BibTex RIS Kaynak Göster

“Yüksekokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerisi Algıları ile Kontrol Odağı Düzeylerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 19 - 27, 01.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Bingham, A. Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi.Çev. A. Ferhan Oğuzhan. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi,1998.
  • Dağ, İ., “Rotter’in İç-dış Kontrol Odağı Ölçeği (RİDKOÖ) nin Üniversite Öğrencileri İçin Güvenirliliği ve Geçerliliği”, Psikoloji Dergisi, 7:26, 1991.
  • Gelbal, S., “Problem Çözme Becerisinin Öğretimle Geliştirilmesi”. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu, Eğitimde Nitelik Geliştirme. İstanbul: Özel Kültür Yayınları.1991.
  • Heppner, P.P. ve Peterson, C.H.,” The Development And İmplications Of A Personal-Problem Solving Inventory”, Journal Of Counseling Psychology, 29, 66-75, 1982.
  • Heppner, P. P., Baumgardner, A. H. ve Jakson, J. “Depression and Attributional Style: Are They Related?” Cognitive Therapy and Research, 9, 105-113, 1985.
  • Miller, M.; Nunn, G.D., Using Group Discussion to improve Social Problem Solving and Learning. http:/progvest.umi.com/pqdqeb?Erişim 21.5.2003.
  • Posamentier, A. S., Problem-Solving Strategies for Efficient and Elegant Solutions. A Researce for the Mathematics Teacher. California: Corwin Press, Inc., 1998.
  • Rotter, J.B., “Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement” Psychological Monographs, 80, 1-28, 1966.
  • Rotter, J.B., Change, J.E. & Phares, E.J. Applications of social learning theory of personality. New York: Hold Rinehart and Winston, Inc.,1972.
  • Saracaoğlu A. S.& Serin O, Bozkurt N., “Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Öğrencilerinin Problem Çözme ve Denetim Odağı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Eğitimde Bilime Katkı: Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 01-04 Ekim 2003, Buca Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, Özel Sayı, S.:17, Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası, İzmir, 2005.
  • Sardoğan, Mehmet E, Kaygusuz, Canani & Karahan, Fikret T, “Bir İnsan İlişkileri Beceri Eğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağı Düzeylerine Etkisi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2:2, Aralık 2006, 184-194.
  • Savaşır I.& Şahin, H. N, Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, No.:9, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 1997.
  • Şahin, N.H ve Savaşır, I., Bilişsel Davranışçı Terapilerde Değerlendirme. Sık Kullanılan Ölçekler, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. No:9, 1997.
  • Şahin, N., Şahin, N. H. ve Heppner, P. P. "The psychometric properties of the Problem Solving Inventory", Cognitive Therapy and Research, 17, 379-396, 1993.
  • Taylan, S., Heppner'in Problem Çözme Envanterinin Uyarlama, Güvenlik ve Geçerlik Çalışmaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, 1990.
  • Yeşilyaprak, B., Denetim Odağı, Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, Yeşilyaprak, B., Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, 9. Basım, Pegem Yayıncılık. Ankara, 2005.
  • Zimbardo,R., www.queendom.com/tests/personality/lc_access.html. (İndirme tarihi: 8.10.2006.

YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 19 - 27, 01.12.2010

Öz

Bu çalışma, yüksekokul öğrencilerinin problem çözme becerisi algıları ve denetim odağı düzeylerinin belirlenmesi ve demografik özellikler, ailenin eğitim düzeyi, algılanan akademik başarı değişkenleri kapsamında analiz edilmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Celal Bayar Üniversitesi Salihli Meslek Yüksekokulu öğrencileri kapsamında gerçekleştirilen araştırmada ölçme aracı olarak P.P. Heppner ve C.H. Peterson tarafından geliştirilmiş olan Problem Çözme Envanteri (PÇE), Rotter tarafından geliştirilmiş olan İç-Dış Kontrol Odağı Ölçeği (RİDKOÖ) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmışır

Kaynakça

  • Bingham, A. Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmesi.Çev. A. Ferhan Oğuzhan. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi,1998.
  • Dağ, İ., “Rotter’in İç-dış Kontrol Odağı Ölçeği (RİDKOÖ) nin Üniversite Öğrencileri İçin Güvenirliliği ve Geçerliliği”, Psikoloji Dergisi, 7:26, 1991.
  • Gelbal, S., “Problem Çözme Becerisinin Öğretimle Geliştirilmesi”. Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu, Eğitimde Nitelik Geliştirme. İstanbul: Özel Kültür Yayınları.1991.
  • Heppner, P.P. ve Peterson, C.H.,” The Development And İmplications Of A Personal-Problem Solving Inventory”, Journal Of Counseling Psychology, 29, 66-75, 1982.
  • Heppner, P. P., Baumgardner, A. H. ve Jakson, J. “Depression and Attributional Style: Are They Related?” Cognitive Therapy and Research, 9, 105-113, 1985.
  • Miller, M.; Nunn, G.D., Using Group Discussion to improve Social Problem Solving and Learning. http:/progvest.umi.com/pqdqeb?Erişim 21.5.2003.
  • Posamentier, A. S., Problem-Solving Strategies for Efficient and Elegant Solutions. A Researce for the Mathematics Teacher. California: Corwin Press, Inc., 1998.
  • Rotter, J.B., “Generalized expectancies for internal versus external control of reinforcement” Psychological Monographs, 80, 1-28, 1966.
  • Rotter, J.B., Change, J.E. & Phares, E.J. Applications of social learning theory of personality. New York: Hold Rinehart and Winston, Inc.,1972.
  • Saracaoğlu A. S.& Serin O, Bozkurt N., “Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Öğrencilerinin Problem Çözme ve Denetim Odağı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Eğitimde Bilime Katkı: Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 01-04 Ekim 2003, Buca Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, Özel Sayı, S.:17, Dokuz Eylül Üniversitesi Matbaası, İzmir, 2005.
  • Sardoğan, Mehmet E, Kaygusuz, Canani & Karahan, Fikret T, “Bir İnsan İlişkileri Beceri Eğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Denetim Odağı Düzeylerine Etkisi”, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2:2, Aralık 2006, 184-194.
  • Savaşır I.& Şahin, H. N, Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme: Sık Kullanılan Ölçekler, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, No.:9, Özyurt Matbaacılık, Ankara, 1997.
  • Şahin, N.H ve Savaşır, I., Bilişsel Davranışçı Terapilerde Değerlendirme. Sık Kullanılan Ölçekler, Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları. No:9, 1997.
  • Şahin, N., Şahin, N. H. ve Heppner, P. P. "The psychometric properties of the Problem Solving Inventory", Cognitive Therapy and Research, 17, 379-396, 1993.
  • Taylan, S., Heppner'in Problem Çözme Envanterinin Uyarlama, Güvenlik ve Geçerlik Çalışmaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, 1990.
  • Yeşilyaprak, B., Denetim Odağı, Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, Yeşilyaprak, B., Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, 9. Basım, Pegem Yayıncılık. Ankara, 2005.
  • Zimbardo,R., www.queendom.com/tests/personality/lc_access.html. (İndirme tarihi: 8.10.2006.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahar Yalçın Bu kişi benim

Semra Tetik Bu kişi benim

Ayşen Açıkgöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yalçın, B., Tetik, S., & Açıkgöz, A. (2010). YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 19-27.
AMA Yalçın B, Tetik S, Açıkgöz A. YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2010;2(2):19-27.
Chicago Yalçın, Bahar, Semra Tetik, ve Ayşen Açıkgöz. “YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2010): 19-27.
EndNote Yalçın B, Tetik S, Açıkgöz A (01 Aralık 2010) YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 2 19–27.
IEEE B. Yalçın, S. Tetik, ve A. Açıkgöz, “YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 19–27, 2010.
ISNAD Yalçın, Bahar vd. “YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/2 (Aralık 2010), 19-27.
JAMA Yalçın B, Tetik S, Açıkgöz A. YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:19–27.
MLA Yalçın, Bahar vd. “YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2010, ss. 19-27.
Vancouver Yalçın B, Tetik S, Açıkgöz A. YÜKSEKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ ALGILARI İLE KONTROL ODAĞI DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(2):19-27.