilişkisi yabancı literatür incelenerek ortaya konulmaya
çalışılmıştır. İleride yapılacak çalışmalarda bu makalede ele alınmayan eğitim,
hukuk, perakende ve çevre gibi alanlarda Endüstri 4.0’ın etkileri ve ilişkisi
irdelenebilir. Kavramsal çalışmalar ileride yapılacak uygulamalı çalışmalara
zemin hazırlamakta ve uygulamalı çalışmaların temelini oluşturmaktadır.
Endüstri 4.0 İnsan Kaynakları Pazarlama Yalın Üretim Ar-ge Finans ve yatırım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 15 Sayı: 21 |