Çocukların başarılarının arttırılmasını amaçlayan aile katılımı, ailelerin konuya özgü becerileri
öğrenmelerinden aile içinde uygun ilişkilerin geliştirilmesine kadar pek çok becerinin kazandırılmasını
kapsamaktadır. Aile katılımının her ne kadar yasalarda geçen hükümlerle gerekliliği belirlenmiş olsa da
uygulama alanında günümüzde halen pek çok ülke için katılımın sağlanması güç olmaktadır. Alan yazında aile
katılımının akademik başarıya etkisine yönelik birbiriden farklı sonuçlarla karşılaşılmıştır. Bunun nedeni aile
katılımı kavramının, pek çok değişkeni barındırıyor olması ve bu kavramın farklı şekillerde tanımlanıyor
olmasıdır. Her ne kadar aile katılımının hangi bileşeninin akademik başarıya etki ettiği açıkça ortaya
konulamasa da araştırma bulguları aile katılımının öğrencilerin akademik becerilerini arttırdığını
göstermektedir.
Bu alan yazın taramasında aile katılımı ve akademik başarı tanımlanmış, aile katılımını engelleyen
etmenler, açıklanmaya çalışılmıştır. Aile katılımının akademik başarıya etkisini gösteren çalışmalara ayrıntılı
olarak yer verilmiş, bu çalışmaların bulduğu farklı sonuçlar ve nedenleri tartışılmıştır. Aile katılımının
sağlanması, ekolojik bakış açısı ve sistem yaklaşımı bağlamında ele alınarak, okul açısından aile katılımını
destekleyici stratejilere değinilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.