This research aims to investigate the mediating role of the country of origin effect (COO) in the relationship between consumer ethnocentrism (CE) and cafe preference. Consumer ethnocentrism refers to the extent to which consumers exhibit a preference for domestic products over foreign ones. The country of origin effect suggests that consumers’ evaluations and perceptions of a product are influenced by its country of origin. In the context of the cafe industry, this study examines whether consumer ethnocentrism influences Turkish/American cafe preference, and whether this relationship is mediated by the country of origin effect for Turkish consumers who live in Rize. The findings revealed that CE has an effect on both COO and cafe preference. COO has a direct effect on cafe preference and mediation role in the effect of consumer ethnocentrism on cafe preference. The result indicating that the country of origin effect of Turkish consumers has a positive impact on both Turkish and American cafe preferences suggests that Turkish consumers may have a favorable view of both Turkish and American cafes based on their perceived country of origin.
Consumer ethnocentrism cafe preference country of origin effect Turkish cafes American cafes.
Bu çalışma, tüketici etnosentrizm ile kafe tercihi arasındaki ilişkide menşe ülke etkisinin aracı rolünü araştırmayı amaçlamaktadır. Tüketici etnosentrizmi, tüketicilerin yerli ürünleri yabancı ürünlere tercih etme derecesini ifade etmektedir. Menşe ülke etkisi, tüketicilerin bir ürüne ilişkin değerlendirmelerinin ve algılarının menşe ülkesinden etkilendiğini öne sürmektedir. Bu çalışma, kafe sektörü bağlamında, Rize'de yaşayan bireyler için tüketici etnosentrizminin Türk/Amerikan kafe tercihini etkileyip etkilemediğini ve bu ilişkiye menşe ülke etkisinin aracılık edip etmediğini incelemektedir. Bulgular, tüketici etnosentrizminin hem köken ülke etkisi hem de kafe tercihi üzerinde etkisi olduğunu ortaya koymuştur. Menşe ülke etkisinin kafe tercihi üzerinde doğrudan etkisi vardır ve tüketici etnosentrizminin kafe tercihi üzerindeki etkisinde aracılık rolüne sahiptir. Türk tüketicilerin menşe ülke etkisinin hem Türk hem de Amerikan kafe tercihlerini olumlu yönde etkilediğini gösteren sonuç, Türk tüketicilerin algıladıkları menşe ülkeye bağlı olarak hem Türk hem de Amerikan kafeleri hakkında olumlu bir görüşe sahip olabileceklerini göstermektedir.
Tüketici etnosentrizmi cafe tercihi menşe ülke etkisi mediation Turk kafeler Amerikan kafeler.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: Human Behavior and Social Institutions |