Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating the Studies Conducted between 2015-2019 in the Field of Computer Assisted Mathematics Instruction

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 40, 2258 - 2287, 01.08.2021
https://doi.org/10.26466/opus.837465

Öz

Computer assisted instruction is one of most applied methods in mathematics education In this study, a systematic literature review was conducted in the field of Computer Assisted Mathematics Instruction to reveal the recent tendency by examining the articles of journals originated in Turkey between 2015 and 2019. At the end of the two-phased selection method, 39 articles were reviewed in the current study. Demographic and methodological characteristics of articles as well as their topics and the applied technology were investigated. It was found that the number of articles was decreased in 2017 from the beginning, however, it has been increasing in the recent years. Articles were generally conducted by two authors and their data were collected mostly in Central Anatolian Region. They were distributed equally across the research design and mostly conducted with pre-service teachers. The sample size of the articles was mostly between 31 and 50. The instruments and analysis used in the articles were mentioned in the related sections. Geogebra, Cabri and Geometer’s Sketchpad were the frequently used software as the computer assisted technology in the articles. Their distribution across the topic and sample size were addressed. The results of this study would be beneficial for researchers to see the current tendency and for practitioners who want to use a technology in mathematics education.

Kaynakça

  • Akbaş, E. E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Destekli matematik öğretiminin 5. sınıf kesir konusunda öğrenci başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research. 7(13), 2148-2896. https://doi.org/doi: 10.18009/jcer.531953
  • Akgün, M. ve Koru, G. (2015). Akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci tutumu ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Ankara ili örneği). NWSA-Qualitative Studies, 10(3), 1-12.
  • Akyüz, D. (2016). Farklı öğretim yöntemleri ve sınıf seviyesine göre öğretmen adaylarının tpab analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 89–111. https://doi.org/doi: 10.16949/turcomat.75768
  • Aldemir, R., ve Tatar, E. (2014). Teknoloji destekli matematik eğitimi hakkında yayınlanan makalelerin incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 298–319.
  • Ateş, A. M., Delil, A., Işlak, O., ve Savcı, Ü. Z. (2015). Pedagojik formasyon eğitimine katılan öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğretim ile ilgili tutumlarının değerlendirilmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4), 199-214.
  • Aydoğdu, M., Akgül, A., ve Tutak, T. (2015). Ortaokul 8. sınıflarda geometrik cisimlerin alan ve hacimlerinin öğretiminde cabri 3d yazılımı kullanımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 2(1), 113–133.
  • Aygün, B., Uzun, N., ve Atasoy, E. (2016). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(2), 393-416 https://doi.org/10.16949/turcomat.37361
  • Balcı-Şeker, H., ve Erdoğan, A. (2017). Geogebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeterliğine etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(12), 82–82. https://doi.org/10.26466/opus.313072
  • Çakır, H., ve Önal, N. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri yeterlilikleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(3), 1021–1042.
  • Cheung, A. C. K., ve Slavin, R. E. (2013). The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12 classrooms: A meta-analysis. Educational Research Review, 9(2013), 88–113. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2013.01.001
  • Çetin, İ., Erdoğan, A., ve Yazlık, D. Ö. (2015). Geogebra ile öğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarılarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 84–92.
  • Dede, Y., ve Argün, Z. (2003). Matematik öğretiminde elektronik tabloların kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 147–173.
  • Demir, E., ve Şengül, M. (2018). Farklı ülkelerdeki öğrencilerin bilgi-iletişim teknolojilerine aşinalıklarının çeşitli değişkenlere göre sınıflama doğruluklarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Electronic, 17(68), 1386–1409.
  • Dergipark. (2020). Dergipark Hakkında. Retrieved November 30, 2020, from https://dergipark.org.tr/tr/pub/page/about
  • Engin, A. O., Tösten, R., ve Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bahar Sayısı ,5, 69–80.
  • Er, S., ve Sağlam-Kaya, Y. (2017). Ortaöğretim Matematik öğretmen adaylarının geogebra ortamında materyal hazırlama hakkındaki görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 228–228. https://doi.org/10.17860/mersinefd.305950
  • Erdener, K., ve Gür, H. (2019). Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 21(1), 364–377.
  • Ertem Akbaş, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 5. sınıf kesir konusunda öğrenci başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 120–145. https://doi.org/10.18009/jcer.531953
  • Genç, G., ve Öksüz, C. (2016). Dinamik matematik yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının öğretilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1551–1566.
  • Goagoses, N., ve Koglin, U. (2020). the role of social goals in academic success: Recounting the process of conducting a systematic review. In O. Zawacki-Richter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, ve K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (pp. 145–161). https://doi.org/10.1007/978-3-658-27602-7_9
  • Gökçe, S., Aydoğan-Yenmez, A., ve Özpınar, İ. (2016). Matematik öğretmenlerinin geogebra ile hazırlanan çalışma yaprakları üzerine görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 164–187. https://doi.org/10.16949/turcomat.21979
  • Gülbahar, Y., ve Alper, A. (2009). Öğretim teknolojileri alanında yapılan araştırmalar konusunda bir içerik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 93–112.
  • Günşen, G., Uyanık, G., ve Akman, B. (2019). 5 yaş çocuklarının bilim insanı imajı içerisindeki STEM alanlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 320–339. https://doi.org/10.21764/maeuefd.549299
  • Gürbüz, R., Dede, Y., ve Doğan, M. F. (2018). Olasılık öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü. Hacettepe Egitim Dergisi, 33(3), 705–722. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018036943
  • Hangül, T., ve Üzel, D. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 154–176.
  • Hidiroğlu, Ç. N., ve Bukova Güzel, E. (2016). Teknoloji destekli ortamda matematiksel modelleme sürecindeki bilişsel ve üst bilişsel eylemler arasındaki geçişler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 313–350.
  • Hyland, M. R., Pinto-Zipp, G., Olson, V., ve Lichtman, S. W. (2010). A Comparative analysis of computer-assisted instruction and traditional lecture instruction for administration and management topics in physical therapy education. Journal of College Teaching ve Learning, 7(7), 1–14.
  • İlhan, A., ve Aslaner, R. (2017). Geometri konularının öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanımının ilköğretim matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Journal of Science ve Mathematics, 11(2), 136–155.
  • İncikabı, L., Serin, M. K., Korkmaz, S., ve İncikabı, S. (2017). Türkiye’ de 2009-2014 yılları arasında yayımlanan matematik eğitimi çalışmaları üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 1–19. https://doi.org/10.17984/adyuebd.325368
  • İnel Ekici, D., ve Delen, İ. (2016). Web destekli ortamlarda fen ve matematik öğretmen adaylarının paylaştıkları öğretmenlik uygulaması günlüklerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(2), 440-459. https://doi.org/10.16949/turcomat.18873
  • Kaplan, A., ve Mesut, Ö., (2014). Çemberde açılar konusunun öğretiminde cabri yazılımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 109–122.
  • Karadeniz, M. H. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitiminde teknolojiden yararlanma durumlarının belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 119-144. https://doi.org/10.17984/adyuebd.57328
  • Karakuş, D., ve Konyalıoğlu, A. C. (2018). Ekstremum ve dönüm noktaları kavramlarındaki hataların düzeltilmesinde geogebra kullanımı. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 254–275. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506437
  • Karataş, İ., Pişkin Tunç, M., Demiray, E. ve Yılmaz, N. (2016). Öğretmen adaylarının matemati̇k öğreti̇mi̇nde teknolojik pedagojik alan bilgilierinin geliştirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 512–533.
  • Kepçeoğlu, İ., ve Yavuz, İ. (2017). Dinamik geometri yazılımlarıyla gerçekleştirilen matematik derslerinin ölçme ve değerlendirme örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 373–384.
  • Kepçeoğlu, İ., ve Yavuz, İ. (2017). Geogebra yazılımıyla limit ve süreklilik öğretiminin öğretmen adaylarının başarısına etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 21–47. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.354961
  • Kutluca, T. (2015). İkinci dereceden fonksiyonlar konusuna yönelik tutumlarda bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 148–158.
  • Kutluca, T., ve Demirkol, M. (2016). Dicle üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisinin bibliyometrik analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 108–118. https://doi.org/10.14582/duzgef.674
  • Kutluca, T , Tum, A . (2018). Matematik öğretiminde akıllı tahtaların kullanımında karşılaşılan zorluklar. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40) , 183-208 .
  • Lo, C. K. (2020). Systematic reviews on flipped learning in various education contexts. In O. Zawacki-Richter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, ve K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (p.129–143). https://doi.org/10.1007/978-3-658-27602-7_8
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matemati̇k dersi̇ öğreti̇m programi. Ankara, Türkiye Retrieved November 30, 2020, from http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D.G., ve Prisma Group, 2009. Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. PLOS MEDICINE, 6(7), 1-6.
  • Mutlu, Y., ve Söylemez, I. (2019). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerine Geogebra matematik yazılımı ile dönüşüm geometrisi konusunun öğretimi. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 163–172.
  • Newman, M., ve Gough, D. (2020). Systematic reviews in educational research: Methodology, perspectives and application. In O. Zawacki-Richter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, & K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (p.3–22). https://doi.org/10.1007/978-3-658-27602-7_1
  • Reiser, R.A. (2012). What field did you say you were in?, Defining and naming our field. In R.A. Reiser & J.V. Dempsey (Eds.), Trends and Issues in Instructional Design and Technology (3rd ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Ozan, C., ve Köse, E. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Araştırma Eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136. https://doi.org/10.19126/suje.76547
  • Öçal, M. F., ve Şimşek, M. (2016). Matematik öğretmen adaylarının geometer’s sketchpad ile problem çözme süreçleri: Ayna problemi. Bartın Üni̇versi̇tesi Eği̇ti̇m Fakültesi Dergi̇si̇, 5(2), 577–597.
  • Önal, N., ve Demir, C. G. (2012). Yedinci sınıflarda bilgisayar destekli geometri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 2(1), 19–28.
  • Özçakır, B., ve Aydın, B. (2019). Artırılmış gerçeklik deneyimlerinin matematik öğretmeni adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algılarına etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 314–335. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.487162
  • Özer, M., ve Suna, H. E. (2020). COVID-19 salgını ve eğitim. In M. Şeker, A. Özer, ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği. Ankara.
  • Özgen, K., ve Tum, A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde akıllı tahta kullanmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 7(1), 16–39.
  • Sevimli, E., ve Delice, A. (2016). Bilgisayar cebir sistemi destekli öğretimin kavramsal-işlemsel yeterliklere etkisinin incelenmesi: İntegral örneği. Hacettepe Egitim Dergisi, 31(2), 249–266.
  • Sözbilir, M. ve Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education [Special issue], 1-22
  • Tabuk, M. (2019). Lisansüstü tezlerde bilgisayar destekli matematik öğretimi uygulamaları: meta-sentez çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 1308–1659. https://doi.org/doi: 10.30831/akukeg.433539
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T. B., ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 33–50.
  • Trdizin. (2020). Trdizin-Sıkça Sorulan Sorular. Retrieved November 30, 2020, from https://trdizin.gov.tr/?page_id=45
  • Tuluk, G. Ç. (2015). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının açı kavramına ilişkin oluşturdukları kavram haritalarının değerlendirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 323-337. https://doi.org/10.16949/turcomat.36234
  • Tutak, T., İlhan, A., İç, Ü., ve Kılıçarslan, S. (2018). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin matematik öğretmen adaylarının öğrenme. Journal of Turkish Studies, 13(27), 1509–1524. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14341
  • Türkmen, G. P., ve Soybaş, D. (2019). Oyunlaştırma yöntemiyle öğrenmenin öğrencilerin matematik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 258–298. https://doi.org/10.14686/buefad.424575
  • Ulusal Matematik Öğretmenliği Birliği. (2021). Strategic use of technology in teaching and learning mathematics, a position of the national council of teachers of mathematics. 04.02.2021 tarihinde https://www.nctm.org/Standards-and-Positions/Position-Statements/Strategic-Use-of-Technology-in-Teaching-and-Learning-Mathematics/ adresinden alınmıştır.
  • Ulutaş, F., ve Ubuz,B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. Elementary Education Online, 7(3), 614–626. https://doi.org/10.17051/io.75224
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf konularının dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
  • Yağcı, M. (2017). Tarih öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara karşı tutuma etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 102–102. https://doi.org/10.14686/buefad.263571
  • Yazlık, D. Ö. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1682–1699.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H. C., ve Erbil, E. (2003). Fen Bilgisi derslerinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 152–158.
  • Yenmez, A. A. (2017). Teknolojinin matematiksel modelleme sürecine etkileri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 602-646
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, Ö., ve İpek, J. (2015). İlkokul 4. sınıf kesir öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarı düzeyine etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 56–80.
  • Zengin, Y., Kağızmanlı, T. B., Tatar, E., ve İşleyen, T. (2013). Bilgisayar destekli matematik öğretimi dersinde dinamik matematik yazılımının kullanımı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(23), 167–180.

Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi Alanında 2015-2019 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 40, 2258 - 2287, 01.08.2021
https://doi.org/10.26466/opus.837465

Öz

Bilgisayar destekli eğitim, matematik eğitimi alanında en sık kullanılan yöntemlerden biridir. Bu çalışmada Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi (BDME) konusunda 2015 ile 2019 yılları arasında Türkiye adresli dergilerde yayımlanmış makalelerin içerik analizlerin yapılması ve son beş yıldaki genel eğilimin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda yapılan sistematik literatür taraması sonucunda elde edilen araştırmalara yapılan iki aşamalı seçme işlemi sonucunda 39 makale araştırma kapsamına alınmıştır. Makalelerin demografik ve metodolojik özellikleri ile makalelerde çalışılan konu ve kullanılan teknoloji bağlamında dağılımı incelenmiştir. Çalışma sonucunda makale sayısının 2017 yılında düşüş eğilimi gösterdiği ancak son yıllarda tekrar artış eğilimine girdiği, makalelerde daha çok İç Anadolu bölgesinden veri toplandığı ve iki yazarlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Metodolojik özellerine göre incelendiğinde ise eşit sayıda araştırma yöntemlerinin tercih edildiği, daha çok öğretmen adayları ile çalışıldığı, makalelerde örneklem büyüklüğünün ise daha çok 31 ile 50 arasında değiştiği görülmüştür. Makalelerde kullanılan veri toplama araçları ve analiz yöntemlerine araştırma sonuçlarında yer verilmiştir. BDME yöntemi olarak makalelerde daha çok Geogebra, Cabri ve Geometer’s Sketchpad isimli yazılımlardan faydalanıldığı tespit edilmiştir. Bu yazılımların konu ve örneklem düzeyi bağlamında dağılımına yer verilmiştir. Çalışma sonuçlarının bilgisayar destekli matematik eğitimi konusunda çalışacak araştırmacı ve bu araçları derslerine entegre edecek matematik eğitimcilerine ışık tutacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Akbaş, E. E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Destekli matematik öğretiminin 5. sınıf kesir konusunda öğrenci başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research. 7(13), 2148-2896. https://doi.org/doi: 10.18009/jcer.531953
  • Akgün, M. ve Koru, G. (2015). Akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci tutumu ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Ankara ili örneği). NWSA-Qualitative Studies, 10(3), 1-12.
  • Akyüz, D. (2016). Farklı öğretim yöntemleri ve sınıf seviyesine göre öğretmen adaylarının tpab analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 89–111. https://doi.org/doi: 10.16949/turcomat.75768
  • Aldemir, R., ve Tatar, E. (2014). Teknoloji destekli matematik eğitimi hakkında yayınlanan makalelerin incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 298–319.
  • Ateş, A. M., Delil, A., Işlak, O., ve Savcı, Ü. Z. (2015). Pedagojik formasyon eğitimine katılan öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğretim ile ilgili tutumlarının değerlendirilmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(4), 199-214.
  • Aydoğdu, M., Akgül, A., ve Tutak, T. (2015). Ortaokul 8. sınıflarda geometrik cisimlerin alan ve hacimlerinin öğretiminde cabri 3d yazılımı kullanımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 2(1), 113–133.
  • Aygün, B., Uzun, N., ve Atasoy, E. (2016). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(2), 393-416 https://doi.org/10.16949/turcomat.37361
  • Balcı-Şeker, H., ve Erdoğan, A. (2017). Geogebra yazılımı ile geometri öğretiminin geometri ders başarısına ve geometri öz-yeterliğine etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(12), 82–82. https://doi.org/10.26466/opus.313072
  • Çakır, H., ve Önal, N. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin bilişim teknolojileri yeterlilikleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 11(3), 1021–1042.
  • Cheung, A. C. K., ve Slavin, R. E. (2013). The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12 classrooms: A meta-analysis. Educational Research Review, 9(2013), 88–113. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2013.01.001
  • Çetin, İ., Erdoğan, A., ve Yazlık, D. Ö. (2015). Geogebra ile öğretimin sekizinci sınıf öğrencilerinin dönüşüm geometrisi konusundaki başarılarına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 84–92.
  • Dede, Y., ve Argün, Z. (2003). Matematik öğretiminde elektronik tabloların kullanımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 147–173.
  • Demir, E., ve Şengül, M. (2018). Farklı ülkelerdeki öğrencilerin bilgi-iletişim teknolojilerine aşinalıklarının çeşitli değişkenlere göre sınıflama doğruluklarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi Electronic, 17(68), 1386–1409.
  • Dergipark. (2020). Dergipark Hakkında. Retrieved November 30, 2020, from https://dergipark.org.tr/tr/pub/page/about
  • Engin, A. O., Tösten, R., ve Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Bahar Sayısı ,5, 69–80.
  • Er, S., ve Sağlam-Kaya, Y. (2017). Ortaöğretim Matematik öğretmen adaylarının geogebra ortamında materyal hazırlama hakkındaki görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 228–228. https://doi.org/10.17860/mersinefd.305950
  • Erdener, K., ve Gür, H. (2019). Ortaokul matematik derslerinde dinamik geometri yazılımı geometer’s sketchpad kullanımı ile ilgili öğrenci görüşleri. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 21(1), 364–377.
  • Ertem Akbaş, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli matematik öğretiminin 5. sınıf kesir konusunda öğrenci başarılarına etkisi. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 120–145. https://doi.org/10.18009/jcer.531953
  • Genç, G., ve Öksüz, C. (2016). Dinamik matematik yazılımı ile 5. sınıf çokgenler ve dörtgenler konularının öğretilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 1551–1566.
  • Goagoses, N., ve Koglin, U. (2020). the role of social goals in academic success: Recounting the process of conducting a systematic review. In O. Zawacki-Richter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, ve K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (pp. 145–161). https://doi.org/10.1007/978-3-658-27602-7_9
  • Gökçe, S., Aydoğan-Yenmez, A., ve Özpınar, İ. (2016). Matematik öğretmenlerinin geogebra ile hazırlanan çalışma yaprakları üzerine görüşleri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 164–187. https://doi.org/10.16949/turcomat.21979
  • Gülbahar, Y., ve Alper, A. (2009). Öğretim teknolojileri alanında yapılan araştırmalar konusunda bir içerik analizi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 93–112.
  • Günşen, G., Uyanık, G., ve Akman, B. (2019). 5 yaş çocuklarının bilim insanı imajı içerisindeki STEM alanlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 320–339. https://doi.org/10.21764/maeuefd.549299
  • Gürbüz, R., Dede, Y., ve Doğan, M. F. (2018). Olasılık öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü. Hacettepe Egitim Dergisi, 33(3), 705–722. https://doi.org/10.16986/HUJE.2018036943
  • Hangül, T., ve Üzel, D. (2010). Bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) 8. sınıf matematik öğretiminde öğrenci tutumuna etkisi ve BDÖ hakkında öğrenci görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 154–176.
  • Hidiroğlu, Ç. N., ve Bukova Güzel, E. (2016). Teknoloji destekli ortamda matematiksel modelleme sürecindeki bilişsel ve üst bilişsel eylemler arasındaki geçişler. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 313–350.
  • Hyland, M. R., Pinto-Zipp, G., Olson, V., ve Lichtman, S. W. (2010). A Comparative analysis of computer-assisted instruction and traditional lecture instruction for administration and management topics in physical therapy education. Journal of College Teaching ve Learning, 7(7), 1–14.
  • İlhan, A., ve Aslaner, R. (2017). Geometri konularının öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanımının ilköğretim matematik öğretmen adaylarının görsel matematik okuryazarlık algı düzeylerine etkisinin incelenmesi. Journal of Science ve Mathematics, 11(2), 136–155.
  • İncikabı, L., Serin, M. K., Korkmaz, S., ve İncikabı, S. (2017). Türkiye’ de 2009-2014 yılları arasında yayımlanan matematik eğitimi çalışmaları üzerine bir araştırma. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 1–19. https://doi.org/10.17984/adyuebd.325368
  • İnel Ekici, D., ve Delen, İ. (2016). Web destekli ortamlarda fen ve matematik öğretmen adaylarının paylaştıkları öğretmenlik uygulaması günlüklerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(2), 440-459. https://doi.org/10.16949/turcomat.18873
  • Kaplan, A., ve Mesut, Ö., (2014). Çemberde açılar konusunun öğretiminde cabri yazılımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 109–122.
  • Karadeniz, M. H. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik eğitiminde teknolojiden yararlanma durumlarının belirlenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(7), 119-144. https://doi.org/10.17984/adyuebd.57328
  • Karakuş, D., ve Konyalıoğlu, A. C. (2018). Ekstremum ve dönüm noktaları kavramlarındaki hataların düzeltilmesinde geogebra kullanımı. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 254–275. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506437
  • Karataş, İ., Pişkin Tunç, M., Demiray, E. ve Yılmaz, N. (2016). Öğretmen adaylarının matemati̇k öğreti̇mi̇nde teknolojik pedagojik alan bilgilierinin geliştirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 512–533.
  • Kepçeoğlu, İ., ve Yavuz, İ. (2017). Dinamik geometri yazılımlarıyla gerçekleştirilen matematik derslerinin ölçme ve değerlendirme örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 373–384.
  • Kepçeoğlu, İ., ve Yavuz, İ. (2017). Geogebra yazılımıyla limit ve süreklilik öğretiminin öğretmen adaylarının başarısına etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(1), 21–47. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.354961
  • Kutluca, T. (2015). İkinci dereceden fonksiyonlar konusuna yönelik tutumlarda bilgisayar destekli öğretim yönteminin etkisi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 148–158.
  • Kutluca, T., ve Demirkol, M. (2016). Dicle üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisinin bibliyometrik analizi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 108–118. https://doi.org/10.14582/duzgef.674
  • Kutluca, T , Tum, A . (2018). Matematik öğretiminde akıllı tahtaların kullanımında karşılaşılan zorluklar. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40) , 183-208 .
  • Lo, C. K. (2020). Systematic reviews on flipped learning in various education contexts. In O. Zawacki-Richter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, ve K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (p.129–143). https://doi.org/10.1007/978-3-658-27602-7_8
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matemati̇k dersi̇ öğreti̇m programi. Ankara, Türkiye Retrieved November 30, 2020, from http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D.G., ve Prisma Group, 2009. Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement. PLOS MEDICINE, 6(7), 1-6.
  • Mutlu, Y., ve Söylemez, I. (2019). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerine Geogebra matematik yazılımı ile dönüşüm geometrisi konusunun öğretimi. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 163–172.
  • Newman, M., ve Gough, D. (2020). Systematic reviews in educational research: Methodology, perspectives and application. In O. Zawacki-Richter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, & K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (p.3–22). https://doi.org/10.1007/978-3-658-27602-7_1
  • Reiser, R.A. (2012). What field did you say you were in?, Defining and naming our field. In R.A. Reiser & J.V. Dempsey (Eds.), Trends and Issues in Instructional Design and Technology (3rd ed.). Boston, MA: Pearson Education.
  • Ozan, C., ve Köse, E. (2014). Eğitim Programları ve Öğretim Alanındaki Araştırma Eğilimleri. Sakarya University Journal of Education, 4(1), 116-136. https://doi.org/10.19126/suje.76547
  • Öçal, M. F., ve Şimşek, M. (2016). Matematik öğretmen adaylarının geometer’s sketchpad ile problem çözme süreçleri: Ayna problemi. Bartın Üni̇versi̇tesi Eği̇ti̇m Fakültesi Dergi̇si̇, 5(2), 577–597.
  • Önal, N., ve Demir, C. G. (2012). Yedinci sınıflarda bilgisayar destekli geometri öğretiminin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 2(1), 19–28.
  • Özçakır, B., ve Aydın, B. (2019). Artırılmış gerçeklik deneyimlerinin matematik öğretmeni adaylarının teknoloji entegrasyonu öz-yeterlik algılarına etkisi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(2), 314–335. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.487162
  • Özer, M., ve Suna, H. E. (2020). COVID-19 salgını ve eğitim. In M. Şeker, A. Özer, ve C. Korkut (Eds.), Küresel Salgının Anatomisi İnsan ve Toplumun Geleceği. Ankara.
  • Özgen, K., ve Tum, A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde akıllı tahta kullanmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 7(1), 16–39.
  • Sevimli, E., ve Delice, A. (2016). Bilgisayar cebir sistemi destekli öğretimin kavramsal-işlemsel yeterliklere etkisinin incelenmesi: İntegral örneği. Hacettepe Egitim Dergisi, 31(2), 249–266.
  • Sözbilir, M. ve Kutu, H. (2008). Development and current status of science education research in Turkey. Essays in Education [Special issue], 1-22
  • Tabuk, M. (2019). Lisansüstü tezlerde bilgisayar destekli matematik öğretimi uygulamaları: meta-sentez çalışması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 1308–1659. https://doi.org/doi: 10.30831/akukeg.433539
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T. B., ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 33–50.
  • Trdizin. (2020). Trdizin-Sıkça Sorulan Sorular. Retrieved November 30, 2020, from https://trdizin.gov.tr/?page_id=45
  • Tuluk, G. Ç. (2015). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının açı kavramına ilişkin oluşturdukları kavram haritalarının değerlendirilmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 6(2), 323-337. https://doi.org/10.16949/turcomat.36234
  • Tutak, T., İlhan, A., İç, Ü., ve Kılıçarslan, S. (2018). Bilgisayar destekli matematik öğretiminin matematik öğretmen adaylarının öğrenme. Journal of Turkish Studies, 13(27), 1509–1524. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14341
  • Türkmen, G. P., ve Soybaş, D. (2019). Oyunlaştırma yöntemiyle öğrenmenin öğrencilerin matematik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 258–298. https://doi.org/10.14686/buefad.424575
  • Ulusal Matematik Öğretmenliği Birliği. (2021). Strategic use of technology in teaching and learning mathematics, a position of the national council of teachers of mathematics. 04.02.2021 tarihinde https://www.nctm.org/Standards-and-Positions/Position-Statements/Strategic-Use-of-Technology-in-Teaching-and-Learning-Mathematics/ adresinden alınmıştır.
  • Ulutaş, F., ve Ubuz,B. (2008). Matematik eğitiminde araştırmalar ve eğilimler: 2000 ile 2006 yılları arası. Elementary Education Online, 7(3), 614–626. https://doi.org/10.17051/io.75224
  • Vatansever, S. (2007). İlköğretim 7. sınıf konularının dinamik geometri yazılımı Geometer’s Sketchpad ile öğrenmenin başarıya, kalıcılığa etkisi ve öğrenci görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi)
  • Yağcı, M. (2017). Tarih öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya, öğrenilenlerin kalıcılığına ve bilgisayara karşı tutuma etkisi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 102–102. https://doi.org/10.14686/buefad.263571
  • Yazlık, D. Ö. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin matematik öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik görüşleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1682–1699.
  • Yenice, N., Sümer, Ş., Oktaylar, H. C., ve Erbil, E. (2003). Fen Bilgisi derslerinde bilgisayar destekli öğretimin dersin hedeflerine ulaşma düzeyine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 152–158.
  • Yenmez, A. A. (2017). Teknolojinin matematiksel modelleme sürecine etkileri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 602-646
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, Ö., ve İpek, J. (2015). İlkokul 4. sınıf kesir öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarı düzeyine etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 56–80.
  • Zengin, Y., Kağızmanlı, T. B., Tatar, E., ve İşleyen, T. (2013). Bilgisayar destekli matematik öğretimi dersinde dinamik matematik yazılımının kullanımı. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(23), 167–180.
Toplam 69 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Battal 0000-0001-8659-2294

Aslı Çalışkan Bu kişi benim 0000-0003-4244-2643

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2021
Kabul Tarihi 5 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Battal, A., & Çalışkan, A. (2021). Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi Alanında 2015-2019 Yılları Arasında Yapılan Araştırmaların İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(40), 2258-2287. https://doi.org/10.26466/opus.837465