Covid-19 Salgını dünyada ve ülkemizde hem makro hem de mikro düzeyde önemli olumsuz etkilere yol açmıştır. Covid-19 Salgınınının sektörlere göre etkileri farklılık göstermektedir. Bu çalışmanın temel amacı Covid-19 Salgınınının ülkemizde eğitim sektörü mali göstergeleri üzerindeki etkilerini hem makro göstergeler üzerinden hem de özel bir eğitim kurumunun mali tabloları üzerinden analiz etmektir. Çalışmada analiz sonuçlarına göre Covid-19 Salgınının eğitim sektörü üzerindeki makroekonomik etkileri, hizmet sektöründeki daralma ile kendisini göstermektedir. Öğrenci hareketliliğinin azalmasının yarattığı doğrudan ve dolaylı talepteki düşüşler, hizmet sektörünün daralmasında önemli rol oynamaktadır. Covid-19 Salgınının 2019-2020 döneminde eğitim sektörü kapasite kullanımı üzerinde genel olarak önemli bir olumsuz etkisi olmadığı gözlemlenmektedir. Özel okullarda ve vakıf yükseköğretim kurumlarında toplam öğretmen ve öğrenci sayılarında 2019-2020 döneminde artış devam etmesi bunun önemli bir göstergesidir. Covid-19 Salgınının eğitim kurumları üzerindeki etkileri ise kurumlara göre değişkenllik gösterdiği tahmin edilmektedir. Covid-19 Salgını döneminde, özel ve vakıf eğitim kurumlarının önemli tasarruf tedbirlerine başvurduğu, uzaktan öğretimin bu tasarruflara katkı yaptığı (faaliyet giderlerinde azalma gibi), diğer yandan bilişim teknolojileri yatırımlarının arttığı gözlemlenmektedir. Sonuç olarak Covid-19 Salgınının eğitim sektöründeki etkileri eldeki mevcut verilere göre kısmen olumsuz olarak gözlemlenmiştir. Ulusal, sektörel ve eğitim kurumları düzeyinde Covid-19 Salgınının olumsuz insani ve ekonomik etkilerinin en aza indirilmesinde tüm paydaşların etkin bir işbirliği ve doğru bir stratejik planlama ile mücadele etmeleri son derece büyük önem arz etmektedir.
The Covid-19 Pandemic has caused significant negative effects at both macro and micro levels in the world and in our country. The effects of the Covid-19 Pandemic vary by sectors. The main purpose of this study is to analyze the effects of the Covid-19 Pandemic on the financial indicators of the education sector in our country through both macro indicators and the financial statements of a private educational institution. According to the analysis results in the study, the macroeconomic effects of the Covid-19 Pandemic on the education sector reveal itself with the contraction in the service sector. The decrease in direct and indirect demand caused by the decrease in student mobility plays an important role in the contraction of the service sector. It is observed that the Covid-19 Pandemic does not generally have a significant negative impact on the education sector capacity utilization in the 2019-2020 period. The continued increase in the total number of teachers and students in private schools and foundation higher education institutions in the 2019-2020 period is an important indicator of this.. It is estimated that the effects of the Covid-19 Pandemic on educa-tional institutions vary according to institutions. During the Covid-19 Pandemic, it is observed that private and foundation educational institutions resort to significant savings measures, distance learning contributes to these savings (such as a reduction in operating expenses), on the other hand, IT investments have increased. As a result, it is observed that the effects of the Covid-19 Pandemic in the education sector are partially negative. it is extremely important that all stakeholders struggle with an effective cooperation and correct strategic planning in minimizing the negative human and economic impacts of the Covid-19 Pandemic at the national, sectoral and educational institutions level.
Education Education Sector Covid-19 Pandemic Financial Analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Kasım 2021 |
Kabul Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 43 |