Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Dünya Tarihinde Görülen Salgınlardan Birisi Covıd-19 Pandemisinde Çalışma Hayatı ve Uzaktan Eğitim

Yıl 2021, Cilt: 17 Sayı: Pandemi Özel Sayısı, 3173 - 3184, 30.04.2021
https://doi.org/10.26466/opus.862400

Öz

İnsanlık tarihi boyunca çeşitli salgın hastalıklar görülmüştür. Bu hastalıklar insanlığı etkileyen çok büyük değişimleri beraberinde getirmiştir. Etkileri yıllar sonra bile görülmeye devam eden bu salgınlar radikal oluşumlarla tarihsel paradigma değişimlerini meydana getirmiş ve bir çok ülkenin tarihten silinmesine dahi yol açmıştır. Salgınların sonuncusu Aralık 2019 tarihinde Çin’in Wuhan Eyaleti’nde ortaya çıkmış ve kısa bir süre içinde tüm dünyada etkileri görülmeye başlanmıştır. Salgın, çalışma ve eğitim hayatı başta olmak üzere geniş bir yelpazede tüm hayatı etkilemiştir. Salgın nedeniyle dünyadaki tüm ülkeler çeşitli tedbirler alarak daha önce hiç denememiş oldukları uygulamaları hayata geçirmiştir. Bu çalışma ile insanlık tarihinin gördüğü tüm salgınlar sırasıyla ele alınmıştır. Bu salgınların bulunduğu dönem itibariyle hangi değişimlere yol açtığı ortaya konulmuştur. İçinde yaşanılan dönem içerisinde etkileri hala devam etmekte olan Covid-19 salgınının günümüzdeki durumu, çalışma hayatına ve ekonomik hayata olan etkileri ile ifade edilmiştir. Covid-19 salgınıyla tüm dünyada icra edilmeye başlayan uzaktan eğitimin durumu da bu bağlamda ele alınmıştır. Böylesi yaygın bir pandeminin yaklaşık yüzyıl önce görülmesi dolayısıyla, Covid 19 pandemisinin değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışma salgın hastalıkların etkilerini mukayeseli bir karşılaştırma yaparak ortaya koyması ve güncel etkilerini de ifade etmesi bakımından araştırmacılara kılavuzluk yapacak bilgiler sunan bir derleme çalışması olmuştur.

Kaynakça

  • Afşar, B. andBüyükdoğan, B. (2020, Ekim). Covid-19 pandemisi döneminde IIBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 161-182.
  • Aktan, S. (2020). Tarihteki en ölümcül salgın hastalıklar neden ortaya çıktı ve nasıl sona erdi?. Euronews https://tr.euronews.com/2020/05/12/tarihteki-en-olumcul-salginlar-hangileriydi-neden-olustular-ve- nasil-sona-erdiler accessed on 18.12.2020
  • Artvinli, F. (2020). Salgınların tarihi: Toplumsal ve siyasal açıdan bir bakış. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu.
  • Atar, A., Urgan, S. and Erdoğan, P. (2020). Effect of employees’ perceptions of optimism pessimism on life satisfaction: 2020 coronavirus pandemic sample. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 01-27.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. and Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368- 397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Demir, I. (2020). Kovid-19 (Koronavirüs) salgınının ekonomik etkileri. Kovid-19 salgının seyri ve Türkiye ekonomisi Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Uluslararası Ilişkiler ve Stratejik Araştırmalar (ULISA) Enstitüsü Dergisi, 1, 7-15.
  • Demirdöğen, O. and Yorulmaz, R. (2020). Kovid-19 salgınının dünya ekonomilerine etkisi. Ortadoğu Araştırmaları Merkezi, No: 242.
  • Düşünceli, F., Arı, Ö., Evren, M. and Kavak, O. (2020). Pandemi sürecinde Mardin Artuklu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi, eğitim-öğretim ile araştırma faaliyetlerinin değerlendirilmesi. Mardin Artuklu Üniversitesi. https://www.artuklu.edu.tr/upload/posterler/covid/covid_19_mau.pdf accessed on 21.12.2020.
  • Elçi, I. H. (2020). Salgın hastalıkların kısa tarihi. Stratejik bakış. Arel USEM Dergisi, Sayı: 1, 1-11.
  • Gökçe Toker, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-11.
  • Kılıç, H. (2020). Zor zamanlarda da Müslümanca davranmak. Diyanet Dergisi. https://dergi.diyanet.gov.tr/makaledetay.php?ID=33282 accessed on 11.04.2020
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73- 94.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • McNeil, W. (2007). Dünya tarihi. (A. Şenel, Trans.), Ankara: İmge.
  • Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı(2020).Millî Eğitim Bakanlığı. 21.12.2020, https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri- acikladi/haber/20497/tr adresinden erişilmiştir.
  • Nikiforuk, A. (2020). Mahşerin dördüncü atlısı, salgın ve bulaşıcı hastalıklar tarihi. (S. Erkanlı, Trans.) İstanbul: İletişim.
  • Özdemir, H. (2005). Salgın hastalıklardan ölümler. Türk Tarih Kurumu Yayınları, 16. Dizi, Sayı: 104.
  • Parıldar, H. (2020). Tarihte bulaşıcı hastalık salgınları. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30 (Ek sayı), 19-26.
  • Sarı, C. (2020). Covid-19 pandemi sürecinin ekonomik etkileri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Finans Enstitüsü.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı (2020). Covid-19 kapsamında kamu çalışanlarına yönelik ilave tedbirler., https://www.resmigazete.gov.tr/fihrist?tarih=2020-03-22&mukerrer=1 acccessed on 20.12.2020
  • T.C. Sağlık Bakanlığı (2020). Genel koronavirüs tablosu., https://covid19.saglik.gov.tr accessed on 20.12.2020.
  • Urgan, S., Atar, A. andErdoğan, P. (2020). The relationship between working anxiety, stress and depression with positive psychological capital at 2020 covid-19 world pandemic. Iğdır Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 441-472.
  • WHO. (2020). Coronavirüs disease (Covid-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports accessed on 20.12.2020
  • YÖK. (2020). “YÖK dersleri platformu” öğrencilerin erişimine açıldı. https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/04-yok-dersleri-platformu-erisime-acildi.pdf accessed on 20.12.2020

Working Life and Distance Education in Covid-19 Pandemia One of The Epidemics Seen in World History

Yıl 2021, Cilt: 17 Sayı: Pandemi Özel Sayısı, 3173 - 3184, 30.04.2021
https://doi.org/10.26466/opus.862400

Öz

Various epidemic diseases have been seen throughout human history. These diseases have brought about enormous changes affecting humanity. These epidemics, whose effects continue to be seen even after years, have brought about historical paradigm changes with radical formations and even caused many countries to be erased from history. The last of the outbreaks emerged in Wuhan Province of China in December 2019 and the effects were seen all over the world in a short time. The epidemic has affected all life in a wide range, especially working and educational life. Due to the epidemic, all countries in the world have taken various measures and implemented practices they have never tried before. With this study, all epidemics in human history were discussed in order. The changes these epidemics caused by the period of their existence have been revealed. The current situation of the Covid-19 epidemic, whose effects are still ongoing, has been expressed in terms of its effects on working life and economic life. The situation of distance education, which started to be carried out all over the world with the Covid-19 epidemic, was also discussed in this context. Since such a widespread pandemic was seen nearly a century ago, it is important to evaluate the Covid-19 pandemic. This study has been a review study that provides information to guide researchers in terms of revealing the effects of epidemics by making a comparative comparison and expressing their current effects.

Kaynakça

  • Afşar, B. andBüyükdoğan, B. (2020, Ekim). Covid-19 pandemisi döneminde IIBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5, 161-182.
  • Aktan, S. (2020). Tarihteki en ölümcül salgın hastalıklar neden ortaya çıktı ve nasıl sona erdi?. Euronews https://tr.euronews.com/2020/05/12/tarihteki-en-olumcul-salginlar-hangileriydi-neden-olustular-ve- nasil-sona-erdiler accessed on 18.12.2020
  • Artvinli, F. (2020). Salgınların tarihi: Toplumsal ve siyasal açıdan bir bakış. Türk Tabipleri Birliği Covid-19 Pandemisi Altıncı Ay Değerlendirme Raporu.
  • Atar, A., Urgan, S. and Erdoğan, P. (2020). Effect of employees’ perceptions of optimism pessimism on life satisfaction: 2020 coronavirus pandemic sample. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 01-27.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. and Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. AJER-Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368- 397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Demir, I. (2020). Kovid-19 (Koronavirüs) salgınının ekonomik etkileri. Kovid-19 salgının seyri ve Türkiye ekonomisi Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Uluslararası Ilişkiler ve Stratejik Araştırmalar (ULISA) Enstitüsü Dergisi, 1, 7-15.
  • Demirdöğen, O. and Yorulmaz, R. (2020). Kovid-19 salgınının dünya ekonomilerine etkisi. Ortadoğu Araştırmaları Merkezi, No: 242.
  • Düşünceli, F., Arı, Ö., Evren, M. and Kavak, O. (2020). Pandemi sürecinde Mardin Artuklu Üniversitesi uzaktan eğitim sistemi, eğitim-öğretim ile araştırma faaliyetlerinin değerlendirilmesi. Mardin Artuklu Üniversitesi. https://www.artuklu.edu.tr/upload/posterler/covid/covid_19_mau.pdf accessed on 21.12.2020.
  • Elçi, I. H. (2020). Salgın hastalıkların kısa tarihi. Stratejik bakış. Arel USEM Dergisi, Sayı: 1, 1-11.
  • Gökçe Toker, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-11.
  • Kılıç, H. (2020). Zor zamanlarda da Müslümanca davranmak. Diyanet Dergisi. https://dergi.diyanet.gov.tr/makaledetay.php?ID=33282 accessed on 11.04.2020
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73- 94.
  • Kurnaz, E. ve Serçemeli, M. (2020). Covid-19 pandemi döneminde akademisyenlerin uzaktan eğitim ve muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi, 2(3), 262-288.
  • McNeil, W. (2007). Dünya tarihi. (A. Şenel, Trans.), Ankara: İmge.
  • Bakan Selçuk, koronavirüs'e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı(2020).Millî Eğitim Bakanlığı. 21.12.2020, https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri- acikladi/haber/20497/tr adresinden erişilmiştir.
  • Nikiforuk, A. (2020). Mahşerin dördüncü atlısı, salgın ve bulaşıcı hastalıklar tarihi. (S. Erkanlı, Trans.) İstanbul: İletişim.
  • Özdemir, H. (2005). Salgın hastalıklardan ölümler. Türk Tarih Kurumu Yayınları, 16. Dizi, Sayı: 104.
  • Parıldar, H. (2020). Tarihte bulaşıcı hastalık salgınları. Tepecik Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dergisi, 30 (Ek sayı), 19-26.
  • Sarı, C. (2020). Covid-19 pandemi sürecinin ekonomik etkileri. İstanbul Ticaret Üniversitesi Finans Enstitüsü.
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı (2020). Covid-19 kapsamında kamu çalışanlarına yönelik ilave tedbirler., https://www.resmigazete.gov.tr/fihrist?tarih=2020-03-22&mukerrer=1 acccessed on 20.12.2020
  • T.C. Sağlık Bakanlığı (2020). Genel koronavirüs tablosu., https://covid19.saglik.gov.tr accessed on 20.12.2020.
  • Urgan, S., Atar, A. andErdoğan, P. (2020). The relationship between working anxiety, stress and depression with positive psychological capital at 2020 covid-19 world pandemic. Iğdır Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 441-472.
  • WHO. (2020). Coronavirüs disease (Covid-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/situation-reports accessed on 20.12.2020
  • YÖK. (2020). “YÖK dersleri platformu” öğrencilerin erişimine açıldı. https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/04-yok-dersleri-platformu-erisime-acildi.pdf accessed on 20.12.2020
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Yöneylem
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Suzan Urgan 0000-0002-9280-4174

Gülsün Kurubacak 0000-0002-8068-7142

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2021
Kabul Tarihi 22 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: Pandemi Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Urgan, S., & Kurubacak, G. (2021). Working Life and Distance Education in Covid-19 Pandemia One of The Epidemics Seen in World History. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3173-3184. https://doi.org/10.26466/opus.862400