BibTex RIS Kaynak Göster

ORGANIZATIONAL JUSTICE IN PUBLIC ORGANIZATIONS, ETHICS AND PUBLIC PERCEPTIONS ON THE EFFICIENCY OF THE EFFECT

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 2, 14 - 23, 01.08.2017

Öz

The social welfare state has been widely criticized for its cumbersome and
inefficient public administration, which has a wide range of action, and has
become a new public administration understanding and practices with neoliberal
policies. The assumption that the private sector is more efficient and more
successful has brought about the discussions on the applicability of techniques
and practices belonging to the private sector to the field of public administration.
Evolving from the classical / traditional public management approach towards
the new public administration and new public administration approaches, from
Human Resource Management to Human Resource Management, from
Productivity Management to Performance Management. Efficiency refers to the
relationship between the output produced by a production or service sector and
the input used to obtain output. Public administration's productivity evaluations
are different from private sector. Increased productivity points to successful
management. In order to increase the efficiency of the management, it is
necessary to make changes in the existing conditions, which means change in
public administration. It is critical that the employee in the current system, in
increasing productivity and in good management of change, be able to perceive
public ethics and corporate values that are in line with organizational ethics,
including their own values and norms.The service sector is labor-intensive. The "human" factor is the most important
element in ensuring productivity. The study focuses on the relationship between
organizational ethics and public ethics and the productivity of the most important
component and supplier of productivity. Descriptive and descriptive methods have
been used to resolve this relationship. It is expected that the perceptions of public
ethics and organizational ethics will reveal important criteria in the absence of
work, in the absence of personnel productivity and hence in the success of change
in public administration

KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 2, 14 - 23, 01.08.2017

Öz

Sosyal refah devleti anlayışında geniş hareket alanına sahip kamu yönetiminin
hantal ve verimsiz olduğu yönündeki eleştirilerin sahibi, neoliberal politikalarla,
yeni kamu yönetimi anlayışı ve uygulamaları olmuştur. Özel sektörün daha
verimli ve daha başarılı olduğu varsayımı, özel sektöre ait olan teknik ve
uygulamaların kamu yönetimi alanına uygulanabilirliliği tartışmalarını
beraberinde getirmiştir. Klasik/geleneksel kamu yönetimi anlayışından Yeni Kamu
Yönetimi ve Yeni Kamu Yönetişimi yaklaşımlarına doğru evrilme, Personel
Yönetimi’nden İnsan Kaynakları Yönetimi’ne, Verimlilik Yönetimi’nden
Performans Yönetimi’ne geçişi anlatır. Verimlilik, bir üretim ya da hizmet
sektörünün ürettiği “çıktı” ile çıktıyı elde etmek için kullanılan girdi arasındaki
ilişkiyi anlatır. Kamu yönetiminin verimlilik değerlendirmeleri özel kesimden
farklıdır. Verimlilik artışı başarılı bir yönetime işaret eder. Yönetimin verimliliği
arttırmak için mevcut koşullarında değişiklik yapması gerektirir ki bu da kamu
yönetiminde değişim anlamına gelir. Verimlilik artışında ve dolayısı ile değişimin
iyi yönetilmesinde mevcut sistemin içinde yer alan idarenin, kamusal etik algısına
ve kendi değerlerini, normlarını doğru-yanlışlarını içeren örgütsel ahlak
anlayışına uyumlu kurumsal öğeleri sağlaması kritiktir.
Hizmet sektörü emek yoğundur. Yönetimin en başat öğesi olan “insan” faktörü
verimliliğin sağlanmasında en önemli kurumsal öğedir. Çalışma, verimliliğin en önemli bileşeni ve sağlayıcısı olan personelin verimliliği ile örgütsel ahlak ve
kamusal etik anlayışı arasındaki ilişkiyi anlamaya odaklanmaktadır. Bu ilişkiyi
çözümlemek amacıyla betimsel ve tanımlayıcı yöntem kullanılmıştır. Çalışmadan,
personel verimliliğini sağlamada ve dolayısı ile kamu yönetiminde değişimin
başarıya ulaşmasını sağlamada, kamusal etik ve örgütsel ahlak algılarının önemli
kriterler ortaya koyacağı beklenmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95CY39FU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esra Ebru Mavi Bu kişi benim

Mehmet Burhanettin Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mavi, E. E., & Coşkun, M. B. (2017). KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 14-23.
AMA Mavi EE, Coşkun MB. KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Ağustos 2017;9(2):14-23.
Chicago Mavi, Esra Ebru, ve Mehmet Burhanettin Coşkun. “KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9, sy. 2 (Ağustos 2017): 14-23.
EndNote Mavi EE, Coşkun MB (01 Ağustos 2017) KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9 2 14–23.
IEEE E. E. Mavi ve M. B. Coşkun, “KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 2, ss. 14–23, 2017.
ISNAD Mavi, Esra Ebru - Coşkun, Mehmet Burhanettin. “KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9/2 (Ağustos 2017), 14-23.
JAMA Mavi EE, Coşkun MB. KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2017;9:14–23.
MLA Mavi, Esra Ebru ve Mehmet Burhanettin Coşkun. “KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 2, 2017, ss. 14-23.
Vancouver Mavi EE, Coşkun MB. KAMU KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL ADALET VE KAMUSAL ETİK ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2017;9(2):14-23.