Dünya genelinde ekonomik ve sosyal hareketlerle oluşmuş zaman aralıklarına jenerasyon denmektedir. Yetişme tarzları ve içinde bulundukları ortam değişiklikleri nedeniyle “kuşak” olarak da adlandırılan jenerasyonlar arasında gerek karakter gerek çalışma yöntemleri ve gerekse işyerinden beklentilerde önemli farklılıklar gözlenebilmektedir. Farklı yaş gruplarının birarada çalıştığı günümüz işyerlerinde yaşanan sorunların önemli bir kısmı kuşaklararası algı, yöntem, uygulama ve iletişim farklılıklarından kaynaklanmaktadır. Bu nedenle işletme yönetimleri, Y kuşağı (1980 – 1999 arası doğanlar) çalışanlarını gündemlerine alarak onları kazanmaya çalışmak ve X kuşağı (1965 – 1979 arası doğanlar) veya daha önceki kuşaklardan olan yöneticilerini Y kuşağı çalışanlarını yönetecek şekilde geliştirmek konuları üzerinde daha çok durmaya başlamışlardır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından katılımcı gözlem ve yarıyapılandırılmış görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiş olup, veriler betimsel olarak çözümlenmiştir. Elde edilen verilerin analizleri ile Y kuşağı çalışanlarının iş tatmini ve motivasyon sağlayan faktörlerin neler olduğuna yer verilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2 |