Günümüzde insanlar dışarıda yeme içme deneyimini hem kolaylık hem de eğlence fırsatı olarak görmektedir. Farklı deneyimler keşfetme isteği de yiyecek-içecek sektörüne olan ilgiyi artırmaktadır. Küreselleşmenin etkisiyle birlikte toplumsal düzeyde günlük rutinden uzaklaşmak, farklı kültürleri tanımak ve yeni deneyimler yaşama arzusu, özellikle etnik restoranlara olan ilgiyi yükseltmektedir. Bu restoranlar bölgeye özgü mutfak araç-gereçleri ve pişirme tekniklerini kullanarak otantik bir ortam sunmakta ve misafirlerin farklı kültürler hakkında bilgi edinmesine olanak tanımaktadır. Bu işletmelerin yüksek kaliteli hizmet sunmaları müşteri memnuniyetini ve tekrar satın alma davranışını olumlu yönde etkilemektedir. Bu çalışmada İngiltere’nin Richmond ilçesindeki Türk restoranlarına gelen ziyaretçilerin beklentilerinin karşılanması ve memnuniyet düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında yüz yüze yapılan anketler aracılığıyla veriler toplanmıştır (07.07.2023-07.09.2023). Elde edilen veriler korelasyon analizi, regresyon analizleri, t-testi ve varyans analizleri ile değerlendirilmiştir. Bulgular hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti ve tekrar satın alma niyeti üzerinde pozitif etkisi olduğunu göstermektedir. Hizmet kalitesinin tekrar satın alma üzerindeki etkisinin büyük ölçüde müşteri memnuniyetinden kaynaklandığı tespit edilmiştir. En önemli hizmet kalitesi boyutu olarak fiziksel görünüm ardından güvenilirlik, güvence ve empati gelmektedir. Sonuç olarak hizmet kalitesini artıran işletmeler, müşteri memnuniyetini sağlayarak tekrar tercih edilme olasılıklarını yükseltmektedir. Farklı hizmet kalitesi bileşenlerinin geliştirilmesi işletmelere rekabet avantajı sağlamaktadır. Bu nedenle tüm boyutlarındaki eksikliklerin belirlenip giderilmesi müşteri memnuniyetini ve tekrar satın alma niyetlerini olumlu şekilde etkileyerek önemli öneriler arasında yer almaktadır.
Etnik restoranlar hizmet kalitesi müşteri memnuniyeti tekrar satın alma niyet
Today, people see dining out as both a convenience and a fun opportunity. The desire to explore new experiences is also increasing interest in the food and beverage industry. With the impact of globalization, the desire to break away from daily routines, explore different cultures, and experience new things has increased interest in ethnic restaurants, particularly ethnic restaurants. These restaurants offer an authentic atmosphere by utilizing regional kitchenware and cooking techniques, allowing guests to learn about different cultures. The high-quality service offered by these establishments positively impacts customer satisfaction and repeat purchase behavior. This study aimed to meet the expectations and investigate the satisfaction levels of visitors to Turkish restaurants in Richmond, England. Data were collected through face-to-face surveys (July 7, 2023-September 7, 2023). The data were evaluated using correlation analysis, regression analysis, t-tests, and variance analysis. The findings indicate that service quality has a positive impact on customer satisfaction and repeat purchase intention. It has been determined that the impact of service quality on repeat purchases is largely due to customer satisfaction. Physical appearance is the most important service quality dimension, followed by reliability, assurance, and empathy. Consequently, businesses that improve service quality increase their likelihood of repeat purchases by achieving customer satisfaction. Developing various service quality components provides businesses with a competitive advantage. Therefore, identifying and addressing deficiencies across all dimensions is a key recommendation, positively impacting customer satisfaction and repeat purchase intentions.
Ethnic restaurants service quality customer satisfaction repeat purchase ntention
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ ANA BİLİM DALI 929147 tez nolu doktora tezi (Etnik restoran ziyaretçilerinin hizmet kalite algısının tekrar satın alma niyeti ve müşteri memnuniyetine etkisi: Etnik restoran örneği)'den türetilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 5 |