İhbarcılık kavramı, işletmelerdeki tüm yasa dışı davranışların ve olumsuz eylemlerin ortaya çıkarılmasında oldukça önemlidir. Bu olayları ifşa edenlere muhbir denir. İhbarcılık son yıllarda önemi giderek artan bir kavram haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, restaurant işletmelerinde yaşanan olumsuz davranışları belirlemek ve bu olumsuz davranışlara karşı çalışan ve yöneticilerin tutum ve davranışlarını belirlemektir. Bu bağlamda, bu çalışmada çalışan geri bildirimlerini incelemek için çalışan platformu web siteleri kullanılmıştır. ABD merkezli şirket, 2008 yılından bu yana kullanıcıların şirketler ve iş fırsatları hakkında yorum yazabilecekleri bir platforma sahiptir. Çalışanlar bu platform üzerinden kurumla ilgili görüş ve geri bildirimlerini ifade edebilmektedir. Bu kapsamda, bu platformda toplam 1.250 restaurant çalışanının yorumu incelenmiştir. Bu restaurantlar, düşük ücret ve fazla mesai, yasa dışı ihmal ve politikalar, psikolojik şiddet, taciz ve ayrımcılık, iş yeri güvenliği, kötü yönetim ve hırsızlık gibi etik dışı davranışlar açısından değerlendirilmiştir. İhbarcılıkla iligili bu kategorilere maruz kalmaktadılar. Elde edilen sonuçlara göre; restaurantlarda çalışanlar ihbarcılık eğilimi göstermektedir ve bunu da dışsal ihbarcılık kanalları ile yapmaktadırlar. Çalışanlar çoğunlukla kötü yönetimden ve yöneticilerin desteğinin olmamasından şikayet etmişlerdir ve bu nedenle dışsal ihbarcılık kanallarını kullandığı görülmüştür.
İhbarcılık Dışsal İhbarcılık Çalışanlar Restaurantlar Online Yorumlar
The concept of whistleblowing is very important in revealing all illegal behaviors and negative actions in businesses. Those who disclose these events are called whistleblowers. Whistleblowing has become an increasingly important concept in recent years. The aim of this study is to determine the negative behaviors experienced in restaurant businesses, and to determine the attitudes and behaviors of employees and managers against these negative actions. In this context, this study used employee platform websites to examine employee feedback. The US-based company has had a platform where users can write reviews of companies and job opportunities since 2008. Employees can express their views and feedback about the organization on this platform. 1.250 restaurant reviews in English with searchable comments have been uploaded to the platform. These restaurants have been evaluated for unethical acts such as low pay and overtime, illegal negligence and policies, psychological violence, harassment and discrimination, workplace safety, mismanagement and theft. According to the results obtained, those working in restaurants are exposed to these whistleblowing categories. Employees mostly complain about poor management and lack of support from managers and therefore use external disclosure channels.
Whistleblowing External Whistleblowing Restaurants Employee Online Comments
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Örgütsel Davranış |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: Human Behavior and Social Institutions |