Giyim sektörü değişen tüketici profili, satın alma davranışı ve alışkanlıklarından fazlasıyla etkilenmektedir. Bu nedenle firmalar, değişen tüketici tercihlerini izlemeli ve hedef kitlelerini daha yakından tanımalıdır. Bu çalışmada, Adnan Menderes Üniversitesi, Karacasu Memnune İnci MYO öğrencilerinin giyim tercihlerini etkileyen faktörler incelemiş, 352 öğrenciye anket uygulanmış, sonuçlar SPSS ile değerlendirilmiş, tanımlayıcı istatistikler frekans ve yüzde tablolarıyla verilmiş, giyim tercihini etkileyen faktörler, faktör analizi ile gruplandırılmıştır. Buna göre giyim tercihini etkileyen temel faktörler; psiko-sosyal faktörler, moda odaklılık, ürün özellikleri, fiyat, ödeme kolaylığı, personel, alışveriş ortamı ve diğer unsurlardır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1 |