Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 48, 588 - 602, 05.08.2022
https://doi.org/10.26466/opusjsr.1099181

Öz

Kaynakça

  • Akyol , O. & Oğuzcan, D. (2019). İnteraktif sinema ve mobil oyun bileşimi "Eyes Of Sky" üzerine bir inceleme. F. Aydoğan (Ed.), Endüstri 4.0 ve Dijital Medya inside (p. 54). İstanbul: Der Publications.
  • Alpan, G. (2008). Görsel okuryazarlık ve öğretim teknolojisi. Yüzüncü Yıl University, Journal of the Faculty of Education, 5(2), 74-102.
  • Arık, E. (2013). Yurttaş gazeteciliğinin günümüzdeki görünümü: Twitter gazeteciliği örneği. Journal of Communication Theory and Research, 36, 276.
  • Arnheim, R. (2007). Görsel düşünme. İstanbul: Metis Publications.
  • Aro, N. (2014). The visual design of a websites user interface. Finlandiya: Arcada Universty. 26.07.2022 Accessed from https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/70538/Aro_Nina.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
  • Barnard, M. (2010). Sanat tasarım ve görsel kültür. Ankara: Ütopya Publications.
  • Becer, E. (2019). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Publications.
  • Berger, J. (2003). Görme biçimleri. (Y. Salman, Trs.) İstanbul: Metis Publications.
  • Berger, S. (2014). Tasarım düşüncesine ihtiyacı var. 26.07.2022 Accessed from IDEO: https://www.ideo.com/post/capitalism-needs-design-thinking.
  • Bonini, T., & Monclús, B. (2015). Radio audiences and participation ın the age of network society. London: Taylor & Francis.
  • Cicioğlu, B. (2019). Medya yakınsaması ve televizyon ana haberleri: Anında geri bildirim. F. Aydoğan (Ed.), Endüstri 4.0 ve Dijital Medya inside (p.190). İstanbul: Der Publications.
  • Çetin, B. (2018). Geleceğin teknolojileri ve gazetecilik mesleği üzerine etkileri: Büyük veri, veri gazeteciliği, yeni yaklaşımlar. O. Uçak (Ed.), Dijital Medya ve Gazetecilik inside (p.36). Konya: Eğitim Publications.
  • Erkal, A. (2018). Dijital çağda bağımlılık ve modernleşme ilişkisi: Mobil teknoloji bağımlılığı analizi. O. Uçak (Ed.), Dijital Medya ve Gazetecilik inside (p.258). Konya: Eğitim Publications.
  • Ganguly, B., Dash, S., Cyr, D., & Head, M. (2010). The effects of website design on purchase intention. Int. J. Electronic Business, 8(4/5), 321-324-325.
  • Glantz, M. (2016). Internet radio adopts a human touch: A study of 12 streaming music services. Routledge Taylor & Francis Group, 23(1), 39-45.
  • Günay, V. D. (2012). Görsel göstergebilim ve imgenin anlamlandırılması. V. Günay, & A. Parsa (Ed.), Görsel Göstergebilim inside (p.12). İstanbul: Es Publications.
  • Heskett, J. (2002). Tasarım. Ankara: Dost Publications.
  • Karnaval Radyo. 01.03.2022 Accessed from https://karnaval.com.
  • Karnaval Radyo. (2018). 03. 06. 2022 Accessed from https://karnaval.com.
  • Mayda, M. (2021). Dijital sinema ve dizi platformlarında tasarımsal empati. International Design and Cinema Symposium (p.283-292). İzmir: Ege Üniversity.
  • Moreno, E., Costa, P., & Amoedo, A. (2009). Radio and the Web: Communication strategies of spanish radio networks on the web . Observatorio Journal, 10, 126.
  • Mozota, B. B. (2006). Tasarım yönetimi. İstanbul: MediaCat Books.
  • Onay, A. (2018). Haber içeriklerinde dijital dönüşüm-BBC Türkçe incelemesi. O. Uçak & O. Uçak (Ed.), Dijital Medya ve Gazetecilik inside (p.82). Konya: Eğitim Publications.
  • Özel, S. (2014). Yeni medya çağında radyoların dönüşümü. Akdeniz Journal of Communication, 22, 179.
  • Özel, S. (2018). Dijital çağda radyonun dönüşümü: platform radyoculuğu, (p.588), 16thInternational Symposium Communication In the Millennium, ISBN: 978-605-83703-5-7, Eskişehir.
  • Özel, S. (2020). Radyoda dijitalleşme: Sektör için yarını anlamak. Erciyes Journal of Communication, 7(2), 1156. Palfrey, J. & Gasser, U. (2017). Doğuştan dijital. İstanbul: İKÜ Publications.
  • Reid, M. (2022). Tasarımın 7 ilkesi ve bunların nasıl kullanılacağı. 99designs: 25.07.2022 Accessed from. 99designs.com/blog/tips/principles-of-design/#:~:text=The%20fundamental%20principles%20of%20design,Proportion%2C%20Movement%20and%20White%20Space.
  • Şahin, E. (2020). Fenomen doktorların kişisel markalaşmada benlik sunumu: instagram hesaplarını kullanım pratikleri. E. Eroğlu, & B. Taşdelen (Ed.), Dijital Çağda İletişim Çalışmaları ve Medya Araştırmaları inside (p.42). Konya: Eğitim Publications.
  • Taş, O. (2020). İletişim, medya ve kültür. Ankara: Ütopya Publications.
  • TRTDİNLE. 03.01.2022 Accessed from https://www.trtdinle.com.
  • Uzunoğlu, S. (2015). Yeni medyada dijital emek sömürüsü, Intermedia, 2(1), 187.
  • Vikipedi. (2021). 03.06.2022 Accessed from https://tr.wikipedia.org/wiki/TRT_Dinle.

Design Empathy on Digital Radio Platforms

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 48, 588 - 602, 05.08.2022
https://doi.org/10.26466/opusjsr.1099181

Öz

Breakdowns experienced in the media field due to technology and digitalization highlight some concepts. Concepts such as speed, mobility, screen, connectivity and interaction are rapidly finding application in digital media environments. When viewed from this perspective, it is seen that many new media production areas with technology references have emerged. One of these new digital media production areas is digital radios. With the traditional radio broadcasting being replaced by digital over time, it has become much more efficient to broadcast radio in the virtual environment. From now on, radios are no longer a media tool that is listened to, but also a communication environment that can be watched and interacted with. Thanks to the web technology that transforms the radio into a watchable platform, it is seen that the radio reaches the listener and the audience through the screens. For this reason, it can be said that the area of influence of radio broadcasting has expanded and radio broadcasting has taken a much more active position in the media sector. In this study, the subject was discussed descriptively and a design analysis of popular digital radios was carried out through the sample. The popular digital radio platforms in the sample were evaluated through various categories and sub-categories in terms of design discipline, and it was tried to analyze how the platforms went into fiction with design. By applying the Design Empathy technique in the study, it has been tried to reveal how the design transforms these platforms technically and semantically. In addition, the development adventure of digital radio platforms was handled with a design perspective, and the point of radio broadcasting was tried to be examined.

Kaynakça

  • Akyol , O. & Oğuzcan, D. (2019). İnteraktif sinema ve mobil oyun bileşimi "Eyes Of Sky" üzerine bir inceleme. F. Aydoğan (Ed.), Endüstri 4.0 ve Dijital Medya inside (p. 54). İstanbul: Der Publications.
  • Alpan, G. (2008). Görsel okuryazarlık ve öğretim teknolojisi. Yüzüncü Yıl University, Journal of the Faculty of Education, 5(2), 74-102.
  • Arık, E. (2013). Yurttaş gazeteciliğinin günümüzdeki görünümü: Twitter gazeteciliği örneği. Journal of Communication Theory and Research, 36, 276.
  • Arnheim, R. (2007). Görsel düşünme. İstanbul: Metis Publications.
  • Aro, N. (2014). The visual design of a websites user interface. Finlandiya: Arcada Universty. 26.07.2022 Accessed from https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/70538/Aro_Nina.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
  • Barnard, M. (2010). Sanat tasarım ve görsel kültür. Ankara: Ütopya Publications.
  • Becer, E. (2019). İletişim ve grafik tasarım. Ankara: Dost Publications.
  • Berger, J. (2003). Görme biçimleri. (Y. Salman, Trs.) İstanbul: Metis Publications.
  • Berger, S. (2014). Tasarım düşüncesine ihtiyacı var. 26.07.2022 Accessed from IDEO: https://www.ideo.com/post/capitalism-needs-design-thinking.
  • Bonini, T., & Monclús, B. (2015). Radio audiences and participation ın the age of network society. London: Taylor & Francis.
  • Cicioğlu, B. (2019). Medya yakınsaması ve televizyon ana haberleri: Anında geri bildirim. F. Aydoğan (Ed.), Endüstri 4.0 ve Dijital Medya inside (p.190). İstanbul: Der Publications.
  • Çetin, B. (2018). Geleceğin teknolojileri ve gazetecilik mesleği üzerine etkileri: Büyük veri, veri gazeteciliği, yeni yaklaşımlar. O. Uçak (Ed.), Dijital Medya ve Gazetecilik inside (p.36). Konya: Eğitim Publications.
  • Erkal, A. (2018). Dijital çağda bağımlılık ve modernleşme ilişkisi: Mobil teknoloji bağımlılığı analizi. O. Uçak (Ed.), Dijital Medya ve Gazetecilik inside (p.258). Konya: Eğitim Publications.
  • Ganguly, B., Dash, S., Cyr, D., & Head, M. (2010). The effects of website design on purchase intention. Int. J. Electronic Business, 8(4/5), 321-324-325.
  • Glantz, M. (2016). Internet radio adopts a human touch: A study of 12 streaming music services. Routledge Taylor & Francis Group, 23(1), 39-45.
  • Günay, V. D. (2012). Görsel göstergebilim ve imgenin anlamlandırılması. V. Günay, & A. Parsa (Ed.), Görsel Göstergebilim inside (p.12). İstanbul: Es Publications.
  • Heskett, J. (2002). Tasarım. Ankara: Dost Publications.
  • Karnaval Radyo. 01.03.2022 Accessed from https://karnaval.com.
  • Karnaval Radyo. (2018). 03. 06. 2022 Accessed from https://karnaval.com.
  • Mayda, M. (2021). Dijital sinema ve dizi platformlarında tasarımsal empati. International Design and Cinema Symposium (p.283-292). İzmir: Ege Üniversity.
  • Moreno, E., Costa, P., & Amoedo, A. (2009). Radio and the Web: Communication strategies of spanish radio networks on the web . Observatorio Journal, 10, 126.
  • Mozota, B. B. (2006). Tasarım yönetimi. İstanbul: MediaCat Books.
  • Onay, A. (2018). Haber içeriklerinde dijital dönüşüm-BBC Türkçe incelemesi. O. Uçak & O. Uçak (Ed.), Dijital Medya ve Gazetecilik inside (p.82). Konya: Eğitim Publications.
  • Özel, S. (2014). Yeni medya çağında radyoların dönüşümü. Akdeniz Journal of Communication, 22, 179.
  • Özel, S. (2018). Dijital çağda radyonun dönüşümü: platform radyoculuğu, (p.588), 16thInternational Symposium Communication In the Millennium, ISBN: 978-605-83703-5-7, Eskişehir.
  • Özel, S. (2020). Radyoda dijitalleşme: Sektör için yarını anlamak. Erciyes Journal of Communication, 7(2), 1156. Palfrey, J. & Gasser, U. (2017). Doğuştan dijital. İstanbul: İKÜ Publications.
  • Reid, M. (2022). Tasarımın 7 ilkesi ve bunların nasıl kullanılacağı. 99designs: 25.07.2022 Accessed from. 99designs.com/blog/tips/principles-of-design/#:~:text=The%20fundamental%20principles%20of%20design,Proportion%2C%20Movement%20and%20White%20Space.
  • Şahin, E. (2020). Fenomen doktorların kişisel markalaşmada benlik sunumu: instagram hesaplarını kullanım pratikleri. E. Eroğlu, & B. Taşdelen (Ed.), Dijital Çağda İletişim Çalışmaları ve Medya Araştırmaları inside (p.42). Konya: Eğitim Publications.
  • Taş, O. (2020). İletişim, medya ve kültür. Ankara: Ütopya Publications.
  • TRTDİNLE. 03.01.2022 Accessed from https://www.trtdinle.com.
  • Uzunoğlu, S. (2015). Yeni medyada dijital emek sömürüsü, Intermedia, 2(1), 187.
  • Vikipedi. (2021). 03.06.2022 Accessed from https://tr.wikipedia.org/wiki/TRT_Dinle.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Mustafa Mayda

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Mayda, M. (2022). Design Empathy on Digital Radio Platforms. OPUS Journal of Society Research, 19(48), 588-602. https://doi.org/10.26466/opusjsr.1099181