The purpose of this study is to propose a conceptual model adapted from Ajzen’s
(1985, 1991) Theory of Planned Behavior (TPB) in order to understand the
innovativeness of small firms. In regard, this study attempts to operationalize the
factors in TPB for the context of firms’ innovative behavior. The conceptual
adaptation of the model is mostly based on institutional theory, social learning,
and entrepreneurship literature. As being built on a cognitive theory, the
proposed model deviates from mainstream approach, which investigates
innovation from economics perspective. Therefore, this study is expected to
contribute to the extant literature on innovation and shed light on further
empirical research
Innovation Innovativeness Small firms Theory of Planned Behavior
Bu çalışmanın amacı, küçük işletmelerin yenilikçiliğini anlamak için Ajzen’in
(1985, 1991) Planlı Davranış Kuramından uyarlanmış kavramsal bir model
önermektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma, “Planlı Davranış Kuramı
modelindeki unsurlar işletmelerin yenilik faaliyetlerini açıklamak üzere
ölçülebilir değişkenler haline nasıl getirebilir?” sorusuna cevap aramaktadır.
Kavramsal modelin uyarlanışında ağırlıklı olarak kurumsal kuram, sosyal
öğrenme ve girişimcilik yazınından yararlanılmıştır. Model önerisinin, bugüne
kadar sıkça ekonomik açıdan incelenen yenilikçiliği bilişsel bir modelden yola
çıkarak açıklamaya çalışması bakımından, konu hakkındaki akademik tartışmalara perspektif katacağı ve bunu takip edecek görgül araştırmalara
kavramsal bir zemin hazırlayacağı düşünülmektedir.
İnovasyon Yenilikçilik Küçük işletmeler Planlı Davranış Kuramı
Diğer ID | JA53BS62UH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 1 |