Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir Çalışma: Manisa - Sosyal Güvenlik Kurumu
Yıl 2011,
Cilt: 3 Sayı: 2, 221 - 230, 01.12.2011
Meltem Onay
Sevinç Ergüden
Kaynakça
- Arzova, Burak. “Motivasyonun Artırmada En Önemli Pay Yöneticilerindir”, Ekopol, Ekonomi, Politika, Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı:9, Ocak-Mart, 2001, 20-21.
- Baştürk, Ceyhan. “İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi”, Active: Bankacılık ve Finans Dergisi, Yıl:5, Sayı:28, 2003, 60-78.
- Batmaz, Şeyma. “Örgütlerde Motivasyonun Önemi ve Başarıya Etkisi”, Standard, Yıl:41, Sayı:491, 2002, 45-48.
- Bayo-Moriones, Alberto & Galdon-Sanchez, Jose.E. & Güell, Maia. “Is Seniority- Based Pay Used As A Motivation Device? Evidence From Plant Level Data”, IZA Discussion Paper Series, Discussion Paper , No: 1321, September,1, 2004..
- Doğan, Selen. “Çalışanların Verimliliğinin artırılmasında Ergonomi ve Önemi”, Standard, Yıl:4-2, Sayı: 496, 2003, 33-39.
- Efil, İsmail, İşletme Yönetimi, Bursa: Alfa Akademi Yayınları, 2004.
- Ercan, Hayriye. “Kariyer Yönetiminin Çalışan Motivasyonuna Etkileri Üzerine Bir Araştırma Örneği: Ford Otosan A.Ş. İnönü Fabrikası”, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, 2000. Bewley, Truman. “Work Motivation, Labor “Markets and Macroeconomics: Microeconomics Perspectives”, A Conference Held at The Federal Reserve Bank of St. Louis, October, 1998, 22-23.
- Erol, Metin. “Sosyal Entropi’nin Verimlilik Üzerindeki Etkileri”, Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, 2001, 127- 143.
- Kanbur,Engin. “Toplam Kalite Yönetimi Uygulayan İşletmelerde İşgören Motivasyonunu Etkiyen Faktörler ve Ampirik Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir, 2002.
- Kaya, Ali. “Japon Yönetim ve Yöneticilik Tarzı”, Standart, Yıl:39, Sayı:461, 2000, 90-96.
- Kuşluvan, Zeynep. “ Örgütlerde Motivasyonun Önemi ve Kullanılan Motivasyon Araçları”, Human Resources: İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Yıl:3, Sayı:3, 1999, 55-64.
- Nicholson, Nigel. “How to Motivate Your Problem People”, Harvard Business Review, January, 2003, 57- 59.
- Örücü,Edip & Kanbur, Aysun. “Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir çalışma”, Yönetim ve Ekonomi, Cilt:15, Sayı 1, 2008, 85-97.
- Sabuncuoğlu, Zeyyat & Tüz, Melek., Örgütsel Psikoloji, Gözden Geçirilmiş 4.Baskı, Bursa: Furkan Ofset, 2003.
- Tanrıverdi, Haluk. & Oktay, Kutay. “Otel İşletmelerinde İşgören Motivasyonuna Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Vakfı, Turizm Akademik, Sayı:2, 2001,33- 40.
- Tınaz, Pınar. “Performans Değerleme Sistemlerinin Önemi ve Türkiye’deki Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme”, Celal Bayar Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:5, 1999, 389-406.
- Uçkun, Gazi & Pelit, Elbeyi. “Hizmet İşletmelerinde İşgören Motivasyonunun Önemi ve Verimliliğe Etkisi”, Standard, Yıl:42, Sayı:493, 2003, 49-54.
ÖRGÜTSEL-YÖNETSEL MOTİVASYON FAKTÖRLERİNİN ÇALIŞANLARIN PERFORMANS VE VERİMLİLİĞİNE ETKİLERİNİ İNCELEMEYE YÖNELİK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA: MANİSA - SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Yıl 2011,
Cilt: 3 Sayı: 2, 221 - 230, 01.12.2011
Meltem Onay
Sevinç Ergüden
Öz
Bu çalışmanın amacı örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının çalışanların performans ve verimliliği üzerinde etkisi olup olmadığını belirlemek ve varsa bu etkinin hangi boyutlarda ortaya çıktığını saptamaktır. Çalışmada, hizmet işletmesi olarak kabul edilen Sosyal Güvenlik Kurumu çalışanlarına yönelik uygulamalı bir araştırma yapılmış olup, kurumda örgütsel-yönetsel motivasyon uygulamalarının hem verimlilik hem de performans üzerinde önemli bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Kaynakça
- Arzova, Burak. “Motivasyonun Artırmada En Önemli Pay Yöneticilerindir”, Ekopol, Ekonomi, Politika, Kültür ve Sanat Dergisi, Sayı:9, Ocak-Mart, 2001, 20-21.
- Baştürk, Ceyhan. “İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi”, Active: Bankacılık ve Finans Dergisi, Yıl:5, Sayı:28, 2003, 60-78.
- Batmaz, Şeyma. “Örgütlerde Motivasyonun Önemi ve Başarıya Etkisi”, Standard, Yıl:41, Sayı:491, 2002, 45-48.
- Bayo-Moriones, Alberto & Galdon-Sanchez, Jose.E. & Güell, Maia. “Is Seniority- Based Pay Used As A Motivation Device? Evidence From Plant Level Data”, IZA Discussion Paper Series, Discussion Paper , No: 1321, September,1, 2004..
- Doğan, Selen. “Çalışanların Verimliliğinin artırılmasında Ergonomi ve Önemi”, Standard, Yıl:4-2, Sayı: 496, 2003, 33-39.
- Efil, İsmail, İşletme Yönetimi, Bursa: Alfa Akademi Yayınları, 2004.
- Ercan, Hayriye. “Kariyer Yönetiminin Çalışan Motivasyonuna Etkileri Üzerine Bir Araştırma Örneği: Ford Otosan A.Ş. İnönü Fabrikası”, Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir, 2000. Bewley, Truman. “Work Motivation, Labor “Markets and Macroeconomics: Microeconomics Perspectives”, A Conference Held at The Federal Reserve Bank of St. Louis, October, 1998, 22-23.
- Erol, Metin. “Sosyal Entropi’nin Verimlilik Üzerindeki Etkileri”, Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, 2001, 127- 143.
- Kanbur,Engin. “Toplam Kalite Yönetimi Uygulayan İşletmelerde İşgören Motivasyonunu Etkiyen Faktörler ve Ampirik Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir, 2002.
- Kaya, Ali. “Japon Yönetim ve Yöneticilik Tarzı”, Standart, Yıl:39, Sayı:461, 2000, 90-96.
- Kuşluvan, Zeynep. “ Örgütlerde Motivasyonun Önemi ve Kullanılan Motivasyon Araçları”, Human Resources: İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi, Yıl:3, Sayı:3, 1999, 55-64.
- Nicholson, Nigel. “How to Motivate Your Problem People”, Harvard Business Review, January, 2003, 57- 59.
- Örücü,Edip & Kanbur, Aysun. “Örgütsel-Yönetsel Motivasyon Faktörlerinin Çalışanların Performans ve Verimliliğine Etkilerini İncelemeye Yönelik Ampirik Bir çalışma”, Yönetim ve Ekonomi, Cilt:15, Sayı 1, 2008, 85-97.
- Sabuncuoğlu, Zeyyat & Tüz, Melek., Örgütsel Psikoloji, Gözden Geçirilmiş 4.Baskı, Bursa: Furkan Ofset, 2003.
- Tanrıverdi, Haluk. & Oktay, Kutay. “Otel İşletmelerinde İşgören Motivasyonuna Yönelik Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi Vakfı, Turizm Akademik, Sayı:2, 2001,33- 40.
- Tınaz, Pınar. “Performans Değerleme Sistemlerinin Önemi ve Türkiye’deki Uygulamalarına İlişkin Bir İnceleme”, Celal Bayar Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı:5, 1999, 389-406.
- Uçkun, Gazi & Pelit, Elbeyi. “Hizmet İşletmelerinde İşgören Motivasyonunun Önemi ve Verimliliğe Etkisi”, Standard, Yıl:42, Sayı:493, 2003, 49-54.