BibTex RIS Kaynak Göster

“Üniversite Öğrencilerinin Tüketim Tercihlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 87 - 94, 01.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Aracıoğlu, Burcu ve Rezan Tatlıdil, “Tüketicilerin satın Alam Davranışında Çevre Bilincinin Etkileri”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 9 (2) 2009 ss. 435-461.
  • Çınar, Recai ve İhsan Çubukçu. “Tüketim Toplumunun Şekillenmesi ve Tüketici Davranışları - Karşılaştırmalı Bir Uygulama“,Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1) 2009 ss. 277-300
  • İslamoğlu, Hamdi ve Remzi Altunışık. Tüketici Davranışları. 2. Baskı, Beta Yayınları İstanbul İslamoğlu, Hamdi. Pazarlama Yönetimi,İstanbul, Beta Yayınları, Üçüncü Baskı, 2006.
  • Kardes, Frank R. Consumer Behavior and Managerial Decion Making. Second Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2001
  • Kotler, Philip. Marketing Management, International Edition, Prentice Hall, U.S.A., 2003.
  • Tek, Ömer Baybars. Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Geliştirilmiş 7. Baskı, İzmir- Şubat 1997.
  • Yükselen, Cemal. Pazarlama İlkeler Yönetim Örnek Olaylar, Genişletilmiş Altıncı Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2007.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 2, 87 - 94, 01.12.2010

Öz

Tüketicilerin tüketim alışkanlıkları ve kararları çeşitli faktörler tarafından ettkilenmektedir. Bu
faktörler tüketici profiline göre değişiklik gösterebilmektedir. Müşteri odaklı pazarlama anlayışı,
işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterilerin tüketim eğilimi ve alışkanlıklarını daha iyi
anlamaya çalışmalarını gerektirmektedir. Günümüzün daha bilinçli ve seçici müşteri kitlesi
karşısında işletmeler bireysel tüketim kararlarını ve bu kararları etkileyen faktörleri iyi
belirlemelidir. Zaman, aile, marka tercihi, ürün çeşitliliği, internet kulanımı, reklamlar, renkler,
moda vb gibi faktörler tüketim tercihlerinde etkili olabilmektedir.
Bu çalışmada Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İİBF’de okuyan öğrencilerin tüketim
tercihlerini ne şekilde gerçekleştirdikleri sorusunun cevabı anket çalışmasıyla araştırılmıştır.
Çalışmada, marka tercihi, ürün çeşitliliği, reklamlar, renkler vb faktörlerin tüketim tercihlerinde
ne derecede etkili olduğu araştırılmıştır. Bu amaçla çalışmada istatistiksel analizlerden
yararlanılmıştır.

Kaynakça

  • Aracıoğlu, Burcu ve Rezan Tatlıdil, “Tüketicilerin satın Alam Davranışında Çevre Bilincinin Etkileri”, Ege Akademik Bakış Dergisi, 9 (2) 2009 ss. 435-461.
  • Çınar, Recai ve İhsan Çubukçu. “Tüketim Toplumunun Şekillenmesi ve Tüketici Davranışları - Karşılaştırmalı Bir Uygulama“,Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (1) 2009 ss. 277-300
  • İslamoğlu, Hamdi ve Remzi Altunışık. Tüketici Davranışları. 2. Baskı, Beta Yayınları İstanbul İslamoğlu, Hamdi. Pazarlama Yönetimi,İstanbul, Beta Yayınları, Üçüncü Baskı, 2006.
  • Kardes, Frank R. Consumer Behavior and Managerial Decion Making. Second Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2001
  • Kotler, Philip. Marketing Management, International Edition, Prentice Hall, U.S.A., 2003.
  • Tek, Ömer Baybars. Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Geliştirilmiş 7. Baskı, İzmir- Şubat 1997.
  • Yükselen, Cemal. Pazarlama İlkeler Yönetim Örnek Olaylar, Genişletilmiş Altıncı Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2007.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mesut Çakır Bu kişi benim

Fatma Çakır Bu kişi benim

Gülşah Usta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çakır, M., Çakır, F., & Usta, G. (2010). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 87-94.
AMA Çakır M, Çakır F, Usta G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2010;2(2):87-94.
Chicago Çakır, Mesut, Fatma Çakır, ve Gülşah Usta. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2010): 87-94.
EndNote Çakır M, Çakır F, Usta G (01 Aralık 2010) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2 2 87–94.
IEEE M. Çakır, F. Çakır, ve G. Usta, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 87–94, 2010.
ISNAD Çakır, Mesut vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 2/2 (Aralık 2010), 87-94.
JAMA Çakır M, Çakır F, Usta G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2:87–94.
MLA Çakır, Mesut vd. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2010, ss. 87-94.
Vancouver Çakır M, Çakır F, Usta G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜKETİM TERCİHLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2010;2(2):87-94.