Araştırmanın amacı, Entelektüel Sermaye unsurlarının işletmelere sağladığı katkıları incelemektir. Bu konu ile ilgili literatür taraması yapıldığında birçok tanım ve modelin ortaya çıktığı görülebilir. Brooking’e (1997) göre: “Entelektüel sermaye (ES) işletmenin defter değeri ile birisinin o işletme için ödemeye hazır olduğu para arasındaki farktır” (364). Stewart (1997) ise ES’yi şu şekilde tanımlar: “Değer yaratabilecek, entelektüel materyal, enformasyon, bilgi, entelektüel mülkiyet ve tecrübedir”. İsimleri farklı olmasına rağmen birçok yazar ES’yi insan sermayesi, yapısal sermaye ve müşteri sermayesinden oluşan birlik içinde ele almaktadır (Leliaert, et al, 2003: 202). Çalışmamızın uygulaması Türkiye’de faaliyet gösteren enformasyon teknolojileri işletmelerinde yapılmıştır. Toplam 81 işletmede yapılan araştırma sonucunda ES unsurlarından yapısal sermaye ve müşteri sermayesi unsurlarının işletmeye yüksek oranda katkı sağladığı tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1 |