Bu çalışmada Karşılıklı
Taklit Eğitimi (KTE) ile sunulan taklit eğitiminin otizm spektrum bozukluğu
(OSB) olan çocukların taklit edildiğinin farkına varma davranışları (TEFV) sıklık
düzeyleri üzerindeki etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın
deseni, tek denekli deneysel desenlerden uyarlanmış denekler arası çoklu
başlama düzeyi desenidir. Çalışmaya 26-42 ay aralığında bulunan OSB olan üç
denek katılmıştır. Çalışma sonuçları, TEFV türleri açısından
bakıldığında, KTE oturumları arttıkça az gelişmiş TEFV davranışları sıklığında
kararsız veriler elde edilirken gelişmiş TEFV davranışlarından test etme
davranışları sıklık düzeylerinde ilerlemeler olmuştur. İzleme oturumlarında ise uygulama
evresinden 2 ve 4 hafta sonra az gelişmiş ve gelişmiş TEFV sıklık düzeylerinde
bazı deneklerde düşüşler olduğu, bazı deneklerde ise elde edilen kazanımların
kalıcılığının korunduğu gözlenmiştir. Elde
edilen bulgular, erken çocukluk döneminde OSB olan çocuklarda OSB olan çocuklarda TEFV davranışları sergileme
özellikleri ve KTE teknikleri açısından alan
yazın çerçevesinde tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.