BibTex RIS Kaynak Göster

COLLEGE STUDENTS’ AWARENESS ABOUT DISASTER AND EMERGENCY: A SAMPLE OF KANDIRA VOCATIONAL SCHOOL

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 1, 44 - 56, 01.01.2018

Öz

As is known, Disaster and Emergency Management is all of managerial functions
which are essential to decrease vulnerability and cope with disasters for
comunities against hazards. It is a process that is guarding from hazards,
decreasing risks in short, it is a process that is including whole studies from one
disaster to other disaster. At this process, basic aim is to provide developing
comunities that can cope with hazard, disaster and emergency situations, have
this capacity, less vulnerability and more delicate.
It is necessary that decreasing harmful impact of hazard, disaster and emergency
situations on the humans, structures, substructure and economy, be prepared
against these situatins, developing response methods and percepts, repeare
reconstruction. While make these preparations, it is necessary that be must
cooperation with all partners who are centralized managements, local
governments, private sector, unıversities, folk. This will provide less vulnerability
and more delicate.
Disaster and Emergency Management partners’s trivet, folk and universities’s
important denominator, college students are sample of this study. Aim of this
study is to measure youth’s awareness about disaster and emergency and is to
execute the best things to do for awake youth

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 1, 44 - 56, 01.01.2018

Öz

Bilindiği gibi, Afet ve Acil Durum Yönetimi; toplulukların tehlikelere karşı zarar
görebilirliğini azaltmak ve afetlerle başedebilmek için gerekli tüm yönetimsel
işlevlerdir. İnsanları tehlikelerden korumak, mevcut riskleri azaltmak, yani bir
afetten yada olaydan diğerine kadar yapılması gereken tüm çalışmaları kapsayan
bir süreçtir. Bu süreçte en temel amaç, tehlike, afet ve acil durumlarla başa
çıkabilecek, bu kapasiteye sahip, daha az zarar görebilir ve daha güvenli
topluluklar geliştirmeyi sağlamaktır.
Tehlike, afet ve acil durumların insanlar, binalar, altyapı ve ekonomi üzerindeki
zararlı etkilerini azaltmak, bunlara yönelik hazırlıklı olmak, müdahale
yöntemlerini ve anlayışlarını geliştirmek, yeniden yapılanma süreçlerini
hazırlamak gerekmektedir. Bu hazırlıkları yaparken, tüm paydaşlarla yani
merkezi ve yerel yönetimlerle, özel sektörle, üniversitelerle ve en önemlisi de
halkla işbirliği içinde olmak, afet ve acil durumlar karşısında daha az zarar
görme ve daha güvenli ortamlarda yaşamaya olanak sağlayacaktır.
Afet ve acil durum yönetimi paydaşlarının sac ayaklarından halk ve
üniversitelerin önemli ortak paydalarından biri olan üniversite öğrencilerinin
yani gençlerin bu konudaki farkındalıklarını ölçmek, üniversitelerin bu gençlerin
bilinçlenmesi noktasında neler yapması gerektiğini ortaya koymak bu çalışmanın
amacını oluşturmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA39HY82YG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nilay Kaleli Karasakal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karasakal, N. K. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10(1), 44-56.
AMA Karasakal NK. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Ocak 2018;10(1):44-56.
Chicago Karasakal, Nilay Kaleli. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 10, sy. 1 (Ocak 2018): 44-56.
EndNote Karasakal NK (01 Ocak 2018) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 10 1 44–56.
IEEE N. K. Karasakal, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 44–56, 2018.
ISNAD Karasakal, Nilay Kaleli. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 10/1 (Ocak 2018), 44-56.
JAMA Karasakal NK. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2018;10:44–56.
MLA Karasakal, Nilay Kaleli. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 1, 2018, ss. 44-56.
Vancouver Karasakal NK. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ KONUSUNDAKİ FARKINDALIKLARI: KANDIRA MYO ÖRNEĞİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2018;10(1):44-56.