In this process, marketers reinforcethe existence ofa surrealworld by coding the products with a mythological language and covering them with a mystical image by using mystic marketing tool. In this study, the consuming phenomenon of mystic marketing which is structured by bringing of the mythology from past to today and its effects on consumers are discussed
İlk atalar animistik inançları doğrultusunda tüm nesnelerin bir ruhu olduğuna inanarak, onlarla eşit ilişki geliştirmişlerdir. Anlayamadıkları için korktukları doğa olaylarını da kutsayarak etkisizleştirmeye çalışmışlardır. Günümüz insanı ise korkularını tüketerek aşmaya çalışmakta ve yeni kimlikler satın alarak yarattığı üst gerçeklikte yaşamaktadır. Kendisini mutsuz eden gerçekler yerine hayal ettiği bir dünyanın sözde gerçekliğine sığınan kişiler, gerçekle gerçek olmayan arasındaki sınırları ortadan kaldırmışlardır. Bu süreçte pazarlamacılar, mistik pazarlama aracılığıyla ürünleri efsanevi bir imaja bürüyerek ve mitolojik bir dille kodlayarak gerçeküstü dünyanın varlığını iyice pekiştirmektedirler. Bu çalışmada mitolojinin geçmişten bugüne getirdikleriyle yapısallaşan mistik pazarlamanın, tüketim olgusunu ve tüketiciyi nasıl etkilediği üzerinde durulmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 5 Sayı: 2 |