BibTex RIS Kaynak Göster

Görme Engelli Öğrencilerin Bilgiyi Edinmelerinde Yapılandırılmış ve Geleneksel Ev Ödevlerinin Farklılaşan Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 02, 1 - 11, 01.03.2009
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000137

Öz

Kaynakça

  • Alber, S. R., Nelson, J. S., & Brennan, K. B. (2002). A comparative analysis of two homework study methods on elementary and secondary school students’ acquisition and maintenance of social studies content. Education and Treatment of Children, 25(2), 172-196.
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 147-157.
  • Bir yalan döngüsünün içinde tıkanıyoruz. (2007). 26 Haziran 2009 tarihinde http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aTyp e=RadikalHaberDetay&ArticleID=832183&D ate=30.03.2010&CategoryID=99 adresinden erişildi.
  • Bryan, T. & Sullivan-Burstein, K. (1998). Teacher- selected strategies for improving homework completion. Remedial and Special Education, 19, 263-275.
  • Callahan, K., Rademacher, J. A., & Hildreth, B. L. (1998). The effect of parent participation in strategies to improve the homework performance of students who were at risk. Remedial and Special Education, 19(3), 131- 141.
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational Leadership, 47, 85- 91.
  • Cooper, H. & Valentine, J.C. (2001). Using research to answer practical questions about homework. Educational Psychologist, 36(3), 143–153.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100, 529-548.
  • Çantasız eğitim sistemi tutmadı. (2002). 10 Mayıs 2005 tarihinde of Applied Behavior Analysis, 11, 203—214.

Görme Engelli Öğrencilerin Bilgiyi Edinmelerinde Yapılandırılmış ve Geleneksel Ev Ödevlerinin Farklılaşan Etkisi

Yıl 2009, Cilt: 10 Sayı: 02, 1 - 11, 01.03.2009
https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000137

Öz

Bu çalışmada, yapılandırılmış ve geleneksel ev ödevlerinin görme engelli dördüncü sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki bilgileri edinme performansları üzerindeki farklılaşan etkisi araştırıldı. Araştırmanın deneklerini, çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen altı görme engelli öğrenci oluşturdu. Araştırmada tek denekli deneysel desenlerden uyarlanmış dönüşümlü uygulamalar deseni kullanıldı. Öğrencilerin yaptığı ödevlerin hemen ardından uygulanan kısa sınavlar ve bu sınavlardan aynı zorluk düzeyinde ve eşit miktarda soru seçilerek hazırlanan “ünite sonu testi” sonuçları, öğrencilerin başarılarının iki farklı ev ödevi uygulamasında farklılaşıp farklılaşmadığını test etmek için kullanıldı. Araştırma sonuçları yapılandırılmış ödevlerin, öğrencilerin ünitelerdeki bilgiyi edinmelerini ve aradan zaman geçtikten sonra da hatırlamalarını kolaylaştırdığını gösterdi

Kaynakça

  • Alber, S. R., Nelson, J. S., & Brennan, K. B. (2002). A comparative analysis of two homework study methods on elementary and secondary school students’ acquisition and maintenance of social studies content. Education and Treatment of Children, 25(2), 172-196.
  • Atılboz, N. G. (2004). Lise 1. sınıf öğrencilerinin mitoz ve mayoz bölünme konuları ile ilgili anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları. G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 147-157.
  • Bir yalan döngüsünün içinde tıkanıyoruz. (2007). 26 Haziran 2009 tarihinde http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aTyp e=RadikalHaberDetay&ArticleID=832183&D ate=30.03.2010&CategoryID=99 adresinden erişildi.
  • Bryan, T. & Sullivan-Burstein, K. (1998). Teacher- selected strategies for improving homework completion. Remedial and Special Education, 19, 263-275.
  • Callahan, K., Rademacher, J. A., & Hildreth, B. L. (1998). The effect of parent participation in strategies to improve the homework performance of students who were at risk. Remedial and Special Education, 19(3), 131- 141.
  • Cooper, H. (1989). Synthesis of research on homework. Educational Leadership, 47, 85- 91.
  • Cooper, H. & Valentine, J.C. (2001). Using research to answer practical questions about homework. Educational Psychologist, 36(3), 143–153.
  • Corno, L. (2000). Looking at homework differently. The Elementary School Journal, 100, 529-548.
  • Çantasız eğitim sistemi tutmadı. (2002). 10 Mayıs 2005 tarihinde of Applied Behavior Analysis, 11, 203—214.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuba Tuncer Bu kişi benim

Banu Altunay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 02

Kaynak Göster

APA Tuncer, T., & Altunay, B. (2009). Görme Engelli Öğrencilerin Bilgiyi Edinmelerinde Yapılandırılmış ve Geleneksel Ev Ödevlerinin Farklılaşan Etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 10(02), 1-11. https://doi.org/10.1501/Ozlegt_0000000137




The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence. 

download 13337  download         download