It is aimed to investigate whether the activities conducted for Primary School 2nd Year Students are related to the social emotional learning skills of children and whether there are differences in terms of social emotional learning according to their gender, and the relationship between pre-test, post-test and follow-up tests applied to students in this study. The study group of the research includes 17 students studying at Private Erenler Güneş Primary School in Sakarya. Research data collected before 25 February 2020. In the research, the 20-item Social Emotional Learning Scale (SELS), which was adapted to Turkish by Akın and Arslan (2013), was used. It was found that the pretest results of the study did not differ in the social emotional learning skills of female and male students. According to the findings obtained after the pretest-posttest analysis, the activity process in which students participated in this subject was found to be beneficial. Considering the mean and total ranges of the difference scores, it was observed that the observed difference was in favor of positive ranks, that is, the post-test score, that is, the social emotional learning skills of children measured before the education increased after the activity period. In addition, it was determined that job description skills, peer relations skills, and self-regulation skills also increased significantly. The second aim of the study is the importance of the concept of social emotional learning in a child's upbringing, what dimensions of SELS skills are used, how to participate in the current training program to acquire sdö skills, how teachers evaluate social skills and emotional management skills and who is the target audience of the sd program. The interview technique, one of the qualitative research methods, was used in the research. As a researcher, a semi-structured interview form was created by me. The interview forms were finalized with the help of expert opinions. Primary school 1st and 2nd grade teachers were asked appropriate questions. The data obtained from the interviews were analyzed by descriptive analysis method. The results of the research based on the interviews: 1- Social Emotional Learning, Bringing Individuals in harmony with the Environment and Society and Personality Development are important for the individual to grow up well 2- Achievements for the Responsible Decision Making, Problem Solving, Relationship Skills from the 5 dimensions of the SELS are targeted. 3- It is stated that there is a need to include activities and increase the gains that are associated with Sdö to participate in the current training program. 5- The target audience of SELS is considered to be all students.
Social Emotional Learning Teacher Opinions Mixed Method Interview
Bu araştırmada İlkokul 2. Sınıf Öğrencilerine yönelik yapılan etkinliklerin çocukların sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişki ve sosyal duygusal öğrenme açısından, cinsiyetlerine göre farklılıklar olup olmadığının incelenmesi, öğrencilere yönelik uygulanan ön test, son test ve izleme testlerinin ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Sakarya ilinde Özel Erenler Güneş ilkokul 2. Sınıfında öğrenim gören 17 öğrencidir. Araştırmanın verileri 25 şubat 2020'den önce toplanmıştır. Araştırmada Akın ve Arslan (2013) tarafından Türkçeye uyarlanan 20 maddelik Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği (SDÖÖ) kullanılmıştır. Araştırma kapsamında yapılan ön test sonuçlarının kız ve erkek öğrencilerin sosyal duygusal öğrenme becerileri konusunda farklılık göstermediği bulunmuştur. Ön test-son test analizinden sonra elde edilen bulgulara göre öğrencilerin bu konuya yönelik katıldıkları etkinlik sürecinin faydalı olduğu saptanmıştır. Ve fark puanlarının sıra ortalaması ve toplamları dikkate alındığında gözlenen farkın pozitif sıralar yani son test puanı lehinde olduğu yani çocukların eğitim öncesinde ölçümlenen sosyal duygusal öğrenme becerilerinin etkinlik süreci sonrasında yükseldiği görülmüştür. Buna ek olarak görev tanımlama becerilerinin, akran ilişkileri becerilerinin, öz düzenleme becerilerinin de anlamlı derecede yükseldiği saptanmıştır. Araştırmanın ikinci amacı ise sosyal duygusal öğrenme kavramının bir çocuğun yetişmesindeki önemi, sdö becerisine ait hangi boyutların kullanıldığı, sdö becerilerinin kazanılması için mevcut eğitim programına bu becerinin nasıl katılacağı, öğretmenlerin sosyal beceri ve duygusal yönetim becerilerini nasıl değerlendirdiği ve sdö programının hedef kitlesinin kim olduğunun araştırılmasıdır Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmacı olarak tarafımdan yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Görüşme formlarına uzman görüşleri yardımıyla son şekil verilmiştir. İlkokul 1. Ve 2. Sınıf öğretmenlerine amaca uygun sorular sorulmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Görüşmelerden yola çıkılarak araştırma sonuçları: 1- Sosyal Duygusal Öğrenme, Çevre ve Toplumla Uyumlu Birey Kazandırmak ve Kişilik Gelişimi, Bireyin iyi yetişmesi için önem taşımaktadır 2- SDÖ’ nün 5 boyutundan en çok Sorumlu Karar Verme, Problem Çözme, İlişki Becerilerine yönelik kazanımlar hedeflenmektedir. 3- Sdö’nün mevcut eğitim programına katılması için etkinliklere yer verilmesi, ilişkili olduğu kazanımların arttırılması gerek olduğu belirtilmiştir.4- Öğretmenler Sosyal Duygusal Öğrenme becerisinin gelişimini gözlem yaparak değerlendirmektedirler. 5- SDÖ’ nün hedef kitlesinin tüm öğrenciler olduğu düşünülmektedir.
Sosyal Duygusal Öğrenme Öğretmen Görüşleri Karma Yöntem Görüşme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 44 |