Bu çalışmanın amacı, sosyal pazarlama uygulamalarının, tüketicilerin satın alma davranışlarında ve firma performansı üzerinde etkili olup olmadığını ölçmektir. Kesitsel ve tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma, 15 Mart – 30 Nisan 2012 tarihleri arasında Türkiye genelinde gerçekleştirilmiştir. İnternet üzerinde yapılan ankete, 560 kişi katılmıştır. Anket verileri SPSS v15.0 programı ile değerlendirilmiştir. Veri ve bilgilerin analizinde; faktör, güvenilirlik ve korelasyon analizleri ile ortalama ve yüzde hesaplamaları uygulanmıştır. Anlamlılık p < 0,01 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, sosyal pazarlama faaliyetlerinin, çalışanların verimliliğini ve işletme performansını olumlu yönde etkilediğini, işletmenin piyasada rakiplerine karşı rekabet üstünlüğü sağladığı tespit edilmiştir. Uygulanan sosyal pazarlama faaliyetleri nedeniyle, müşterilerin bu firmaları tercih etkileri, marka bilinirliğini olumlu yönde etkilediği ve işletmenin içinde bulunduğu sektörde markanın akla gelme oranını artırdığı, müşteri sadakati sağladığı ve tüketicilere markayı tanıttığı belirlenmiştir. Araştırma sonunda; işletmelere, sosyal pazarlama faaliyetlerine gerekli zamanı, bütçeyi ve yetenekli işgücünü etkin ve verimli bir şekilde kullanmaları, içinde bulundukları topluma karşı sosyal sorumluluklarını yerine getirmelerini, sosyal pazarlama faaliyetlerini gereksiz bir masraf olarak değil, uzun vadeli stratejik bir yatırım aracı olarak görmeleri konularında öneriler sunulmuştur
Sosyal Pazarlama Pazarlama Firma Performansı Tüketici Davranışları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 1 |