BibTex RIS Kaynak Göster

Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 57 - 66, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Bell, J. ve McNaughton, R., “Born Global Firms: A challenge to public policy in support of internationalization”, Proceeding at the Marketing in a Global Economy Conference, A.M.A., Buenos Aires, 2000, 176-185.
  • Bikrin Mark, Clarke Graham ve Clarke Martin, Retail Geography&Intelligent Network Planning, London: Wiley, 2002.
  • Cavusgil, Tamer S., “International Partnering: A Systematic Framework for Collaborating with Foreign Business Partners”, Journal of International Marketing, 6/1, 1988, 91-107.
  • Deloitte (2011). Retail Sector Update, www.deloitte.com [İndirme Tarihi: 05.2011]
  • Dunning, H. John, “The Eclectic Paradigm of International Production: A Restatement and Some Possible Extentions”, Journal of International Business Studies, 19 Spring, 1988, 1-31.
  • Ghauri, N. Pervez ve Cateora R. Philip, International Marketing, 2nd ed., London: McGraw-Hill, 2006.
  • Johanson J. ve Vahlne J-E., “The Internationalization process of the firm – a model of knowledge development and increasing foreign market commitments”, Journal of International Business Studies, 8/1, 1977, 23-31.
  • Johanson J. ve Vahlne J.-E., “The Mechanism of Internationalization”, International Marketing Review, 7/4, 1990, 11-24.
  • Palmer, Mark, “Retail Multinational Learning: A Case Study of Tesco”, International Journal of Retail & Distribution Management, 33/1, 2005, 23-48.
  • Palmer Mark ve Quinn Barry, “The Nature of International Retail Divestment: Insights from Ahold”, International Marketing Review, 24/1, 2006, 26-45. Rekabet www.rekabet.gov.tr [İndirme Tarihi: 11.05.2011] (2011). Sektör İncelemesi Bilgi Notu 1,
  • Vernon, Raymond, “International Trade and InternationalInvestment in the Product Cycle”, The Quarterly Journal of Economics, 80/2, 1966, 190-207.

Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 57 - 66, 01.12.2011

Öz

Dunning’in (1988) ortaya attığı eklektik teori, bir anaakım teorisi olarak uluslararası işletme alanında bilim insanları tarafından kabul görmüş paradigmayı yansıtan bir model sunmaktadır. Çalışmanın kapsamı Antalya ilinde faaliyet gösteren uluslararası yabancı sermayeli gıda perakende firmaları ile sınırlandırılmıştır. Yayılım stratejisinin ana unsurları çerçevesinde yöneticilerle mülakata dayanan bir analiz yapılmıştır. Yayılım stratejisinin ana unsurları Palmer’ın (2005) çalışmasından esinlenilerek oluşturulmuştur. Sonuç olarak yabancı sermayeli perakende firmalarının pazar seçiminde en önemli etkenin ekonomik faktörler olduğu görülmüştür. Pazara giriş şekli olarak firmalar karma bir strateji uygulamaktadırlar. Migros pazarda en hızlı yayılan firmadır

Kaynakça

  • Bell, J. ve McNaughton, R., “Born Global Firms: A challenge to public policy in support of internationalization”, Proceeding at the Marketing in a Global Economy Conference, A.M.A., Buenos Aires, 2000, 176-185.
  • Bikrin Mark, Clarke Graham ve Clarke Martin, Retail Geography&Intelligent Network Planning, London: Wiley, 2002.
  • Cavusgil, Tamer S., “International Partnering: A Systematic Framework for Collaborating with Foreign Business Partners”, Journal of International Marketing, 6/1, 1988, 91-107.
  • Deloitte (2011). Retail Sector Update, www.deloitte.com [İndirme Tarihi: 05.2011]
  • Dunning, H. John, “The Eclectic Paradigm of International Production: A Restatement and Some Possible Extentions”, Journal of International Business Studies, 19 Spring, 1988, 1-31.
  • Ghauri, N. Pervez ve Cateora R. Philip, International Marketing, 2nd ed., London: McGraw-Hill, 2006.
  • Johanson J. ve Vahlne J-E., “The Internationalization process of the firm – a model of knowledge development and increasing foreign market commitments”, Journal of International Business Studies, 8/1, 1977, 23-31.
  • Johanson J. ve Vahlne J.-E., “The Mechanism of Internationalization”, International Marketing Review, 7/4, 1990, 11-24.
  • Palmer, Mark, “Retail Multinational Learning: A Case Study of Tesco”, International Journal of Retail & Distribution Management, 33/1, 2005, 23-48.
  • Palmer Mark ve Quinn Barry, “The Nature of International Retail Divestment: Insights from Ahold”, International Marketing Review, 24/1, 2006, 26-45. Rekabet www.rekabet.gov.tr [İndirme Tarihi: 11.05.2011] (2011). Sektör İncelemesi Bilgi Notu 1,
  • Vernon, Raymond, “International Trade and InternationalInvestment in the Product Cycle”, The Quarterly Journal of Economics, 80/2, 1966, 190-207.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilal Yalçın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yalçın, B. (2011). Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 57-66.
AMA Yalçın B. Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2011;3(2):57-66.
Chicago Yalçın, Bilal. “Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2011): 57-66.
EndNote Yalçın B (01 Aralık 2011) Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3 2 57–66.
IEEE B. Yalçın, “Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 57–66, 2011.
ISNAD Yalçın, Bilal. “Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3/2 (Aralık 2011), 57-66.
JAMA Yalçın B. Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3:57–66.
MLA Yalçın, Bilal. “Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 3, sy. 2, 2011, ss. 57-66.
Vancouver Yalçın B. Küresel Perakende Zincirlerinin Stratejik Yayılımları: Antalya İli Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2011;3(2):57-66.