Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

MOODLE-ÖYS’de Yapılan Tekil Anketleri Birleştiren Harici Web Uygulaması

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 74 - 82, 30.06.2019

Öz

Yaygın bir
kullanıma
sahip olan Moodle Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS), internet
teknolojilerini kullanması ve eğitsel formasyona entegre edilmiş destekleri
sayesinde, öğrenci ve öğretmenler için çok faydalı imkanlar sunmakta ve eğitim
kurumlarınca tercih edilmektedir. Bu çalışmada, Moodle ÖYS’de yapılan tek
sorulu anket sonuçlarını birleştirerek, anketin ön değerlendirmesi için bir
yöntem önerilmektedir. Bu çalışma için Bilgisayar Programlama 1 dersi,
harmanlanmış ders olarak Moodle ÖYS kullanılarak tasarlandı. Dönem içinde ders
notları paylaşıldı, duyurular, online sınavlar, ödev ve anket uygulamaları
gerçekleştirildi. Bu çalışmayı farklı kılan Moodle ÖYS’nin,  yeni bir fikrin eklenti olarak uygulanabildiği
yani eklenti tabanlı yapıyı desteklemesine rağmen, bunun mümkün olmadığı, izin
verilmemesi veya teknik eksiklikler gibi, durumlar için yeni bir çözüm teklif
edilmektedir. Buna göre gerçekleştirilen uygulama, başka bir internet sitesinde
php kodlu bir sayfada olarak tasarlandı. Tek sorulu anket cevaplarının olduğu
web sayfaları, html olarak kaydedilir ve tasarlanan bu harici sayfaya yüklenir.
Tasarlanan bu sayfada her anket sorusuna, her bir öğrencinin cevapları bir
excel tablosunda birleştirilir ve dışarı alınır. Böylece Moodle sistemine
dokunmadan, anket sorularının genel bir fotoğrafı öğretmenin karşısına
getirilmektedir. Bu sayede öğretim elemanı anketler hakkında detaylı
değerlendirme yapmadan önce temel bir bakış açısı yakalayabilecektir. Bu
aşamadan sonra gerekli görülürse anketlerin detaylı analiz işlemlerine
geçebilir veya yeni anket soruları tasarlanabilir. 

Kaynakça

  • [1] Ece DG, Kurban M & Hocaoğlu FO (2018) Mühendislik eğitiminde anket çalışmalarının önemi ve uygulaması, http://www.emo.org.tr/ekler/7ae8fecf15b8b6c_ek.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [2] Ezginci Y (2013) İnternet Destekli Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Anket Uygulaması, https://ab.org.tr/ab13/bildiri/157.pdf (Erişim Tarihi: 15.09.2018)
  • [3] Platin BE (2011) Müdek Akreditasyon Ölçütleri: Önemi ve Sık Rastlanan Yetersizlikler, Makina ve Mühendis Cilt 52, Sayı 621, Sayfa 61-72, http://www1.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/122ad0792426a7e_ek.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [4] Moodle (2018) An Open-source Course Management System, , http://www.moodle.org (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [5] Dvorak R (2011) Moodle For Dummies, Wiley Publishing
  • [6] Yapıcı Ü (2012) Harmanlanmış Öğrenme Ortamında Moodle Kullanımı, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, Cilt 1 Sayı 2
  • [7] İnner B (2014) Hamanlanmış Öğrenme Ortamı Olarak Etkili Moodle Etkinlikleri Kullanım Örneği, Journal of Research in Education and Teaching, Cilt:3 Sayı:1 Makale No:09
  • [8] Plug-in (2018) Wikipedia, Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Plugin (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [9] Moodle (2018) Modules and Plugins, http://www.moodle.org/modules (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [10] Zdravev Z, Velinov A & Spasov S (2018) Analytics and Report Plugins in Moodle, International Scientific Conference Computer Science’2018, Kavala, Greece
  • [11] Dolares D, Carolyn H & Aimee M (2014). Hot Topics in Distance Educationhttp://www.asccc.org/sites/default/files/Hot%20Topics%20in%20Distance%20Education-1.ppt (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [12] Akça MA, Önder R & Gülsoy HT (2016) Öğrenme Yönetim Sistemlerine Yönelik Öğrenci Başarı Analiz Plungini Geliştirilmesi, Journal of Research in Education and Teaching Cilt:5 Sayı:2 Makale No: 31.-10
  • [13] İnal MM, Yıldız U & Altınışık U (2016) Moodle için Öğrencinin Derse Devam Kriterinin Kontrolüne Yönelik Bir Raporlama Eklentisi Geliştirme, Journal of Research in Education and Teaching Cilt:5 Sayı:2 Makale No: 35
  • [14] Moodle (2015) Eklentiler Kullanım Anketi https://research.moodle.net/71/1/Plugins%20Usage%20Survey%202015%20Report.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2018)

External Web Application Combining Individual Surveys Conducted in the Moodle-LMS

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 74 - 82, 30.06.2019

Öz

The Moodle Learning Management System (LMS), which is
widely used, provides very useful opportunities for students and teachers
thanks to the use of internet technologies and its supports integrated into the
educational formation and is preferred by educational institutions. In this
study, a method for pre-assessment of the survey by combining the results of
the single-question surveys conducted in the Moodle LMS is suggested. For this
study, the Computer Programming 1 course was designed as a blended course using
the Moodle LMS. During the semester, course notes were shared, announcements,
online exams, homework and survey applications were conducted. What makes this
study different is that although the Moodle LMS supports a plugin-based
structure in which a new idea can be applied as a plugin, for situations when
it is not possible, it is not allowed or there are technical deficiencies, a
new solution is offered. Accordingly, the application was designed as a page
with PHP code on another website. Web pages that contain single-question survey
answers are saved as HTML and uploaded to this external page designed. On this
page designed, each student's answers to the questions of each survey are
combined in an excel table and exported. Thus, without touching the Moodle
system, a general picture of the survey questions is presented to the teacher.
In this way, the instructor will acquire a fundamental point of view before
conducting a detailed evaluation of the surveys.
After this stage, surveys can
be analysed in detail or new survey questions can be designed when needed.

Kaynakça

  • [1] Ece DG, Kurban M & Hocaoğlu FO (2018) Mühendislik eğitiminde anket çalışmalarının önemi ve uygulaması, http://www.emo.org.tr/ekler/7ae8fecf15b8b6c_ek.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [2] Ezginci Y (2013) İnternet Destekli Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Anket Uygulaması, https://ab.org.tr/ab13/bildiri/157.pdf (Erişim Tarihi: 15.09.2018)
  • [3] Platin BE (2011) Müdek Akreditasyon Ölçütleri: Önemi ve Sık Rastlanan Yetersizlikler, Makina ve Mühendis Cilt 52, Sayı 621, Sayfa 61-72, http://www1.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/122ad0792426a7e_ek.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [4] Moodle (2018) An Open-source Course Management System, , http://www.moodle.org (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [5] Dvorak R (2011) Moodle For Dummies, Wiley Publishing
  • [6] Yapıcı Ü (2012) Harmanlanmış Öğrenme Ortamında Moodle Kullanımı, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, Cilt 1 Sayı 2
  • [7] İnner B (2014) Hamanlanmış Öğrenme Ortamı Olarak Etkili Moodle Etkinlikleri Kullanım Örneği, Journal of Research in Education and Teaching, Cilt:3 Sayı:1 Makale No:09
  • [8] Plug-in (2018) Wikipedia, Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Plugin (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [9] Moodle (2018) Modules and Plugins, http://www.moodle.org/modules (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [10] Zdravev Z, Velinov A & Spasov S (2018) Analytics and Report Plugins in Moodle, International Scientific Conference Computer Science’2018, Kavala, Greece
  • [11] Dolares D, Carolyn H & Aimee M (2014). Hot Topics in Distance Educationhttp://www.asccc.org/sites/default/files/Hot%20Topics%20in%20Distance%20Education-1.ppt (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
  • [12] Akça MA, Önder R & Gülsoy HT (2016) Öğrenme Yönetim Sistemlerine Yönelik Öğrenci Başarı Analiz Plungini Geliştirilmesi, Journal of Research in Education and Teaching Cilt:5 Sayı:2 Makale No: 31.-10
  • [13] İnal MM, Yıldız U & Altınışık U (2016) Moodle için Öğrencinin Derse Devam Kriterinin Kontrolüne Yönelik Bir Raporlama Eklentisi Geliştirme, Journal of Research in Education and Teaching Cilt:5 Sayı:2 Makale No: 35
  • [14] Moodle (2015) Eklentiler Kullanım Anketi https://research.moodle.net/71/1/Plugins%20Usage%20Survey%202015%20Report.pdf (Erişim Tarihi: 12.10.2018)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yalçin Ezginci 0000-0002-4329-3689

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ezginci, Y. (2019). MOODLE-ÖYS’de Yapılan Tekil Anketleri Birleştiren Harici Web Uygulaması. Ordu Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 9(1), 74-82.