Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Salgınının Türkiye’de Eğitim Sektörü Mali Göstergelerine Etkisinin Değerlendirilmesi

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 7300 - 7328, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.955638

Öz

Covid-19 Salgını dünyada ve ülkemizde hem makro hem de mikro düzeyde önemli olumsuz etkilere yol açmıştır. Covid-19 Salgınınının sektörlere göre etkileri farklılık göstermektedir. Bu çalışmanın temel amacı Covid-19 Salgınınının ülkemizde eğitim sektörü mali göstergeleri üzerindeki etkilerini hem makro göstergeler üzerinden hem de özel bir eğitim kurumunun mali tabloları üzerinden analiz etmektir. Çalışmada analiz sonuçlarına göre Covid-19 Salgınının eğitim sektörü üzerindeki makroekonomik etkileri, hizmet sektöründeki daralma ile kendisini göstermektedir. Öğrenci hareketliliğinin azalmasının yarattığı doğrudan ve dolaylı talepteki düşüşler, hizmet sektörünün daralmasında önemli rol oynamaktadır. Covid-19 Salgınının 2019-2020 döneminde eğitim sektörü kapasite kullanımı üzerinde genel olarak önemli bir olumsuz etkisi olmadığı gözlemlenmektedir. Özel okullarda ve vakıf yükseköğretim kurumlarında toplam öğretmen ve öğrenci sayılarında 2019-2020 döneminde artış devam etmesi bunun önemli bir göstergesidir. Covid-19 Salgınının eğitim kurumları üzerindeki etkileri ise kurumlara göre değişkenllik gösterdiği tahmin edilmektedir. Covid-19 Salgını döneminde, özel ve vakıf eğitim kurumlarının önemli tasarruf tedbirlerine başvurduğu, uzaktan öğretimin bu tasarruflara katkı yaptığı (faaliyet giderlerinde azalma gibi), diğer yandan bilişim teknolojileri yatırımlarının arttığı gözlemlenmektedir. Sonuç olarak Covid-19 Salgınının eğitim sektöründeki etkileri eldeki mevcut verilere göre kısmen olumsuz olarak gözlemlenmiştir. Ulusal, sektörel ve eğitim kurumları düzeyinde Covid-19 Salgınının olumsuz insani ve ekonomik etkilerinin en aza indirilmesinde tüm paydaşların etkin bir işbirliği ve doğru bir stratejik planlama ile mücadele etmeleri son derece büyük önem arz etmektedir.

Kaynakça

  • Agormedah, E. K., Henaku, E. A., Ayite, D. M. K. ve Ansah, E. A. (2020). Online learning in higher education during Covıd-19 Pandemic: A case Of Ghana. Journal Of Educational Technology And Online Learning, 3(3), 183-210.
  • Akat, M. ve Karataş, K. (2020). Psychological effects of Covıd-19 Pandemic on society and its reflections on education. Electronic Turkish Studies, 15(4), 1-13.
  • Akbulut, M., Sahin, U. ve Esen, A. C. (2020). More than a virus: How Covıd 19 ınfected education in Turkey?. Journal Of Social Science Education, 19, 30-42.
  • Akyavuz, E. K. ve Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınınının eğitime etkisikonusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-736.
  • Arı, A. G. ve Kanat, M. H. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 459-492.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covıd-19 Pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni Normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E., (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve pedagojik yansımaları: türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çakın, M. ve Akyavuz, E. K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal Of Social Sciences And Education Research, 6(2), 165-186.
  • Dikmen, S. ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish Journal Of Educational Studies, 7(2), 78-98.
  • Dreesen, T., Akseer, S., Brossard, M., Dewan, P., Giraldo, J. P., Kamei, A. ve Ortiz, J. S. (2020). Promising practices for equitable remote learning: emerging lessons from Covid-19 education responses in 127 countries. United Nations, No.2020/10.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının Covıd-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125-133.
  • García-Peñalvo, F. J., Corell, A., Abella-García, V. ve Grande-De-Prado, M. (2021). Recommendations for mandatory online assessment in higher education during the Covıd-19 Pandemic. In Radical Solutions For Education İn A Crisis Context (p.85-98). Singapore: Springer.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. ve Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (Covıd-19) Pandemic. International Journal Of Technology İn Education And Science (Ijtes), 4(4), 267-282.
  • İnce, E. Y., Kabul, A. ve Diler, İ. (2020). Distance Education in Higher Education in the COVID-19 Pandemic Process: A Case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 343-351.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D., (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koçoglu, E. ve Tekdal, D. (2020). Analysis of distance education activities conducted during Covıd-19 Pandemic. Educational Research And Reviews, 15(9), 536-543.
  • Marpa, E. P. (2021). Technology in the teaching of mathematics: An analysis of teachers’ attitudes during the Covıd-19 Pandemic. International Journal On Studies İn Education, 3(2), 92-102.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021) Millî Eğitim istatistikleri örgün eğitim 2018-2019-2020.
  • Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, C. ve Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus and Covıd-19 Pandemic: A review. International Journal Of Surgery, 78, 185-193.
  • Özer, M., (2020). Educational policy actions by the Ministry of national education in the times of Covıd-19 Pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129.
  • Paudel, P. (2021). Online education: Benefits, challenges and strategies during and after Covıd-19 in higher education. International Journal On Studies İn Education, 3(2), 70-85.
  • Tokuç, B. ve Varol, G. (2020). Medical education in Turkey in time of Covid-19. Balkan Medical Journal, 37(4), 180.
  • Toquero, C. M. (2021). Emergency remote education experiment amid Covid-19 Pandemic. Ijerı: International Journal Of Educational Research And Innovation, 15, 162-172.
  • Tüik (2021). Eğitim harcamaları istatistikleri, 2019.
  • Unesco (2021) Figures show two thirds of an academic year lost on average worldwide due to Covid-19 school closures. Paris (25/01/2021 itibariyle).
  • Zhong, B. L., Luo, W., Li, H. M., Zhang, Q. Q., Liu, X. G., Li, W. T. ve Li, Y. (2020). Knowledge, attitudes, and practices towards covıd-19 among chinese residents during the rapid rise period of the Covid-19 Pandemic : A quick online cross-sectional survey. International Journal Of Biological Sciences, 16(10), 1745.

Evaluation of the Effects of Covid 19 Pandemic on the Financial Indicators of Education Sector in Turkey

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 43, 7300 - 7328, 07.11.2021
https://doi.org/10.26466/opus.955638

Öz

The Covid-19 Pandemic has caused significant negative effects at both macro and micro levels in the world and in our country. The effects of the Covid-19 Pandemic vary by sectors. The main purpose of this study is to analyze the effects of the Covid-19 Pandemic on the financial indicators of the education sector in our country through both macro indicators and the financial statements of a private educational institution. According to the analysis results in the study, the macroeconomic effects of the Covid-19 Pandemic on the education sector reveal itself with the contraction in the service sector. The decrease in direct and indirect demand caused by the decrease in student mobility plays an important role in the contraction of the service sector. It is observed that the Covid-19 Pandemic does not generally have a significant negative impact on the education sector capacity utilization in the 2019-2020 period. The continued increase in the total number of teachers and students in private schools and foundation higher education institutions in the 2019-2020 period is an important indicator of this.. It is estimated that the effects of the Covid-19 Pandemic on educa-tional institutions vary according to institutions. During the Covid-19 Pandemic, it is observed that private and foundation educational institutions resort to significant savings measures, distance learning contributes to these savings (such as a reduction in operating expenses), on the other hand, IT investments have increased. As a result, it is observed that the effects of the Covid-19 Pandemic in the education sector are partially negative. it is extremely important that all stakeholders struggle with an effective cooperation and correct strategic planning in minimizing the negative human and economic impacts of the Covid-19 Pandemic at the national, sectoral and educational institutions level.

Kaynakça

  • Agormedah, E. K., Henaku, E. A., Ayite, D. M. K. ve Ansah, E. A. (2020). Online learning in higher education during Covıd-19 Pandemic: A case Of Ghana. Journal Of Educational Technology And Online Learning, 3(3), 183-210.
  • Akat, M. ve Karataş, K. (2020). Psychological effects of Covıd-19 Pandemic on society and its reflections on education. Electronic Turkish Studies, 15(4), 1-13.
  • Akbulut, M., Sahin, U. ve Esen, A. C. (2020). More than a virus: How Covıd 19 ınfected education in Turkey?. Journal Of Social Science Education, 19, 30-42.
  • Akyavuz, E. K. ve Çakın, M. (2020). Covid-19 salgınınının eğitime etkisikonusunda okul yöneticilerinin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 723-736.
  • Arı, A. G. ve Kanat, M. H. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Salgın Hastalıklar Özel Sayısı), 459-492.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). Covıd-19 Pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 131-151.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni Normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Can, E., (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve pedagojik yansımaları: türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çakın, M. ve Akyavuz, E. K. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal Of Social Sciences And Education Research, 6(2), 165-186.
  • Dikmen, S. ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 Pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi örneği. Turkish Journal Of Educational Studies, 7(2), 78-98.
  • Dreesen, T., Akseer, S., Brossard, M., Dewan, P., Giraldo, J. P., Kamei, A. ve Ortiz, J. S. (2020). Promising practices for equitable remote learning: emerging lessons from Covid-19 education responses in 127 countries. United Nations, No.2020/10.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının Covıd-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 357-376.
  • Durak, G., Çankaya, S. ve İzmirli, S. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 787-809.
  • Erkut, E. (2020). Covid-19 sonrası yükseköğretim. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 125-133.
  • García-Peñalvo, F. J., Corell, A., Abella-García, V. ve Grande-De-Prado, M. (2021). Recommendations for mandatory online assessment in higher education during the Covıd-19 Pandemic. In Radical Solutions For Education İn A Crisis Context (p.85-98). Singapore: Springer.
  • Hebebci, M. T., Bertiz, Y. ve Alan, S. (2020). Investigation of views of students and teachers on distance education practices during the Coronavirus (Covıd-19) Pandemic. International Journal Of Technology İn Education And Science (Ijtes), 4(4), 267-282.
  • İnce, E. Y., Kabul, A. ve Diler, İ. (2020). Distance Education in Higher Education in the COVID-19 Pandemic Process: A Case of Isparta Applied Sciences University. International Journal of Technology in Education and Science, 4(4), 343-351.
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D., (2020). Covıd-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koçoglu, E. ve Tekdal, D. (2020). Analysis of distance education activities conducted during Covıd-19 Pandemic. Educational Research And Reviews, 15(9), 536-543.
  • Marpa, E. P. (2021). Technology in the teaching of mathematics: An analysis of teachers’ attitudes during the Covıd-19 Pandemic. International Journal On Studies İn Education, 3(2), 92-102.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2021) Millî Eğitim istatistikleri örgün eğitim 2018-2019-2020.
  • Nicola, M., Alsafi, Z., Sohrabi, C., Kerwan, A., Al-Jabir, A., Iosifidis, C. ve Agha, R. (2020). The socio-economic implications of the coronavirus and Covıd-19 Pandemic: A review. International Journal Of Surgery, 78, 185-193.
  • Özer, M., (2020). Educational policy actions by the Ministry of national education in the times of Covıd-19 Pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129.
  • Paudel, P. (2021). Online education: Benefits, challenges and strategies during and after Covıd-19 in higher education. International Journal On Studies İn Education, 3(2), 70-85.
  • Tokuç, B. ve Varol, G. (2020). Medical education in Turkey in time of Covid-19. Balkan Medical Journal, 37(4), 180.
  • Toquero, C. M. (2021). Emergency remote education experiment amid Covid-19 Pandemic. Ijerı: International Journal Of Educational Research And Innovation, 15, 162-172.
  • Tüik (2021). Eğitim harcamaları istatistikleri, 2019.
  • Unesco (2021) Figures show two thirds of an academic year lost on average worldwide due to Covid-19 school closures. Paris (25/01/2021 itibariyle).
  • Zhong, B. L., Luo, W., Li, H. M., Zhang, Q. Q., Liu, X. G., Li, W. T. ve Li, Y. (2020). Knowledge, attitudes, and practices towards covıd-19 among chinese residents during the rapid rise period of the Covid-19 Pandemic : A quick online cross-sectional survey. International Journal Of Biological Sciences, 16(10), 1745.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Yaman 0000-0002-3065-5329

Ayşe Atılgan Sarıdoğan 0000-0001-5160-7687

Nabi Küçükgergerli 0000-0003-2995-5188

Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2021
Kabul Tarihi 15 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Yaman, A., Atılgan Sarıdoğan, A., & Küçükgergerli, N. (2021). COVID-19 Salgınının Türkiye’de Eğitim Sektörü Mali Göstergelerine Etkisinin Değerlendirilmesi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(43), 7300-7328. https://doi.org/10.26466/opus.955638