The toy is an object of play, but at the same time, it is a product that reflects gender roles and carries traces from social norms. Social perception, influences and directs consumption practices. For this reason, toy choice should be evaluated on a sociological basis. In this study, parents' gender attitudes towards toy shopping for their children will be evaluated and reflection of these attitudes on their consumption will be examined. The aim of the study, to analyze parents' attitudes towards gender indicators such as color and shape used by companies in toys and to determine gender perception and cultural codes that have an impact on these attitudes. Data collection scale, Gender roles attitude scale and purchase intention scale were used. The survey was applied online to people who have children between the ages of 0-6. The data analysis of this study was made with the SPSS program and it was determined that gender perception an effect on the toy purchase intention. Gender perceptions of parents' choice of toys differ significantly according to their demographics. It was determined that parents ' purchasing intentions differ significantly according to their demographics and educational status.
Oyuncak, bir oyun nesnesi olmakla beraber aynı zamanda toplumsal cinsiyet rollerinin yansıtıldığı ve toplumsal normlardan izler taşıyan bir ürün mahiyetindedir. Toplumsal algı ebeveynlerin tüketim pratiklerini de etkileyerek oyuncak konusundaki satın alma davranışlarına yön vermektedir. Bu nedenle oyuncak seçiminin sosyolojik bir temelde de değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu araştırmada, ebeveynlerin çocukları için oyuncak alışverişi konusunda toplumsal cinsiyete dair tutumları değerlendirilecek ve bu tutumların tüketimlerine yansıması incelenecektir. Çalışmanın amacı; oyuncaklarda firmaların kullanmış oldukları renk şekil gibi cinsiyet göstergelerine karşı ebeveynlerin tutumlarını incelemek ve bu tutumlar üzerinde etkisi olan toplumsal cinsiyet algısını ve kültürel kodları belirlemektir. Veri toplama aracı olarak cinsiyet rolleri tutum ölçeği, satın alma niyeti ölçeği kullanılmıştır. Anket 0-6 yaş grubu arasında çocuğu olan kişilere online olarak uygulanmıştır. Çalışmanın veri analizi SPSS programı ile yapılmış ve toplumsal cinsiyet algısının oyuncak satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ebeveynlerin oyuncak seçiminde cinsiyet algıları demografik özelliklerine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Ebeveynlerin satın alma niyetlerinin demografik özelliklerine ve eğitim durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 17 Sayı: 38 |