BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlıktaki Memnuniyetin Sessiz Sihri: “Duygusal Zeka”

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 23 - 34, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Acar, F. “Duygusal Zeka ve Liderlik”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 2002,53-68.
  • Albrecht, K, Sosyal Zeka Başarının Yeni Bilimi (Editör: Akbıyık S, Küçük C, Çeviren: Göktan,S), 1.Baskı, İstanbul: Timaş Yayınları, 2006.
  • Arslan, Şebnem & Özata, Musa. “Duygusal Zeka ve Tükenmişlik Arasındaki İlişkilerin Araştırılması: Sağlık Çalışanları Örneği”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:30, Ocak-Haziran, 2008,77-97
  • Arslan, Şebnem & Özata, Musa. “Poliklinik Hastaların Müşteri Memnuniyetini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Konya Kamu Hastaneleri Örneği”, Sağlık ve Hastane Yönetimi 2.Ulusal Kongresi Bildiriler Kitapçığı, Ankara Üniversitesi, 2005, 554-565.
  • Avşar, Gülçin & Kaşıkçı, Mağfiret. “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zeka Düzeyi”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, No,13:1, 2010, 1-6.
  • Cherniss, Cary, “Emotional Intelligence: What It is and Why It Matters”, The Annual Meeting of The Society for Industrial and Organizational Psychology, New Orleans, LA, April 15, 2000, 1-14.
  • Cornell, Joy & Suzan Hodges. “Relationships Between Emotional Intelligence and Demographic Variable Within Florida’s Inmate Population”, The Graduate School of the University of Florida in Partial Fullfillment of The Requirements for The Degree of Doctor of Philosophy, Unpublished Doctoral Dissertation, University, 2003, 21.
  • Çakar, U & Arbak, Yasemin. “Modern Yaklaşımlar Işığında Değişen Duygu-Zeka İlşkisi ve Duygusal Zeka”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 2004, 23-48.
  • Dulewicz, Victor & Malcolm, Higgs. “Emotional Intelligence, A Review and Evaluation Study”, Journal of Managerial Psychology, 15(4), 2000,341-372.
  • Evans, D & Allen, H, “Emotional Intelligence: Its Role in Training”, Nursing Times, 98(27), 2002, 41-42.
  • Gerits, Linda, “Emotional Intelligence Profiles of Nurses Caring for People with Severe Behaviour Problems”, Personality and Individual Differences, 38, 2005, 33-43.
  • Goleman, Daniel & Boyatzis, Richard & McKee, Annie, Yeni Liderler, (Çeviren: Filiz Nayır- Osman Deniztekin), Beşinci Baskı, İstanbul: Baskı Yayınları, 2006.
  • Goleman, Daniel, Emotional Intelligence, New York: Bantam, 1995.
  • Goleman, Daniel, İşbaşında Duygusal Zeka, İkinci Baskı, İstanbul: Varlık Yayınları, 2000.
  • Humphrey, Ronald, H. “The Many Faces of Emotional Leadership”, The Leadership Wuarterly, 13, 2001, 495.
  • James, J, Gelecek Zamanda Düşünmek, (Çeviren: Z, Dicleli), İstanbul: Boyner
  • Holding Yayınları, 1997.
  • Mayer, J.D & Salovey, Peter & Caruso,D. The Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT), Toronto, Ontario: Multi-Heath Systems, 2002.
  • McQueen, A. “Emotional Intelligence in Nursing Work”, Journal of Advanced
  • Nursing, 47 (1), 2003,101-108.
  • Perez,Juan, Carlos & Petrides, K.V & Furnham, Adrian, Measurement Trait Emotional Intelligence, Cambridge, MA: Hogrefe &Huber, 2005.
  • Salovey, Peter & Grewal, D. “The Science of Emotional Intelligence”, American Psychological Society, 14(4), 2005, 281-285.
  • Salovey, Peter & Mayer, John.D. “Emotional Intelligence, Imanigation”, Cognition and Personality, 9(3), 1990,185-211.
  • Schutte, Nicola, S. “The Factorial Validity of The Maslach Burnout Inventory- General Survey (MBI-GS) Across Occupational Group and Nations”, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73, 2000, 55.
  • Schutte, Nicola.S. (2006) “A Meta-Analytic Investigation of The Relationship Between Emotional Intelligence and Health”, Personality and Individual Differences, http://www.sciencesdirect.com, (İndirme Tarihi:31.07.2011)
  • Tuğrul, C. “ Duygusal Zeka”, Klinik Psikiyatri 1, 1999, 12-20.

SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: “DUYGUSAL ZEKA”

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 23 - 34, 01.12.2011

Öz

Duygusal zeka; duyguların farkında olma, duygularla başa çıkabilme, kendini motive etme, empati kurabilme ve ilişkileri yönetebilme yeteneklerini yeteneklerini kapsamaktadır. Duygusal zeka gelişimindeki aksaklıklar hem insanlararası ilişkilerde sorunların hem de mesleki başarısızlıkların çıkmasında çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle özellikle sağlık sektöründe çalışan kişilerin duygusal zeka’larının daha yüksek olması beklenir. Yapılan araştırma, İzmirBuca Seyfi Demirsoy Devlet Hastanesi’nde görev yapan bütün personelin “duygusal zeka”larını belirlemeye yöneliktir. Sonuçlar oldukça dikkat çekicidir. Pratisyen hekimlerin “kendi duygularının farkındalığına” diğer personele göre daha farkında oldukları, uzman hekimlerin “sosyal becerileri”nin daha yüksek olduğu; yüksek lisans yapan kişilerin duygusal zeka düzeylerinin daha yüksek olduğu ve ücret artışının duygusal zeka boyutlarını etkilediği görülmüştür

Kaynakça

  • Acar, F. “Duygusal Zeka ve Liderlik”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12, 2002,53-68.
  • Albrecht, K, Sosyal Zeka Başarının Yeni Bilimi (Editör: Akbıyık S, Küçük C, Çeviren: Göktan,S), 1.Baskı, İstanbul: Timaş Yayınları, 2006.
  • Arslan, Şebnem & Özata, Musa. “Duygusal Zeka ve Tükenmişlik Arasındaki İlişkilerin Araştırılması: Sağlık Çalışanları Örneği”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Sayı:30, Ocak-Haziran, 2008,77-97
  • Arslan, Şebnem & Özata, Musa. “Poliklinik Hastaların Müşteri Memnuniyetini Belirlemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Konya Kamu Hastaneleri Örneği”, Sağlık ve Hastane Yönetimi 2.Ulusal Kongresi Bildiriler Kitapçığı, Ankara Üniversitesi, 2005, 554-565.
  • Avşar, Gülçin & Kaşıkçı, Mağfiret. “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Duygusal Zeka Düzeyi”, Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, No,13:1, 2010, 1-6.
  • Cherniss, Cary, “Emotional Intelligence: What It is and Why It Matters”, The Annual Meeting of The Society for Industrial and Organizational Psychology, New Orleans, LA, April 15, 2000, 1-14.
  • Cornell, Joy & Suzan Hodges. “Relationships Between Emotional Intelligence and Demographic Variable Within Florida’s Inmate Population”, The Graduate School of the University of Florida in Partial Fullfillment of The Requirements for The Degree of Doctor of Philosophy, Unpublished Doctoral Dissertation, University, 2003, 21.
  • Çakar, U & Arbak, Yasemin. “Modern Yaklaşımlar Işığında Değişen Duygu-Zeka İlşkisi ve Duygusal Zeka”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 2004, 23-48.
  • Dulewicz, Victor & Malcolm, Higgs. “Emotional Intelligence, A Review and Evaluation Study”, Journal of Managerial Psychology, 15(4), 2000,341-372.
  • Evans, D & Allen, H, “Emotional Intelligence: Its Role in Training”, Nursing Times, 98(27), 2002, 41-42.
  • Gerits, Linda, “Emotional Intelligence Profiles of Nurses Caring for People with Severe Behaviour Problems”, Personality and Individual Differences, 38, 2005, 33-43.
  • Goleman, Daniel & Boyatzis, Richard & McKee, Annie, Yeni Liderler, (Çeviren: Filiz Nayır- Osman Deniztekin), Beşinci Baskı, İstanbul: Baskı Yayınları, 2006.
  • Goleman, Daniel, Emotional Intelligence, New York: Bantam, 1995.
  • Goleman, Daniel, İşbaşında Duygusal Zeka, İkinci Baskı, İstanbul: Varlık Yayınları, 2000.
  • Humphrey, Ronald, H. “The Many Faces of Emotional Leadership”, The Leadership Wuarterly, 13, 2001, 495.
  • James, J, Gelecek Zamanda Düşünmek, (Çeviren: Z, Dicleli), İstanbul: Boyner
  • Holding Yayınları, 1997.
  • Mayer, J.D & Salovey, Peter & Caruso,D. The Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT), Toronto, Ontario: Multi-Heath Systems, 2002.
  • McQueen, A. “Emotional Intelligence in Nursing Work”, Journal of Advanced
  • Nursing, 47 (1), 2003,101-108.
  • Perez,Juan, Carlos & Petrides, K.V & Furnham, Adrian, Measurement Trait Emotional Intelligence, Cambridge, MA: Hogrefe &Huber, 2005.
  • Salovey, Peter & Grewal, D. “The Science of Emotional Intelligence”, American Psychological Society, 14(4), 2005, 281-285.
  • Salovey, Peter & Mayer, John.D. “Emotional Intelligence, Imanigation”, Cognition and Personality, 9(3), 1990,185-211.
  • Schutte, Nicola, S. “The Factorial Validity of The Maslach Burnout Inventory- General Survey (MBI-GS) Across Occupational Group and Nations”, Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73, 2000, 55.
  • Schutte, Nicola.S. (2006) “A Meta-Analytic Investigation of The Relationship Between Emotional Intelligence and Health”, Personality and Individual Differences, http://www.sciencesdirect.com, (İndirme Tarihi:31.07.2011)
  • Tuğrul, C. “ Duygusal Zeka”, Klinik Psikiyatri 1, 1999, 12-20.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Onay Bu kişi benim

Buket Uğur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Onay, M., & Uğur, B. (2011). SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: “DUYGUSAL ZEKA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 23-34.
AMA Onay M, Uğur B. SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: “DUYGUSAL ZEKA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2011;3(2):23-34.
Chicago Onay, Meltem, ve Buket Uğur. “SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: ‘DUYGUSAL ZEKA’”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2011): 23-34.
EndNote Onay M, Uğur B (01 Aralık 2011) SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: “DUYGUSAL ZEKA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 2 23–34.
IEEE M. Onay ve B. Uğur, “SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: ‘DUYGUSAL ZEKA’”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 23–34, 2011.
ISNAD Onay, Meltem - Uğur, Buket. “SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: ‘DUYGUSAL ZEKA’”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/2 (Aralık 2011), 23-34.
JAMA Onay M, Uğur B. SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: “DUYGUSAL ZEKA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:23–34.
MLA Onay, Meltem ve Buket Uğur. “SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: ‘DUYGUSAL ZEKA’”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 2, 2011, ss. 23-34.
Vancouver Onay M, Uğur B. SAĞLIKTAKİ MEMNUNİYETİN SESSİZ SİHRİ: “DUYGUSAL ZEKA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(2):23-34.