Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Z Kuşağının Yazarlık Denemesi: Wattpad Platformunda Yer Alan Genç Kız Hikayelerindeki Karakter ve Davranış Temsillerinin İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 7368 - 7410, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.894500

Öz

Bu çalışmanın amacı; dijital okuma-yazma sitesi olan Wattpad platformunda yer alan hikayelerdeki karakter temsilleri, olay örgüleri ve riskli davranış örüntülerini incelemek suretiyle Z kuşağı olarak tarif edilen çocuk ve ergenlerin eğilim ve ilgi alanlarını keşfetmek amaçlanmaktadır. Bu kapsamda genç kız edebiyatı kategorisinde 150.000 ve üzeri beğeni sayısına ulaşan, tamamlanan ve henüz fiziksel olarak kitap haline dönüşmeyen on beş kitap içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Sağlıklı olmayan aile temsilleri, cinsiyet özelliklerinin öne çıkartıldığı kadın ve erkek temsilleri, madde kullanımı, suç, şiddet, intihar gibi riskli davranışlar, erken yaşta cinsel birliktelikler, pornografik sunumlar, tecavüz gibi cinsel içerikli davranışlar hikayelerde öne çıkan içerik özelikleridir. Kitaplarda yer alan içerikler riskli davranışlar bağlamında çocuklar ve gençler için özendirici olma özelliği taşımaktadır. Bununla birlikte var olan kitaplar, Z kuşağının düşünce ve beklentilerini anlama; karşılaştıkları ailevi, ilişkisel ve duygusal problemlerin neler olduğunu keşfetme ve bu sorunlarla nasıl baş ettikleri ve çözüm yollarına yönelik geniş bir veri havuzu niteliği taşımaktadır. Sonuç olarak, çocukların gelişim özellikleri dikkate alınarak Wattpad gibi sanal platformların denetimlerinin yapılacağı, kullanıcıların ve ailelerin bilgilendirileceği yöntemlerin geliştirilmesi önemlidir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Ağır, M. (2017, 19 Ocak). Yeşilay wattpad’in gizli tehlikelerine karşı aileleri uyarıyor. Yeşilay, Wattpad'in Gizli Tehlikelerine Karşı Uyarıyor | Yeşilay (yesilay.org.tr)
  • Ağır, M. (2019). Sosyal ağ platformu wattpad uygulamasının ergenlerin problemleri, çözüm stratejileri ve olası etkileri açısından incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(27), 723-752. https://dx.doi.org/10.29329/mjer.2019.185.35.
  • Akar, G. (2019). Gender discourse in wattpad as a youth subculture. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe University,Institute of Social Sciences, İstanbul.
  • Alanka, Ö. ve Cezik, A. (2016). Dijital kibir: Sosyal medyadaki narsistik ritüellere ilişkin bir inceleme. TRT Akademi, 1(2), 548-569.
  • Arslan, B. ve Nur, E. (2018). Teknolojinin yeni çocuğu: K kuşağı. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 329-347.
  • Asutay, H. (2000). Türk ve alman gençlik yazınında ergenlik romanı. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aytekin, M. ve Yavuz, B. B. (2019). Wattpad’in lisede eğitim gören kız öğrenciler üzerindeki etkisi. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, 5(8), 503-512.
  • Babacan, M.E. (2015a). Sosyal medya ve gençlik. İstanbul:Açılım Kitap.
  • Babacan, M. E. (2015b). Gençliğin sosyal medya kullanım pratikleri ve sosyal sermaye ilişkisi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 3(2), 37-65.
  • Bal, M. (2018). Reading and writing experiences of middle school students in the digital age: wattpad sample. Internationel Journal of Education & Literacy Studies, 6(2), 89-100.
  • Basri, T., Andi, F. ve Afriyanti, Y. (2019). The reception of selected female readers toward romance story in the wattpad. The 4th Annual Seminar on English Language Studies (ASELS).
  • Bazarcı, S. (2019). Transmedya uygulamalarında yayılma kanalları: Küresel örnekler üzerine bir inceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (AKİL), 31, 560-576. https://dx.doi.org/10.31123/akil.529067.
  • Börekçi, G. (2015, 26 Temmuz). Wattpad yazarları başlı başına bir gezegen. (Habertürk). https://m.haberturk.com/yazarlar/gulenay-borekci/1107552-18-alti-wattpad-yazarlari-basli-basina-bir-gezegen adresinden erişildi.
  • Common Sense Media, (2017). The common sense census: Media use by kids age zero to eight. Research Report.
  • Contreras, D. J., Gonzaga, H. G., Trovela, B. M. ve Kagaoan, M. A. (2015). The “wattyfever”: Constructs of wattpad readers on wattpad’s role in their 263 lives. LPU Laguna Journal of Arts and Sciences Communication Research , 308-327.
  • Cüceloğlu, D. (2010). İnsan ve davranışı. İstanbul:Remzi Kitabevi.
  • Çalışır, G., ve Çakıcı, F. O. (2015). Toplumsal cinsiyet bağlamında sosyal medyada kurulan benlik inşasının temsili. Turkish Studies, 10(10), 267-290. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8525.
  • Çoban, O. (2015). Yoksa sen daha okumadın mı?: Bir online okuma platformu olarak wattpad ve sanal dünyanın gençlerinde sanal okuma kültürü. II. Uluslararası Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, Maltepe.
  • Duse, C. S. ve Duse, D. M. (2016). The teacher of the generation Z. The European Proceedings Of Social & Behavioural Sciences, Edu World 2016 - 7th International Conference. http://dx.doi.org/10.15405/epsbs(2357-1330).2017.5.2.
  • Engin, A. O. (10 Eylül 2013). Sosyal medya gençleri kimlik krizine sokuyor. (NTV). 3 Ocak 2021, https://www.ntv.com.tr/turkiye/sosyal-medya-gencleri-kimlik-krizine sokuyor,u3d4_tzO10WTwGRUriiADg adresinden erişildi.
  • Ekşi, F. ve Ümmet D. (2015). Bir kişilerarası iletişim problemi olarak internet bağımlılığı ve siber zorbalık: Psikolojik danışma açısından değerlendirme. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 91-115.
  • Eskin, M. (2017). Gençler arasında intihar düşüncesi, girişimi ve tutumları. Türk Psikoloji Derneği, 32(80), 93-111. Fırat, M. ve Ayran, G. (2016). Üniversite öğrencileri arasında sanal zorbalık. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(4), 322-329. http://dx.doi.org/10.5455/pmb.1-1450776947.
  • Google (2016, August). Generation Z: New insights into the mobile-first mindset of teens. http://storage.googleapis.com/think/docs/GenZ_Insights_All_teens.pdf .
  • Güngör, A. ve Koçak, O. (2020). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı ve akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 397-419.
  • Güleç Sağlam, S. (2020). Kitap olarak basılan wattpad hikâyelerindeki dinî ve ahlâkî unsurlara yönelik içerik analizi. (Yüksek Lisans). Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Jusmaya, A. (2019) The effectiveness of using wattpad to develop students’ writing ability. Jurnal Ide Bahasa, 1(2), 105-114.
  • Juniar, R. F., Widiati, U. ve Astuti, U. P. (2019). The effect of using wattpad on process-genre approach towards writing achievement in tertiary level. Jurnal Pendidikan, 4(7), 897-905.
  • Horzum, M. ve Ayas, T. (2014). Orta öğretim öğrencilerin psikolojik belirtilere göre sanal zorba ve sanal mağdur düzeylerinin yordanması. Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, 1(2) , 21-36.
  • İnselöz, N. T. ve Uçanok, Z. (2013). Ergenlerde sanal zorbalık: nedenler, duygular ve baş etme yollarının niteliksel analizi. Türk Psikoloji Yazıları, 16(32), 20-44.
  • Kara, M. (2015, 12 Kasım). Türkiye 3 milyon kullanıcısıyla wattpad’in en popüler olduğu üçüncü pazar. https://webrazzi.com/2015/11/12/turkiye-3-milyon-kullanicisiyla-wattpadin-en-populer-oldugu-ucuncu-pazar/ adresinden erişildi.
  • Karaosmanoğlu, P. (2019). Wattpad kitapları üzerine bir içerik çözümlemesi. (Yüksek Lisans Tezi). Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • Kavuk, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin sanal zorba ve sanal kurban olma durumlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, E. (2019, 31 Mayıs).Wattpad, cinsel istismar ve pedofili. Star. https://www.star.com.tr/acik-gorus/wattpad--cinsel-istismar-ve-pedofili-haber-1458146/ adresinden erişildi.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanların motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 120-137.
  • Kocaşahan, N. (2012). Lise ve üniversite öğrencilerinde akran zorbalığı ve sanal zorbalık. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Messerschmidt, J. M. (2019). Hegemonik erkeklik: formülasyon, yeniden formülasyon ve genişleme. İstanbul: Özyeğin Üniversitesi Yayınları.
  • Neşeli, D ve Güran-Yiğitbaşı, K. (2020). Türkiye’de yayınevleri tarafından yayınlanan wattpad kitapları üzerine bir araştırma. Yeni Medya Elektronik Dergi, 4(1), 10-23.
  • Neydim, N. (2011). Gençlik edebiyatı tanım ve uygulama sorunları. İçinde Eğitim Sen Gençlik Edebiyatı Ve Genel Edebiyat Kitap Kataloğu (s.13-23). http://egitimsen.org.tr/wp-content/uploads/2015/12/13-26.pdf adresinden erişildi.
  • Okur, H. (2013). Gençlik ve sosyal paylaşım siteleri. Düşünce Dünyasında Türkiz Siyaset ve Kültür Dergisi, 1(23), 93-106.
  • Özkan, A. (2020). Geleneksel anlatı tiplerinin popüler romanlardaki dönüşümü: wattpad örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Palabıyıkoğlu, R. (1993). İntihar davranışında ailenin rolü ve önemi. Kriz Dergisi, 1(2). https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000020.
  • Pianzola, F., Rebora, S. ve Lauer, G.(2020). Wattpad as a resource for literary studies. Quantitative and qualitative examples of the importance of digital social reading and readers’comments in the margins. PLoS ONE, 15(1). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0226708 .
  • Rothman, D. (2016). A tsunami of learners called generation Z. http://www.mdle.net/Journal/A_Tsunami_of_Learners_Called_Generation_Z.pdf adresinden erişildi.
  • Sarıoğlu, E. B. ve Özgen, E. (2018). Z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine bir çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 1067-1081.
  • Seemiller, C. ve Grace, M. (2019). Generation z: A century in the making. Routledge Taylor&Francis Group.
  • Sifferlin, A. (2015, 25 Nisan). 6-month-old babies are now using tablets and smartphones. (Time).http://time.com/3834978/babies-use-devices/ adresinden erişildi.
  • Singh, A. (2014). Challenges and issues of generation Z. IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM), 16(7), 59-63.
  • Sladek, S., ve Grabinger, A. (2013). Gen Z. Introducing the first Generation of the 21st Century. Tweng, J. M. (2013). Ben nesli. İstanbul: Kaknüs Psikoloji.
  • Türk Dil Kurumu: Kuşak kavramı. https://sozluk.gov.tr/.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2020). Hane halkı bilim teknolojileri kullanım araştırması raporu, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679 adresinden erişildi.
  • Üstten, A. (2016). Gençlik edebiyatı eserlerinde gençlik sorunlarının yansıtılış biçimi üzerine bir değerlendirme. Turkish Studies, 11(20), 605-616.
  • Valkenburg, P. M., Schouten, A. P. ve Peter, J. (2005). Adolescents’ Identity Experiments on the intenet. New Media & Society, 7(3), 383-402.
  • Vural, B. A. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yaşar University, 20(5), 3348-3382.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim Ve Bilim Dergisi, 23(112), 7-17.
  • Yıldız, S. ve Akça S. (2015). Adolesanlarda risk alma davranışı ve adolesanlara yaklaşım. Psikiyatri/ Nöroloji/ Davranış Bilimleri Dergisi, 6, 14-22.
  • Yiğitbaşı, K. (2018). Transmedya hikayeciliği’nde wattpad örneği ve okur tercihlerine yönelik bir araştırma. Online Academic Journal of Information Technology, 9(30), 21-41.
  • Yoesoef, M. (2019). Cyber literature: Wattpad and webnovel as generation z reading in the digital world. Advances in Social Science, Education And Humanities Research, 453, 128-131.
  • Wattpad. (2020a). About wattpad. https://company.wattpad.com/. Erişim Tarihi: 25 Aralık 2020.
  • Wattpad. (2020b, 10 March). Wattpad named to fast company’s annual list of the world’s most innovative companies for 2020. 15 Aralık 2020, https://company.wattpad.com/blog/2020/3/10/wattpad-named-to-fast-companys-annual-list-of-the-worlds-most-innovative-companies-for-2020? utm_source=pr&utm_medium=pr_email&utm_campaign=mkt_year_in_review_release adresinden erişildi.
  • Wattpad. (2020c, 1 December). Wattpad’s 2020 year in review: Catharsis through creativity, creating community, and changing the world with stories. (20 Aralık 2020). https://company.wattpad.com/blog/2020/12/1/wattpads-2020-year-in-review-catharsis-through-creativity-creating-community-and-changing-the-world-with-stories adresinden erişildi.
  • Wattpad Yardım (2021, 15 Şubat), İçerik kategorileri (t.y.) https://support.wattpad.com/hc/tr/articles/360020325871-%C4%B0%C3%A7erik-Kategorileri adresinden erişildi.

The Attempt of Authorship in Generation Z: An Investigation of Character and Behavioral Representations in The Young Girl Stories on Wattpad Platform

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 7368 - 7410, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.894500

Öz

The aim of this study is to explore the desires and fields of interest of children and teenagers who are described as Generation Z by addressing character representations, storylines and risky behavioural patterns found in Wattpad which is a digital reading-writing website. In this scope, in the chick lit category, completed fifteen books, which have reached 150,000 or more likes, but have not been physically transformed into books yet, were reviewed through the content analysis method. Unhealthy family representations, female and male representations where gender characteristics are emphasized, risky behaviours such as substance use, crime, violence, and suicide, early sexual intercourse, pornographic presentations, sexual behaviours such as rape are prominent content features in the stories. The contents in the books encourage children and adolescents to engage in risky behaviours. However, existing books are a large data repository that includes understanding the thoughts and expectations of Generation Z, discovering the familial, relational and emotional problems they face and how to handle and to provide solutions to them. As a result, taking into consideration the developmental characteristics of children, it is important to develop methods whereby virtual platforms such as Wattpad will be inspected and its users and families will be informed.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Ağır, M. (2017, 19 Ocak). Yeşilay wattpad’in gizli tehlikelerine karşı aileleri uyarıyor. Yeşilay, Wattpad'in Gizli Tehlikelerine Karşı Uyarıyor | Yeşilay (yesilay.org.tr)
  • Ağır, M. (2019). Sosyal ağ platformu wattpad uygulamasının ergenlerin problemleri, çözüm stratejileri ve olası etkileri açısından incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(27), 723-752. https://dx.doi.org/10.29329/mjer.2019.185.35.
  • Akar, G. (2019). Gender discourse in wattpad as a youth subculture. (Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe University,Institute of Social Sciences, İstanbul.
  • Alanka, Ö. ve Cezik, A. (2016). Dijital kibir: Sosyal medyadaki narsistik ritüellere ilişkin bir inceleme. TRT Akademi, 1(2), 548-569.
  • Arslan, B. ve Nur, E. (2018). Teknolojinin yeni çocuğu: K kuşağı. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 6(15), 329-347.
  • Asutay, H. (2000). Türk ve alman gençlik yazınında ergenlik romanı. (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aytekin, M. ve Yavuz, B. B. (2019). Wattpad’in lisede eğitim gören kız öğrenciler üzerindeki etkisi. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, 5(8), 503-512.
  • Babacan, M.E. (2015a). Sosyal medya ve gençlik. İstanbul:Açılım Kitap.
  • Babacan, M. E. (2015b). Gençliğin sosyal medya kullanım pratikleri ve sosyal sermaye ilişkisi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 3(2), 37-65.
  • Bal, M. (2018). Reading and writing experiences of middle school students in the digital age: wattpad sample. Internationel Journal of Education & Literacy Studies, 6(2), 89-100.
  • Basri, T., Andi, F. ve Afriyanti, Y. (2019). The reception of selected female readers toward romance story in the wattpad. The 4th Annual Seminar on English Language Studies (ASELS).
  • Bazarcı, S. (2019). Transmedya uygulamalarında yayılma kanalları: Küresel örnekler üzerine bir inceleme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (AKİL), 31, 560-576. https://dx.doi.org/10.31123/akil.529067.
  • Börekçi, G. (2015, 26 Temmuz). Wattpad yazarları başlı başına bir gezegen. (Habertürk). https://m.haberturk.com/yazarlar/gulenay-borekci/1107552-18-alti-wattpad-yazarlari-basli-basina-bir-gezegen adresinden erişildi.
  • Common Sense Media, (2017). The common sense census: Media use by kids age zero to eight. Research Report.
  • Contreras, D. J., Gonzaga, H. G., Trovela, B. M. ve Kagaoan, M. A. (2015). The “wattyfever”: Constructs of wattpad readers on wattpad’s role in their 263 lives. LPU Laguna Journal of Arts and Sciences Communication Research , 308-327.
  • Cüceloğlu, D. (2010). İnsan ve davranışı. İstanbul:Remzi Kitabevi.
  • Çalışır, G., ve Çakıcı, F. O. (2015). Toplumsal cinsiyet bağlamında sosyal medyada kurulan benlik inşasının temsili. Turkish Studies, 10(10), 267-290. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8525.
  • Çoban, O. (2015). Yoksa sen daha okumadın mı?: Bir online okuma platformu olarak wattpad ve sanal dünyanın gençlerinde sanal okuma kültürü. II. Uluslararası Gençlik Edebiyatı Sempozyumu, İstanbul, Maltepe.
  • Duse, C. S. ve Duse, D. M. (2016). The teacher of the generation Z. The European Proceedings Of Social & Behavioural Sciences, Edu World 2016 - 7th International Conference. http://dx.doi.org/10.15405/epsbs(2357-1330).2017.5.2.
  • Engin, A. O. (10 Eylül 2013). Sosyal medya gençleri kimlik krizine sokuyor. (NTV). 3 Ocak 2021, https://www.ntv.com.tr/turkiye/sosyal-medya-gencleri-kimlik-krizine sokuyor,u3d4_tzO10WTwGRUriiADg adresinden erişildi.
  • Ekşi, F. ve Ümmet D. (2015). Bir kişilerarası iletişim problemi olarak internet bağımlılığı ve siber zorbalık: Psikolojik danışma açısından değerlendirme. Değerler Eğitimi Dergisi, 11(25), 91-115.
  • Eskin, M. (2017). Gençler arasında intihar düşüncesi, girişimi ve tutumları. Türk Psikoloji Derneği, 32(80), 93-111. Fırat, M. ve Ayran, G. (2016). Üniversite öğrencileri arasında sanal zorbalık. TAF Preventive Medicine Bulletin, 15(4), 322-329. http://dx.doi.org/10.5455/pmb.1-1450776947.
  • Google (2016, August). Generation Z: New insights into the mobile-first mindset of teens. http://storage.googleapis.com/think/docs/GenZ_Insights_All_teens.pdf .
  • Güngör, A. ve Koçak, O. (2020). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılığı ve akademik erteleme davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 397-419.
  • Güleç Sağlam, S. (2020). Kitap olarak basılan wattpad hikâyelerindeki dinî ve ahlâkî unsurlara yönelik içerik analizi. (Yüksek Lisans). Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Jusmaya, A. (2019) The effectiveness of using wattpad to develop students’ writing ability. Jurnal Ide Bahasa, 1(2), 105-114.
  • Juniar, R. F., Widiati, U. ve Astuti, U. P. (2019). The effect of using wattpad on process-genre approach towards writing achievement in tertiary level. Jurnal Pendidikan, 4(7), 897-905.
  • Horzum, M. ve Ayas, T. (2014). Orta öğretim öğrencilerin psikolojik belirtilere göre sanal zorba ve sanal mağdur düzeylerinin yordanması. Online Journal of Technology Addiction and Cyberbullying, 1(2) , 21-36.
  • İnselöz, N. T. ve Uçanok, Z. (2013). Ergenlerde sanal zorbalık: nedenler, duygular ve baş etme yollarının niteliksel analizi. Türk Psikoloji Yazıları, 16(32), 20-44.
  • Kara, M. (2015, 12 Kasım). Türkiye 3 milyon kullanıcısıyla wattpad’in en popüler olduğu üçüncü pazar. https://webrazzi.com/2015/11/12/turkiye-3-milyon-kullanicisiyla-wattpadin-en-populer-oldugu-ucuncu-pazar/ adresinden erişildi.
  • Karaosmanoğlu, P. (2019). Wattpad kitapları üzerine bir içerik çözümlemesi. (Yüksek Lisans Tezi). Trabzon Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • Kavuk, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin sanal zorba ve sanal kurban olma durumlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, E. (2019, 31 Mayıs).Wattpad, cinsel istismar ve pedofili. Star. https://www.star.com.tr/acik-gorus/wattpad--cinsel-istismar-ve-pedofili-haber-1458146/ adresinden erişildi.
  • Keleş, H. N. (2011). Y kuşağı çalışanların motivasyon profillerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 120-137.
  • Kocaşahan, N. (2012). Lise ve üniversite öğrencilerinde akran zorbalığı ve sanal zorbalık. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Messerschmidt, J. M. (2019). Hegemonik erkeklik: formülasyon, yeniden formülasyon ve genişleme. İstanbul: Özyeğin Üniversitesi Yayınları.
  • Neşeli, D ve Güran-Yiğitbaşı, K. (2020). Türkiye’de yayınevleri tarafından yayınlanan wattpad kitapları üzerine bir araştırma. Yeni Medya Elektronik Dergi, 4(1), 10-23.
  • Neydim, N. (2011). Gençlik edebiyatı tanım ve uygulama sorunları. İçinde Eğitim Sen Gençlik Edebiyatı Ve Genel Edebiyat Kitap Kataloğu (s.13-23). http://egitimsen.org.tr/wp-content/uploads/2015/12/13-26.pdf adresinden erişildi.
  • Okur, H. (2013). Gençlik ve sosyal paylaşım siteleri. Düşünce Dünyasında Türkiz Siyaset ve Kültür Dergisi, 1(23), 93-106.
  • Özkan, A. (2020). Geleneksel anlatı tiplerinin popüler romanlardaki dönüşümü: wattpad örneği. (Yüksek Lisans Tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Palabıyıkoğlu, R. (1993). İntihar davranışında ailenin rolü ve önemi. Kriz Dergisi, 1(2). https://doi.org/10.1501/Kriz_0000000020.
  • Pianzola, F., Rebora, S. ve Lauer, G.(2020). Wattpad as a resource for literary studies. Quantitative and qualitative examples of the importance of digital social reading and readers’comments in the margins. PLoS ONE, 15(1). https://doi.org/10.1371/journal.pone.0226708 .
  • Rothman, D. (2016). A tsunami of learners called generation Z. http://www.mdle.net/Journal/A_Tsunami_of_Learners_Called_Generation_Z.pdf adresinden erişildi.
  • Sarıoğlu, E. B. ve Özgen, E. (2018). Z kuşağının sosyal medya kullanım alışkanlıkları üzerine bir çalışma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(60), 1067-1081.
  • Seemiller, C. ve Grace, M. (2019). Generation z: A century in the making. Routledge Taylor&Francis Group.
  • Sifferlin, A. (2015, 25 Nisan). 6-month-old babies are now using tablets and smartphones. (Time).http://time.com/3834978/babies-use-devices/ adresinden erişildi.
  • Singh, A. (2014). Challenges and issues of generation Z. IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM), 16(7), 59-63.
  • Sladek, S., ve Grabinger, A. (2013). Gen Z. Introducing the first Generation of the 21st Century. Tweng, J. M. (2013). Ben nesli. İstanbul: Kaknüs Psikoloji.
  • Türk Dil Kurumu: Kuşak kavramı. https://sozluk.gov.tr/.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2020). Hane halkı bilim teknolojileri kullanım araştırması raporu, https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Hanehalki-Bilisim-Teknolojileri-(BT)-Kullanim-Arastirmasi-2020-33679 adresinden erişildi.
  • Üstten, A. (2016). Gençlik edebiyatı eserlerinde gençlik sorunlarının yansıtılış biçimi üzerine bir değerlendirme. Turkish Studies, 11(20), 605-616.
  • Valkenburg, P. M., Schouten, A. P. ve Peter, J. (2005). Adolescents’ Identity Experiments on the intenet. New Media & Society, 7(3), 383-402.
  • Vural, B. A. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yaşar University, 20(5), 3348-3382.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel araştırma yöntemlerinin temel özellikleri ve eğitim araştırmalarındaki yeri ve önemi. Eğitim Ve Bilim Dergisi, 23(112), 7-17.
  • Yıldız, S. ve Akça S. (2015). Adolesanlarda risk alma davranışı ve adolesanlara yaklaşım. Psikiyatri/ Nöroloji/ Davranış Bilimleri Dergisi, 6, 14-22.
  • Yiğitbaşı, K. (2018). Transmedya hikayeciliği’nde wattpad örneği ve okur tercihlerine yönelik bir araştırma. Online Academic Journal of Information Technology, 9(30), 21-41.
  • Yoesoef, M. (2019). Cyber literature: Wattpad and webnovel as generation z reading in the digital world. Advances in Social Science, Education And Humanities Research, 453, 128-131.
  • Wattpad. (2020a). About wattpad. https://company.wattpad.com/. Erişim Tarihi: 25 Aralık 2020.
  • Wattpad. (2020b, 10 March). Wattpad named to fast company’s annual list of the world’s most innovative companies for 2020. 15 Aralık 2020, https://company.wattpad.com/blog/2020/3/10/wattpad-named-to-fast-companys-annual-list-of-the-worlds-most-innovative-companies-for-2020? utm_source=pr&utm_medium=pr_email&utm_campaign=mkt_year_in_review_release adresinden erişildi.
  • Wattpad. (2020c, 1 December). Wattpad’s 2020 year in review: Catharsis through creativity, creating community, and changing the world with stories. (20 Aralık 2020). https://company.wattpad.com/blog/2020/12/1/wattpads-2020-year-in-review-catharsis-through-creativity-creating-community-and-changing-the-world-with-stories adresinden erişildi.
  • Wattpad Yardım (2021, 15 Şubat), İçerik kategorileri (t.y.) https://support.wattpad.com/hc/tr/articles/360020325871-%C4%B0%C3%A7erik-Kategorileri adresinden erişildi.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burak Acar 0000-0003-4765-3319

Zehra Karahan Bu kişi benim 0000-0002-4642-2124

Gülseren Yalçın 0000-0002-3466-5583

Ayşe Nur Yorulmaz 0000-0002-2005-8782

Ömer Yaman 0000-0001-9989-8575

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2021
Kabul Tarihi 18 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Acar, B., Karahan, Z., Yalçın, G., Yorulmaz, A. N., vd. (2021). Z Kuşağının Yazarlık Denemesi: Wattpad Platformunda Yer Alan Genç Kız Hikayelerindeki Karakter ve Davranış Temsillerinin İncelenmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(43), 7368-7410. https://doi.org/10.26466/opus.894500