Videoyla kendine model olma, etkililiği bilimsel olarak kanıtlanmış bir öğretim uygulaması olan video model ile öğretim yönteminin bir alt uygulama türüdür. Videoyla kendine model olma uygulamaları, yeni becerilerin edinimi, daha önceden kazanılmış becerilere akıcılık kazandırılması, problem davranışların azaltılması amaçlarıyla kullanılabilecek bir uygulama olmasıyla birlikte çeşitli yaş ve gelişimsel yetersizlik gösteren bireylerde de etkili olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı; otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitiminde kullanılan videoyla kendine model olmayı tanıtmak, yarar ve sınırlılıkları, uygulama hazırlıkları, uygulama basamakları hakkında açıklamalarda bulunmak ve bu açıklamalara dayanılarak uygulamacı ve araştırmacılara öneriler sunmaktır
Model olma videoyla kendine model olma otizm spektrum bozukluğu bilimsel dayanaklı uygulamalar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.