BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 2, 91 - 101, 01.12.2013

Öz

Revealing the identity corporate identity and communication environment are providing concrete visual identity. The concept of visual identity, in accordance with the objectives of an organization's corporate identity in view of all the visible elements that are compatible with each other involves the creation of a targeted manner

Kaynakça

  • Ak, Mehmet, Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset, İstanbul, 1998
  • Akıncı Vural, B., Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları, 2003
  • Dolphin, Richard R., The Fundamentals of Corporate Communications, The Chartered Institute of Marketing, 2001
  • Hern, L. E., Iversen, N. M.,“How to Develop a Destination Brand Logo: A Qualitative and Quantative Approach”, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Vol:4, No:2., 2004
  • Jefkins, Frank, Public Relation, 3. Ed., London. Pitman Publishing,1989
  • Melewar, T.C., Karaosmanoglu, E., “Seven Dimensions of Corporate Identity”, European Journal of Marketing, Volume: 40, Number:7/8, 2006
  • Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine, Pazarlama İletişimi Yönetimi,3.bs., MediaCat, İstanbul, 2003
  • Okay, Ayla, Kurum Kimliği, 3.bs., MediaCat, İstanbul, 2002
  • Olins, Wally, Corporate Identity: Making Business Strategy Visible Through Desing, Harvard Business School Press, USA, 1990
  • Peltekoğlu, Balta Filiz, Halkla İlişkiler Nedir, Beta yayınları, 2.bs, İstanbul, 2011
  • Schmitt, Bernd ve Simonson, Alex, Pazarlama Estetigi, Marka Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi, çev. Zelal Ayman, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000
  • Ovalıoğlu, Nilay, Kurumlarda Kimlik ve İmaj Değişimi Süreci; Arçelik Firması Örneği, T.C. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007
  • Stafford, M.R., Tripp, C., Bienstock, C.C. (2004), “ The Influence Of Edvertising
  • Logo Characteristics On Audience Perceptions Of A Nonprofit Theatrical Organization”, Journal Of Current Issues and Research in Advertising, Volume 26, Number 1, (Spring 2004).
  • Teker, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam,İzmir, Dokuz Eylül Yayınları, 2002
  • Zillioğlu, Merih, İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Kültür Yayınları, 1996

GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ

Yıl 2013, Cilt: 5 Sayı: 2, 91 - 101, 01.12.2013

Öz

Kurum kimliğini açığa çıkaran ve kimliğin çevreyle somut olarak iletişimini sağlayan görsel kimliktir. Görsel kimlik kavramı, bir kuruluşun görünümünün kurum kimliği hedeflerine uygun olarak birbirleriyle uyumlu olan tüm görünebilen unsurlarının hedeflenmiş bir biçimde oluşturulmasını kapsar

Kaynakça

  • Ak, Mehmet, Kurumsal Kimlik ve İmaj, Işıl Ofset, İstanbul, 1998
  • Akıncı Vural, B., Kurum Kültürü ve Örgütsel İletişim, İstanbul: İletişim Yayınları, 2003
  • Dolphin, Richard R., The Fundamentals of Corporate Communications, The Chartered Institute of Marketing, 2001
  • Hern, L. E., Iversen, N. M.,“How to Develop a Destination Brand Logo: A Qualitative and Quantative Approach”, Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, Vol:4, No:2., 2004
  • Jefkins, Frank, Public Relation, 3. Ed., London. Pitman Publishing,1989
  • Melewar, T.C., Karaosmanoglu, E., “Seven Dimensions of Corporate Identity”, European Journal of Marketing, Volume: 40, Number:7/8, 2006
  • Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine, Pazarlama İletişimi Yönetimi,3.bs., MediaCat, İstanbul, 2003
  • Okay, Ayla, Kurum Kimliği, 3.bs., MediaCat, İstanbul, 2002
  • Olins, Wally, Corporate Identity: Making Business Strategy Visible Through Desing, Harvard Business School Press, USA, 1990
  • Peltekoğlu, Balta Filiz, Halkla İlişkiler Nedir, Beta yayınları, 2.bs, İstanbul, 2011
  • Schmitt, Bernd ve Simonson, Alex, Pazarlama Estetigi, Marka Kimlik ve İmajın Stratejik Yönetimi, çev. Zelal Ayman, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000
  • Ovalıoğlu, Nilay, Kurumlarda Kimlik ve İmaj Değişimi Süreci; Arçelik Firması Örneği, T.C. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Tanıtım Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2007
  • Stafford, M.R., Tripp, C., Bienstock, C.C. (2004), “ The Influence Of Edvertising
  • Logo Characteristics On Audience Perceptions Of A Nonprofit Theatrical Organization”, Journal Of Current Issues and Research in Advertising, Volume 26, Number 1, (Spring 2004).
  • Teker, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam,İzmir, Dokuz Eylül Yayınları, 2002
  • Zillioğlu, Merih, İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Kültür Yayınları, 1996
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferrah Nur Dündar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dündar, F. N. (2013). GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), 91-101.
AMA Dündar FN. GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2013;5(2):91-101.
Chicago Dündar, Ferrah Nur. “GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 5, sy. 2 (Aralık 2013): 91-101.
EndNote Dündar FN (01 Aralık 2013) GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 5 2 91–101.
IEEE F. N. Dündar, “GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, ss. 91–101, 2013.
ISNAD Dündar, Ferrah Nur. “GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 5/2 (Aralık 2013), 91-101.
JAMA Dündar FN. GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2013;5:91–101.
MLA Dündar, Ferrah Nur. “GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 5, sy. 2, 2013, ss. 91-101.
Vancouver Dündar FN. GÖRSEL KİMLİĞİN KURUM İMAJINA ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2013;5(2):91-101.