Araştırmanın
amacı, dinleyerek işlem yapma (DİY) ile yapılan öğretim uygulamalarının
matematik performansı düşük bir öğrencinin temel bölme işlemlerinde akıcılık
düzeyini artırmada etkililiğini, öğrencinin ulaşmış olduğu akıcılık
performansını başka kişi ve eğitim ortamlarına genelleyip genellemediğini ve
aradan belli bir süre geçtikten sonra da sürdürüp sürdürmediğini belirlemektir.
Araştırmada beceriler arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır.
Katılımcı, 12 yaşında, yedinci sınıf düzeyinde, genel eğitim sınıfına devam
eden, tanı almamış ancak matematik performansı düşük bir kız öğrencidir.
Araştırmanın bulguları, DİY uygulamalarının matematik performansı düşük bir
öğrencinin temel bölme işlemlerindeki akıcılık düzeyini artırmada etkili olduğunu,
ulaşmış olduğu akıcılık düzeyini başka öğretmen ve eğitim ortamına
genellediğini ve performansını 7, 14 ve 21. günlerde de sürdürdüğünü
göstermiştir. Sosyal geçerlik bulguları incelendiğinde, öğretmen ve öğrencinin uygulamaya ilişkin olumlu görüşleri, DİY
uygulamalarının kabul edilebilirliğini ve araştırma sonuçlarının yüksek düzeyde
anlamlı olduğunu göstermiştir. Ayrıca sosyal karşılaştırma ortalamaları dikkate
alındığında öğrenci akranlarının akıcılık ortalamasına çok yaklaşmıştır.
Bu bulgular alanyazın araştırmaları ile tartışılmıştır.
Akıcılık temel matematik becerileri ustalaşma otomatikleşme dinleyerek işlem yapma matematikte akıcılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.