Kurumlardaki kalitenin arttırılmasının yollarından biri çalışanların yeterliklerinin üst düzeyde tutulması ve zaman içindeki değişikliklere uygun hale getirilmesidir. Hizmet içi eğitim bunu sağlamanın yollarından birisidir. Alanyazın, mesleki gelişimin sağlanabilmesi için hizmet içi eğitimlerin belirli hedefelere dönük olması gerektiğini belirtmektedir. Hedefin ise öncelikle ihtiyaçlara yönelik olması gerekir. Bu nedenle, zihin engellilerin eğitiminden sorumlu öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinin öğretmenlerin nitelikli şekilde gelişimleri için önemli olduğu söylenebilir. Bu çalışmada niteliksel veri toplama yöntemlerinden faydalanılarak geliştirilen görüşme formu aracılığıyla gönüllü katılım gösteren 51 zihin engelliler öğretmenine ulaşılmış, öğretmenlerin hizmet içi eğitim ihtiyaçları belirlenmeye çalışılmıştır. Öğretmenlerden gelen yanıtların sıklığı ve içeriğinin analiz edildiği çalışmanın bulguları öğretmenlerin öncelikle sınıf kontrolü ve davranış değiştirme ve ardından öğretim yöntemleri ile ilgili eğitime ihtiyaçları olduğuna işaret etmiştir. Sonuçlar öğretmenlerin mezuniyet yılları ve çalıştıkları kurumlara göre de analiz edilmiş ve tartışılmıştır
Zihin engelliler öğretmenleri hizmet içi eğitim ihtiyaç analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.