Alegorik anlatım biçiminde, açık ve doğrudan bir anlatım yerine dolaylı bir anlatım sergilenmektedir. Sanatçı, eserlerinde dili parçalara ayırarak düşünsel ve kavramsal örüntülerle yeniden inşa etmektedir. Böylece, izleyiciye iletmek istediği mesajları çeşitli metaforlar ve simgeler aracılığıyla karmaşık bir dille aktarmaktadır. Alegorik anlatım biçimi, genel olarak, geleneksel ve Postmodern olmak üzere iki dönemde incelenebilir. Geleneksel alegorik resimlerde, dinsel veya mitolojik tek bir konu işlenmektedir. Ancak, Postmodernizm ile birlikte, sosyolojik, dinsel, mitolojik, kültürel, politik, tarihsel vb. birden fazla konu, alegorik resimlerde ele alınabilmektedir. Günümüzde, alegorik anlatım dilini kullanan sanatçılar, geleneksel konu ve temalardan uzaklaşarak onun çevresinde dolaşmakta, geleneksel anlatım biçimlerinden yola çıkarak günümüze dair çeşitli öyküler anlatmaktadırlar. Bu bağlamda, Vincent Desiderio’nun, günümüze dair çok katmanlı anlatılar sunduğu resimlerinde kullandığı alegorik dil, araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Araştırmada, ilk olarak alegorinin tanımlaması yapılmış ve dönemsel farklılıklarına değinilmiştir. Ayrıca, izleyicinin alegorik resimlere nasıl yaklaşılabileceği problemi ele alınmıştır. Hemen ardından, Vincent Desiderio’nun Tembellik Diyarı ve Pantokrator isimli eserleri çözümlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise Desiderio’nun resimleri üzerinden ele alınan alegorik anlatım biçiminin günümüz sanatındaki yeri ve önemi vurgulanmıştır.
In the allegorical form of expression, an indirect expression is exhibited instead of a clear and direct expression. In his works, the artist breaks language into pieces and reconstructs it with intellectual and conceptual patterns. Thus, he conveys the messages he wants to convey to the audience in a complex language through various metaphors and symbols. Allegorical narrative style can generally be examined in two periods: traditional and postmodern. In traditional allegorical paintings, a single religious or mythological subject is depicted. However, with Postmodernism, sociological, religious, mythological, cultural, political, historical etc. More than one subject can be addressed in allegorical paintings. Nowadays, artists who use the allegorical narrative language move away from traditional subjects and themes and wander around them, telling various stories about today based on traditional narrative forms. In this context, the allegorical language used by Vincent Desiderio in his paintings, which present multi-layered narratives about today, constitutes the subject of the research. In the research, first the allegory was defined and its periodic differences were mentioned. Additionally, the problem of how the viewer can approach allegorical paintings is discussed. Immediately afterwards, Vincent Desiderio's works named Cockaigne and Pantocrator were tried to be analyzed. As a result of the research, the place and importance of the allegorical narrative style, discussed through Desiderio's paintings, in today's art is emphasized.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Resim |
Bölüm | İnceleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Sayın Yazarlar,
Dergimize makale gönderirken lütfen çalışmanızı makale şablonuna göre düzenleyiniz ve şablon üzerinde biçimsel değişiklik yapmayınız. Makale şablonunu indirmek için tıklayınız.