Tüketicilerin tüketim alışkanlıkları ve kararları çeşitli faktörler tarafından ettkilenmektedir. Bu
faktörler tüketici profiline göre değişiklik gösterebilmektedir. Müşteri odaklı pazarlama anlayışı,
işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterilerin tüketim eğilimi ve alışkanlıklarını daha iyi
anlamaya çalışmalarını gerektirmektedir. Günümüzün daha bilinçli ve seçici müşteri kitlesi
karşısında işletmeler bireysel tüketim kararlarını ve bu kararları etkileyen faktörleri iyi
belirlemelidir. Zaman, aile, marka tercihi, ürün çeşitliliği, internet kulanımı, reklamlar, renkler,
moda vb gibi faktörler tüketim tercihlerinde etkili olabilmektedir.
Bu çalışmada Adnan Menderes Üniversitesi Nazilli İİBF’de okuyan öğrencilerin tüketim
tercihlerini ne şekilde gerçekleştirdikleri sorusunun cevabı anket çalışmasıyla araştırılmıştır.
Çalışmada, marka tercihi, ürün çeşitliliği, reklamlar, renkler vb faktörlerin tüketim tercihlerinde
ne derecede etkili olduğu araştırılmıştır. Bu amaçla çalışmada istatistiksel analizlerden
yararlanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2 |